Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "İzci, Eyüp" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 10 / 10
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Birleştirilmiş sınıflarda öğretimin sınıf öğretmeni adaylarının algılarına göre ve birleştirilmiş sınıflarda görev yapan sınıf öğretmenlerinin görüşleri açısından incelenmesi
    (Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 2010) İzci, Eyüp; Duran, Hacı; Taşar, Hüseyin
    Öz: Birleştirilmiş sınıflarda öğretim uygulaması dünyanın bazı ülkelerinde de uygulanmakla beraber bu süreç ile ilgili alternatif çözüm yolları halen sürmektedir. Bu araştırma ile birleştirilmiş sınıflarda öğretim dersi çerçevesinde Adıyaman Eğitim fakültesi sınıf öğretmenliği programında öğrenim gören son sınıf öğrencilerinin Adıyaman merkeze bağlı köylere belli bir takvim doğrultusunda birleştirilmiş sınıflarda öğretim uygulamalarını bu okullara yaptıkları gözlem gezileri ile pekiştirilmeleri hedeflenmiştir. Yapılan bu uygulama ile son sınıf öğrencilerinin birleştirilmiş sınıflarda öğretim uygulamalarını yerinde görerek, fakültedeki dersle ilgili edinmiş oldukları bilgi ve becerilerini gerçek ortamlarda test etmeleri sağlanmıştır. Bu gözlem gezileri sonrasında araştırmacılar tarafından geliştirilen “Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretim” ölçeği ile öğretmen adaylarının birleştirilmiş sınıflar öğretimine ilişkin görüşleri alınmıştır. Geliştirilen ölçeğin “Öğretmen Formu” ile de birleştirilmis sınıflarda görev yapan öğretmenlerin birleştirilmiş sınıflardaki uygulamaları ile ilgili görüşleri alınmıştır. Likert tipi ölçek özelliği taşıyan ankette besli derecelendirme ölçeği kullanılmıştır. Verilerin çözümünde yüzde, frekans, aritmetik ortalama, one way anova ve t testi kullanılmışmtır.Birleştirilmiş sınıflar öğretimine ilişkin görüşler sınıf öğretmeni adayları ve bu kurumlarda görev yapan öğretmenlerin görüşleri bu araştırma ile karşılaştırmalı olarak ele alınmıştır. Araştırma sonucunda, öğretmen adaylarının birleştirilmis sınıflarda öğretimin doğasını almış oldukları eğitim ile yeterince olgunlaşmadığını göstermektedir. Öğretmen adayları birleştirilmiş sınıflarda öğretim uygulamasının öğrenim görmekte olan öğrencilerin sosyal gelişimleri açısından avantaj olduğunu düşünmektedirler.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin yabancı dil öğrenirken kullandıkları öğrenme stratejileri (Nevşehir ili örneği)
    (İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2013) İzci, Eyüp; Özgan Sucu, Hatıce
    Current developments in English language curriculum and students’ increasing level of consciousness seem hopeful for Turkish education system. However, in spite of the improvement in teaching English in both public and private schools, it is obvious that the present situation is not satisfactory. The aim of the research is to determine the learning strategies that 8th grade students use and their level of strategy use while learning English. The data were gathered through strategy inventory for language learning (SILL) of Oxford (1990), which was translated to Turkish by Cesur and Fer (2007). The collected data were computed and analyzed via descriptive statistics, t-test, and one-way ANOVA. As a result, total strategy use average of 8. grade students is found out to be 3,03 which reflects intermediate level. The analysis revealed that metacognitive strategies were favored the most while cognitive strategies were favored the least. The results of this study showed that statistically significant differences were found in the use of strategies with regard to gender in favor of female students. Students of private schools were found out to have significantly higher level of strategy use from those of public school. Finally, it is possible to state that successful students are likely to use more language learning strategies than less successful students.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Language Learning Strategies That Primary School 8th Grade Students Use While Learning English (Nevşehir Sample)
    (İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2013) İzci, Eyüp; Sucu, Hatice Özgan
