Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "İnan, Merve" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Sosyal medya reklamlarına yönelik şüpheciliğin Y ve Z kuşağının satın alma davranışı üzerindeki rolü: Malatya ili örneği
    (İnönü Üniversitesi, 2024) İnan, Merve; Akyol, Ayça Çekiç
    Reklama yönelik şüphe, reklama inanmama eğilimidir. Reklam şüpheciliği konusu reklamın etkinliği, samimiyeti ve inandırıcılığı konusunda önemlidir. Tüketiciler, reklama duydukları şüphe sonucunda ürüne ya da markaya inanmakta güçlük çekebilmektedirler. Bu bağlamda reklamlar samimiyetlerini kaybederek tüketicilerin satın alma davranışı üzerinde belirleyici rol oynabilmektedir. Bu çalışmanın temel amacı Y ve Z kuşağı tüketicilerinin sosyal medya reklamlarına yönelik şüpheciliği ve bunun satın alma davranışını üzerindeki rolünün incelenmesidir. Çalışmada veri toplama yöntemi olarak anket uygulanmıştır. Ankette tüketicinin satın alma davranış, reklam şüpheciliği ve sosyal medya reklamına yönelik tutum ölçekleri kullanılmıştır. Çalışma kapsamında 430 katılımcıya çevrim içi ve yüzyüze anket uygulanmıştır. Korelasyon analiz sonuçlarına göre, sosyal medya reklamlarına yönelik şüphecilik hem tutumu hem de satın alma davranışını pozitif yönde etkilemektedir. Sosyal medya reklamlarına yönelik şüphecilik, tutum ve satın alma davranışının demografik özelliklerle arasındaki ilişkiyi analiz etmek yapılan testler sonucunda ise sosyal medya reklamlarına yönelik tutum ile cinsiyet arasında, eğitim düzeyi ve satın alma davranışı arasında ve eğitim ve sosyal medya reklamlarına yönelik tutum arasında anlamlı bir farklar bulunmuştur.

| İnönü Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


İnönü Üniversitesi, Battalgazi, Malatya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim