Yazar "İlhan, Nail" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Öğretmen ve Öğretmen Adaylarının Fen Derslerindeki Değerlendirme Hakkındaki İnanç ve Uygulama Düzeyleri(2022) Kişin, Melek; İlhan, NailBu çalışmada, fen bilimleri ve sınıf öğretmeni ve öğretmen adaylarının fen derslerindeki değerlendirmeler hakkındaki inanç ve uygulama düzeyleri incelenmiştir. Fen derslerindeki değerlendirme inanç (FDDİ) düzeyleri ile fen derslerindeki değerlendirme uygulama (FDDU) düzeyleri; biçimlendirici, düzey belirleyici, alternatif ve geleneksel değerlendirme açısından değerlendirilmiştir. Mevcut çalışma tarama yöntemine uygun olarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemi beş farklı devlet üniversitesinden 321 öğretmen adayı ve ilkokul ve ortaokullarda görev yapan 206 öğretmen olmak üzere toplam 527 kişiden oluşmaktadır. Araştırmada veriler, “Fen Derslerindeki Değerlendirme Hakkında İnanç ve Uygulama” Ölçeği (FDDİU-Ö) ile elde edilmiştir. FDDİU-Ö’nin maddeleri iki yönlü olarak FDDİ ve FDDU ölçmektedir. Araştırma bulguları fen bilimleri öğretmeni ve sınıf öğretmeni ve öğretmen adaylarının, fen derslerindeki değerlendirme inanç düzeyleri arasında anlamlı bir fark olmadığını, buna karşın FDDU düzeyleri arasında anlamlı farklılıklar olduğunu göstermektedir. Araştırma sonuçları, öğretmenlerin mesleki kıdemi ile FDDİ-Ö ortalamaları arasında ve FDDU-Ö ilişkinin olmadığını göstermektedir. Diğer bir araştırma sonucu ise; öğretmen adaylarının akademik lisans genel not ortalamaları (AGNO) ile FDDİ-Ö ortalamaları arasında ilişkinin olmadığını göstermektedir. Diğer taraftan, öğretmen adayların AGNO ortalamaları ile FDDU-Ö ortalamaları arasındaki ilişki düşük düzeyde ve anlamlı düzeyde olduğu ortaya çıkmıştır. Araştırmada son olarak, öğretmenlerin ve öğretmen adaylarının fen dersindeki değerlendirme inanç düzeylerinin uygulama düzeylerinden anlamlı olarak daha yüksek olduğu tespit edilmiştir.Öğe Validity and Reliability Study of Turkish Version of Abbreviated Science Anxiety Scale(2024) İlhan, Nail; İkikat, ÖznurThe aim of this study is to adapt “Abbreviated Science Anxiety Scale”(ASAS) developed by Megreya et al. (2021) to Turkish and to investigate the reliability and validity of Turkish-ASAS. In the adaptation study, some steps were determined and implemented. After the English-Turkish translation validity of ASAS was ensured, data were collected within the scope of the survey study for reliability and validity studies. The study group in the scale adaptation study are experts (teaching staff in science education, Science teacher, and English teacher) and 410 middle school students (Grade 5, 6, 7 and 8). After the descriptive statistics and item analysis were made, the exploratory and confirmatory factor analysis was performed to reveal the factor structure. The adaptation stage findings shows the two-factor structure of ASAS. These factors are “learning science anxiety” and “science evaluation anxiety”. Cronbach Alpha reliability coefficient for ASAS-Turkish was calculated as 0.703. As in the original scale, ASAS-Turkish is a 5-point Likert type scale and consisting of 9 items. The results show that ASAS-Turkish is a short, valid and reliable tool. Low scores on the ASAS indicate low anxiety and high scores indicate high anxiety. It can be used to guide and enhance scientific study.