    Language Learning Strategies That Primary School 8th Grade Students Use While Learning English (Nevşehir Sample) Öz:
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    MATEMATİK ÖĞRETMENLERİNİN 5. SINIF MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ1
    (Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2014) İzci, Eyüp; Göktaş, Özlem
    Öz: Bu araştırmanın amacı; 2012-2013 eğitim öğretim yılından itibaren 4+4+4 eğitim sistemindeki değişikliklerle branş öğretmenleri tarafından yürütülmeye başlanan 5. Sınıf Matematik dersi öğretim programına ilişkin matematik öğretmenlerinin görüşlerini incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu, maksimum çeşitlilik örneklemesine dayalı olarak belirlenen ve 8 farklı ilde görev yapmakta olan 13 ortaokul 5. sınıf matematik dersi öğretmeni oluşturmuştur. Araştırmada, öğretmenlerin 5. sınıf matematik dersi öğretim programı hakkındaki görüşlerinin toplanmasında yarı yapılandırılmış görüşme yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen nitel veriler betimsel analiz yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen verilerden bazıları şöyledir: Öğretmenlerin çoğu yeterli araç gereçlerinin olmaması nedeniyle konuları kavratmakta zorlandıklarını, ancak ders saatinin artmasının yeni sistemin çok olumlu bir yönü olarak gördüklerini ifade etmiş ve bazı öğretmenler bu durumun öğrencilerin ilgi ve motivasyonunu arttırdığını belirtmişlerdir. Öğretmenlerin programın uygulamada daha etkili olmasına yönelik önerilerine ilişkin bulgularda ise öğretmenlerin tamamının hizmet- içi eğitime ihtiyaç duydukları sonucuna ulaşılmıştır. Bunun yanında öğretmenler, öğretmen- veli- okul işbirliğini sağlamanın, yeterli araç- gereç ve materyal temin etmenin programı uygulamayı daha etkili bir hale getirebileceğini ifade etmişlerdir.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    ÖĞRETMEN ADAYLARININ YAŞAM BOYU ÖĞRENMEYE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
    (Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi, 2012) İzci, Eyüp; Koç, Sevda
    Öz: Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenmeye ilişkin görüşlerini değerlendirmektir. Araştırmanın evrenini, 2009-2010 öğretim yılında İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi ne bağlı bölümlerin son sınıflarındaki öğretmen adayları; örneklemini ise, Sınıf, Türkçe, Matematik öğretmenliği programlarında öğrenim gören, 387 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, araştırmacılar tarafından geliştirilmiş Yaşam Boyu Öğrenme Anketi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, Sınıf, Matematik ve Türkçe öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenme sürecinde öğretmenlerde bulunması gereken becerilerden bilgi okuryazarlığı, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanma ve yabancı dil öğrenme, öğrencilerine rehber olma, konusunda anlamlı düzeyde fark olduğu görülmüştür.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Ortaöğretim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin öğretmenlik meslek bilgisi (pedagojik formasyon) yeterliliklerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi
    (İnönü Üniversitesi, 1999) İzci, Eyüp
    Bu araştırmada, ortaöğretim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin öğretmenlik meslek bilgisi (pedagojik formasyon) yeterlilik düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın evrenini, Malatya il ve ilçelerinde görev yapan ortaöğretim öğretmenleri oluşturmaktadır. Örnekleınin belirlenmesinde tesadüfi örneklem yöntemi kullanılarak, öğretmenlerin % 40'ı araştırmaya dahil edilmiştir. Ortaöğretim öğretmenlerinin sahip oldukları öğretmenlik meslek bilgisi yeterlilik düzeylerinin belirlenmesinde, araştırmacı tarafından geliştirilen iki ölçme aracı kullanılmıştır. Bunlar; Öğretmenlerin yeterlilik düzeylerinin kendi görüşlerine göre belirlenmesini sağlayan "Ortaöğretim Öğretmenliği Yeterlilik Ölçeği", diğeri ise, öğretmenlerin yeterlilik düzeylerinin test sonuçlarına göre değerlendirildiği "Pedagojik Formasyon Testi" dir. Gerek yeterlilik ölçeği gerekse de pedagojik formasyon testi, her biri 5 'er alt alan