Yazar "İnal, Muhammet Emin" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Okul zil seslerinin yapısal analizi ve tercih edilmelerine yönelik bir araştırma: Gaziantep örneği(İnönü Üniversitesi, 2020) İnal, Muhammet Emin"Okul Zil Seslerinin Yapısal Analizi ve Tercih Edilmelerine Yönelik Bir Araştırma: Gaziantep Örneği" adlı araştırmanın amacı Milli Eğitim Bakanlığına bağlı, ilköğretim ikinci kademe (ortaokul) ve ortaöğretim (lise) kademelerindeki okullarda zil sesi olarak çoğunlukla tercih edilen ezgilerin müziksel değişkenler açısından ne tür özellikler gösterdiği ve bu melodilerin okullarda kimler tarafından, hangi kıstaslara göre belirlendiğini öğrenerek çeşitli yorum ve değerlendirmelere ulaşabilmektir. Araştırma, Gaziantep ilinin; Şahinbey, Şehitkâmil, Nizip, Araban, Yavuzeli, Oğuzeli, Nurdağı ilçelerinde MEB'e bağlı ilköğretim ikinci kademe (ortaokul) ve ortaöğretim (lise)' de bulunan 50 okulun müzik öğretmeni veya idarecilerinden herhangi biri ile gerçekleştirilmiştir. "Okul Zil Seslerinin Yapısal Analizi ve Tercih Edilmelerine Yönelik Bir Araştırma: Gaziantep Örneği" isimli çalışma nicel araştırma yöntemlerinden olan tarama modeli kullanılarak hazırlanmıştır. Bu nedenle araştırmamızda veri toplama aracı olarak anket kullanılmıştır. Anket araştırmacı tarafından hazırlanmıştır. Anket maddeleri yaygın olarak kullanılan okul zil seslerini ve bunların seçimini etkileyen faktörleri belirlemeye yönelik olarak hazırlanmıştır. Çalışmanın esas yöntemi nicel olsa da, anket içerisindeki bir soru nitel yöntem dahilinde kullanılan kısa cevaplı açık uçlu soru şeklinde sorulmuştur. Bu açık uçlu sorunun yanıtları içerik analizi yöntemi ile yorumlanmıştır. Bu yönü ile çalışmanın karma yöntem olduğu düşünülmektedir. Ayrıca anketten elde edilen verilerden olan okul zil sesi melodileri Finale programı ile yazılmış ve daha sonra yapısal analizi hazırlanmıştır. Anketlerden elde edilen veriler analiz edilmiş, tablolaştırılmış ve yorumlanmıştır. Araştırma sonunda gerekli görülen öneri ve tavsiyeler, araştırmanın sonuç ve öneriler kısmına eklenmiştir. Araştırma grubunun anket maddelerine verdiği cevaplar incelenip yorumlandığında, okul zil sesi olarak kullanılan melodinin seçiminde ve kim tarafından seçildiği hususunda verilen kararların sıklıkla rastgele olduğu belirlenmiştir. Bu durumun temelinde okul zil sesleriyle ilgili kanun, yönetmelik yönerge gibi kapsamlı mevzuatların bulunmaması yatmaktadır. Okul zil sesleriyle ilgili, yalnızca 2008 yılında okullara gönderilen bir genelge (EK 1) bulunmaktadır. Bu genelgede de okul zil sesi melodisinin seçimi ya da belirlenme ölçütleri ile ilgili çok az ifade yer almıştır. Tüm bunları göz önüne aldığımızda okul zil sesleri için belirlenen melodilerin çoğunlukla okul idaresinin keyfiyet durumuna kaldığı gözlemlenmektedir. Anahtar Sözcükler: Okul Zil Sesi, Zil Sesi Yönetmeliği, Teneffüs, Eğitim, Müzik, Müzik Eğitimi.