olmak üzere toplam 10 alt alandan oluşmaktadır. Geçerlik ve Güvenirlik çalışması yapılan ölçme araçları için, yeterlilik ölçeğinin güvenirlik katsayısı 0.83, pedagojik formasyon testinin ise güvenirlik katsayısı 0.88 bulunmuştur. Öğretmenlerin çeşitli kişisel niteliklerine ilişkin bilgiler ise "Kişisel Bilgi Formu" ile elde edilmiştir. Ortaöğretim öğretmenlerinin yeterlilik düzeylerine ilişkin verilerin analizinde yüzde, aritmetik ortalama, t-testi ve tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen sonuçlar şöyle özetlenebilir : 1. Ortaöğretim Öğretmenlerinin Yeterlilik Ölçeğinden aldıkları puanlara dayalı olarak elde edilen bulgulardan aşağıdaki sonuçlara ulaşılmıştır : a) Ortaöğretim öğretmenlerin rehberlik ile ilgili yeterlilik düzeyleri, öğrencilere bilgi verme, öğrencilerin basan durumlarını inceleme gibi faaliyetler üzerinde yoğunlaşmaktadır. Öğretmenlerin rehberlik ile ilgili yeterlilik düzeyleri, öğretmenlik meslek bilgisi derslerini alma durumlarına göre anlamlı olarak farklılaşmaktadır. Eğitim fakültesi dışındaki fakültelerden mezun olan öğretmenlerin yeterlilik düzeyleri düşük bulunmuştur. b) Ortaöğretim öğretmenlerinin ölçme ve değerlendirme ile ilgili yeterlilik düzeyleri genel olarak olumludur. Ancak, dersin hedefleri ile başarı arasındaki ilişkiyi değerlendirme ve sınavlarda bilişsel alanın tüm basamaklarını dikkate alma davranışlarına daha az yer verdikleri görülmüştür. Öğretmenlerin ölçme ve değerlendirme ile ilgili yeterlilik düzeyleri, öğretmenlik meslek bilgisi derslerini alma durumuna ve branşlarına göre anlamlı olarak farklılaşmaktadır. Yeterlilik düzeyi eğitim fakültesi dışındaki fakültelerden mezun olan öğretmenlerde ve güzel sanatlar branşındaki öğretmenlerde daha düşük düzeydedir. c) Ortaöğretim öğretmenlerinin sınıf yönetimi boyutunda, öğrencilerin ilgilerini ve ihtiyaçlarını dikkate alma, geri-bildirim, düzeltme, ipucu ve pekiştireçleri yerinde kullanma şeklinde ifade edilen davranışları yapmadaki yeterlilik düzeyleri düşük bulunmuştur. Öğretmenlerin sınıf yönetimi boyutundaki yeterlilik düzeyleri arasında anlamlı bir farklılık bulunamamıştır. d) Ortaöğretim öğretmenlerinin öğretim ilke ve yöntemleri ile ilgili yeterlilik boyutunda, dersin sonunda değerlendirme yapma, konu ile ilgili araç-gereçleri sınıfa getirme, her düzeyde plan yapma şeklinde ifade edilen davranışlardaki yeterlilikleri olumlu düzeydedir. Öğretmenlerin öğretim ilke ve yöntemleri boyutundaki yeterlilik düzeyleri öğretmenlik mesleğindeki iş doyumu düzeylerine göre anlamlı olarak farklılaşmaktadır. Öğretmenlik mesleğindeki iş doyumlarını "düşük" olarak algılayan öğretmenlerin yeterlilik düzeyleri de düşük bulunmuştur. e) Ortaöğretim öğretmenlerinin araştırma ve inceleme ile ilgili yeterlilik boyutunda yer alan, öğretmenlere yönelik konferans, sempozyum ve hizmet-içi eğitim faaliyetlerini takip edip katılma ve il eğitim araçları merkezindeki araç- gereçlerden haberdar olma ile ilgili davranışlardaki ye' erlilikleri düşük düzeydedir. Öğretmenlerin araştırma-inceleme boyutundaki yeterlilik düzeyleri görev yaptıkları yerleşim birimlerine göre anlamlı olarak farklılaşmaktadır. İl merkezinde görev yapan öğretmenlerin yeterlilik düzeylerinin, ilçe merkezinde görev yapan öğretmenlerin yeterlilik düzeylerinden daha düşük olduğu tespit edilmiştir. 2. Ortaöğretim Öğretmenlerinin Pedagojik Formasyon Testinden Aldıkları Puanlara Dayalı Olarak Elde Edilen Bulgulardan Aşağıdaki Sonuçlara Ulaşılmıştır : a) Cinsiyete göre, tüm alanlarda, erkek öğretmenlerin öğretmenlik meslek bilgisi düzeylerinin düşük olduğu sonucuna varılmıştır. Bu sonuç tüm alanlarda kadın öğretmenlerin lehine anlamlı olarak yüksek bulunmuştur. b) Kıdem bakımından, tüm alanlarda 19 yıl ve daha fazla kıdeme sahip ortaöğretim öğretmenlerinin öğretmenlik meslek bilgisi düzeylerinin düşük olduğu sonucuna varılmıştır. 6*- 11 yıl arası ve özellikle de 0-5 yıl arası kıdeme sahip öğretmenlerin öğretmenlik meslek bilgisi düzeyleri daha yüksek bulunmuştur. c) Öğretmenlik Meslek Bilgisi derslerini alma durumlarına göre, ortaöğretim öğretmenlerinin öğretmenlik meslek bilgisi yeterlilik düzeyleri arasında anlamlı bir farklılık bulunamamıştır. Ancak az da olsa, eğitim fakültesinden mezun olan öğretmenlerin öğretmenlik meslek bilgisi düzeyleri diğer fakültelerden mezun olan öğretmenlerin yeterlilik düzeylerinden yüksek bulunmuştur. d) Branş esas alındığında, meslek dersleri öğretmenlerinin öğretmenlik meslek bilgisi yeterlilik düzeyleri diğer branş öğretmenlerinin yeterlilik düzeylerine göre daha düşük bulunmuştur. Ortaöğretim öğretmenlerinin alt alanlardaki yeterlilik düzeyleri sosyal bilimler branşındaki öğretmenlerin lehine anlamlı olarak farklılaşmaktadır. e) Görev yaptıkları okul türüne göre, ortaöğretim öğretmenlerinin öğretmenlik meslek bilgisi yeterlilik düzeyleri arasında anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Çok Programlı liselerde görev yapan öğretmenlerin yeterlilik düzeylerinin daha düşük olduğu, Anadolu/Fen liselerinde görev yapan öğretmenlerin öğretmenlik meslek bilgisi yeterlilik düzeylerinin ise en yüksek olduğu sonucuna varılmıştır. f) Ortaöğretim öğretmenlerinin öğretmenlik meslek bilgisi yeterlilik düzeyleri ile görev yaptıkları yerleşim birimi arasında anlamlı bir farklılık bulunamamıştır. İlçe merkezinde görev yapan öğretmenlerin öğretmenlik meslek bilgisi düzeylerinin kısmen de olsa İl merkezinde görev yapan öğretmenlerin yeterlilik düzeylerinden düşük olduğu sonucuna varılmıştır. g) Öğretmenlik mesleğindeki iş doyumuna göre, ortaöğretim öğretmenlerinin öğretmenlik meslek bilgisi yeterlilik düzeyleri arasında anlamlı bir ilişki bulunamamıştır. İş doyumu "orta" olan öğretmenlerin yeterlilik düzeylerinin iş doyumu "düşük" olan öğretmenlerin yeterlilik düzeylerinden daha yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Ortaöğretim Kurumlarında Görev Yapan Öğretmenlerin Öğretmenlik Meslek Bilgisi Yeterlikleri
    (İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2016) İzci, Eyüp
    Öz: Bu araştırmada, ortaöğretim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin öğretmenlik meslek bilgisi (pedagojik formasyon) yeterlik düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın evrenini, Malatya il ve ilçelerinde görev yapan ortaöğretim öğretmenleri oluşturmaktadır. örneklemin belirlenmesinde tesadüfi örneklem yöntemi kullanılarak, öğretmenlerin %40'ı araştırmaya dahil edilmiştir. Ortaöğretim öğretmenlerinin sahip oldukları öğretmenlik meslek bilgisi yeterlik düzeylerinin belirlenmesinde, araştırmacı tarafından geliştirilen ölçme aracı kullanılmıştır. Öğretmenlerin yeterlik düzeylerinin kendi görüşlerine göre belirlenmesini sağlayan "Ortaöğretim Öğretmenliği Yeterlik Ölçeği" 5 alt boyuttan oluşmaktadır. Geçerlik ve güvenirlik çalışması yapılan ölçme araçları için, ÖY ölçeğinin güvenirlik katsayısı .83 bulunmuştur. Ortaöğretim öğretmenlerinin yeterlikleri ile ilgili davranışların yer aldığı ölçekte öğretmenlerin yeterlik düzeylerine ilişkin olumlu davranışlar ile ilgili 56 madde, olumsuz davranışlar ile ilgili ise 8 madde olmak üzere toplam 64 madde yer almaktadır. Her bir öğretmenin puanının hesaplanmasında, ÖY ölçeğinin 5 alt boyutuna ilişkin puanlar elde edilmiştir. Araştırma sonucunda ortaöğretim öğretmenlerinin rehberlik ile ilgili yeterlik düzeyleri, öğrencilere bilgi verme, öğrencilerin başarı durumlarını inceleme gibi faaliyetler üzerinde yoğunlaştığı, ölçme ve değerlendirme ile ilgili yeterlik düzeyleri ise genel olarak olumludur. Ancak öğretmenlerin, dersin hedefleri ile başarı arasındaki ilişkiyi değerlendirme ve sınavlarda bilişsel alanın tüm basamaklarını dikkate alma davranışlarına daha az yer verdikleri görülmüştür, Sınıf yönetimi boyutunda, öğrencilerin ilgilerini ve ihtiyaçlarını dikkate alma, geri-bildirim, düzeltme, ipucu ve pekiştireçleri yerinde kullanma şeklinde ifade edilen davranışları yapmadaki yeterlik düzeyleri ise, düşük bulunmuştur. Başlık (İngilizce): Teaching Profession Knowledge Sufficiency of Teachers Working in Secondary School Öz (İngilizce): In this study, it was aimed to examine levels of teaching profession knowledge (pedagogical formation) sufficiency of teachers working in secondary school in the terms of some variables. Population of study consists of secondary school teachers working in the Malatya province and its districts. Determining the sample, 40% of teachers were included in the study by using random sampling method. Measuring device developed by researcher was used to determine levels of teaching profession knowledge sufficiency of the secondary school teachers. ''Secondary School Teacher Sufficiency Scale'' which ensures the teachers to determine their own levels of sufficiency according to their perspectives consists of 5 subdomains. Reliability coefficient of sufficiency scale was found .83 for measuring devices which were studied for validity and reliability. There are 56 article associated with positive behaviors and 8 article associated with negative behaviors about levels of teachers' sufficiency in the Sufficiency Scale which includes behaviors about secondary school teachers' sufficiency. Points related to 5 subdomains of Sufficiency Scale were obtained from calculation of each teacher's point. As a result of the analysis, it was found that secondary school teachers' counseling sufficiency levels centered on activities such as giving information to the students and examining their success levels; and the teachers' sufficiency levels associated with assessment and evaluation were generally positive. It was observed that teachers underutilized to consider all steps of cognitive domain in the exams and behaviors such as assessing relation between course objectives and success; and it was found that their sufficiency levels defined such behaviors as considering students' interests and needs, correct usages of feedback, correction, hint and reinforcement were low in the class management dimension.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Ortaokul İngilizce Öğretim Programının Öğretmen Görüşlerine GöreBağlam, Girdi, Süreç Ve Ürün (CIPP) Modeli İle Değerlendirilmesi
    (İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2017) Aslan, Seda Aktı; İzci, Eyüp
    Öz: Yabancı dil öğretiminin önemi dünyada giderek artmaktadır. Bu durum Türkiye'de de benzer bir şekilde gelişmektedir. Yabancı dil öğretiminde dünyada birçok farklı yöntem ve metod izlenmekle birlikte, Türkiye'de de yabancı dil öğretiminin önemi artmakta ve bu doğrultuda çalışmalar yapılmaktadır. Bu araştırmada ortaokul İngilizce Öğretim Programının öğretmen görüşlerine göre CIPP (Bağlam, Girdi, Süreç ve Ürün) modeli kullanılarak değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmada var olan bir durum ortaya konmaya çalışıldığından betimsel model kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Elazığ il merkezinde bulunan ortaokullarda görev yapan İngilizce öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise Elazığ il merkezindeki beş farklı eğitim bölgesinde görev yapan 60 İngilizce öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın sonucunda öğretmenlerin görüşleri bağlam, girdi, süreç ve ürün boyutlarında aritmetik ortalamalar verilerek açıklanmaya çalışılmıştır. Ayrıca öğretmenlerin mesleki deneyim değişkenine göre programın bağlam, girdi, süreç ve ürün boyutlarına doğrultusunda anlamlı bir fark olup olmadığını belirlemek için öncelikle varyansların homojenlik testi yapılmıştır. Yapılan varyans analizi sonucunda öğretmenlerin mesleki deneyimlerine göre bağlam boyutunda anlamlı farklılık tespit edilmiştir. Diğer boyutlarda böyle bir farklılığa rastlanmamıştır. Öğretmenlerin mezun oldukları programa göre yapılan t-testi sonucunda ise İngiliz Dili ve Edebiyatı veya İngilizce Öğretmenliği bölümlerinden mezun olan öğretmenlerin programa yönelik görüşlerini bu değişkenin büyük oranda etkilemediği görülmüştür
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    ORTAOKUL ÖĞRETMENLERİNİN YAŞAM BOYU ÖĞRENMEEĞİLİMLERİ İLE ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİLERİNİNİNCELENMESİ
    (2021) İzci, Eyüp; Özden, Songül
    Bu araştırmanın amacı, ortaokul öğretmenlerinin yaşam boyu öğrenme eğilimleri ile eleştirel düşünme becerilerini belirlemektir. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmada basit tesadüfi örnekleme yöntemi kullanılarak 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Malatya ili Yeşilyurt ve Battalgazi merkez ilçelerinde görev yapan 403 öğretmenden veri toplanmıştır. Veri toplama aracı olarak Diker Coşkun (2009) tarafından geliştirilen “Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimi Ölçeği” ve Ağdacı (2018) tarafından Semerci’nin (2000) “Kritik düşünme Ölçeği” nden uyarlanan “Eleştirel Düşünme Ölçeği” kullanılmıştır. Ortaokul öğretmenlerinin yaşam boyu öğrenme eğilimleri ile eleştirel düşünme becerilerini belirlemek için betimsel analizler yapılmıştır. Verilerin analizinde cinsiyet, kıdem ve branş değişkenlerine göre anlamlı farklılık gösterip göstermediğini belirlemek amacıyla non-parametrik testler; aralarındaki ilişkiyi belirlemek amacıyla korelasyon analizi yapılmıştır. Araştırmada ortaokul öğretmenlerinin yaşam boyu öğrenme eğilimleri ve eleştirel düşünme becerileri yüksek düzeyde çıkmıştır. Öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme eğilimleri ile eleştirel düşünme becerileri arasında pozitif yönlü orta düzeyde anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    YENİLENEN İLKOKUMA-YAZMA ÖĞRETİMİNE YÖNELİK ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ
    (Tarih Okulu Dergisi, 2018) İzci, Eyüp; Kaya, Emine
    Öz: Bu araştırma, 2017-2018 eğitim öğretim yılında uygulanan ilkokuma yazma programının uygulamadaki etkililiği, uygulama sırasında oluşan problemlerle ilgili programın yürütücüsü olan öğretmenlerin görüşlerini ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. İlkokuma yazma öğretimini sadece okumanın kazandırılacağı etkinlikler olarak düşünmemek gerekir. Yazma becerisi ile aklından geçenleri ifade eden birey, okuma becerisiyle de hayattaki en büyük bilgi edinme yolunu kazanmaktadır. Okula yeni başlayan bireyin hayatındaki en önemli öğretim etkinliğinin okuma yazma öğretimi olması, ilkokuma yazma becerisinin tüm derslerin temelini teşkil etmesi, başarılı hazırlanmış bir programın öğrencinin tüm derslerindeki akademik başarısına etkisi göz önünde bulundurulması gereken önemli bir gerçektir. Bu amaçla nitel veri toplama yöntemi olan yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2017-2018 eğitim-öğretim yılında Adıyaman ilinde 1. Sınıf okutan ölçüt örnekleme yoluyla seçilen 20 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırma sonucunda; katılımcıların yazı tipi seçiminin öğretmenin inisiyatifine bırakılmasını yanlış buldukları, dik temel yazı uygulamasını daha başarılı buldukları, programda harf öğretimi için verilen süreyi yetersiz buldukları sonucuna ulaşılmıştır. Başlık (İngilizce): Teachers’ Views About Renewed First Time Reading and Writing Teaching Öz (İngilizce): This study aims to find out teachers’ views about effectiveness of implementation of first time writing curriculum implemented in 2017-2018 as well as potential problems faced during implementation of the curriculum. Teaching first time writing doesn’t only consist of activities that aim making students acquire reading skills. Writing skills help people put their thoughts into words while reading skills provide them great opportunities to access the information. In order to be able to prepare a successful curriculum, the facts that for an individual who begins his education writing and reading are most important skills should be taken into consideration. Another point that should never be ignored is first time reading and writing skills’ being an important foundation for almost all the courses taught at school and its effects on academic success. In this regard, semi-structured interviews will be used as a qualitative research method in this study. The study group of the research consists of 20 primary school teachers who are teaching 1st graders in Adiyaman in 2017-2018 Academic Year. The teachers were chosen by criterion sampling technique. Results of the study show that participants don't approve the idea of leaving the decision about writing type to teachers.Results also reveal that participants find vertical writing implementation more useful while they find the duration to teach alphabet insufficient.

| İnönü Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


İnönü Üniversitesi, Battalgazi, Malatya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim