Yazar "ŞAHİN, Derya" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN GÖRSEL SANAT ETKİNLİKLERİNE YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ(2020) ŞAHİN, DeryaOkul öncesi eğitiminin amaç ve görevleri arasında, çocukların bedensel, zihinsel, duygusal ve sosyal yönden gelişimlerini sağlamak yer almaktadır. Okul öncesi dönemde çocuğun çok yönlü gelişmesinde önemli katkıları olan uygulamalardan biri de sanat etkinlikleridir. Okul öncesinde sanat etkinlikleri çocukların kendilerini ifade edebilecekleri, dünyayı kavrayabilecekleri, ruhsal gereksinimlerini karşılayabilecekleri, kendilerini keşfedebilecekleri verimli ortamlar yaratmaktadır. Bu ortamların hazırlanmasında okul öncesi öğretmenlerinin rolü de büyüktür. Öğretmenlerin bilinçli, planlı ve programlı bir şekilde hareket etmesi önem taşımaktadır. Bu araştırmada öncelikle okul öncesi sanat eğitimini önemine değinilmiş ve okul öncesi öğretmenlerinin görsel sanat etkinliklerine yönelik görüşlerinin neler olduğu belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışma nitel araştırma tekniklerine bağlı kalınarak yürütülmüştür. Araştırmaya 2019-2020 eğitim öğretim yılı içinde Malatya merkezde görev yapan 23 okul öncesi öğretmeni katılmıştır. Öğretmenlerle yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Görüşmelerden elde edilen veriler nitel veri analizi ile yorumlanmıştır. Araştırma verilerine göre; öğretmenlerin çoğunun lisans eğitimleri boyunca sanat eğitimi dersleri aldıkları fakat bu dersleri yeterli bulmadıkları; okul öncesi dönemde sanatsal etkinlikleri önemli bulup derslerinde sanat çalışmalarına sıklıkla yer verdikleri, çoğunun derslerde hazır boyama kitaplarını kullanmadıklarını belirtmesine rağmen sanat etkinlikleri olarak en fazla kesme-yapıştırma (kolaj) çalışmalarına ya da fotokopi veya teksir sayfalarını boyama etkinliklerine yer verdikleri; konu veya malzeme kısıtlaması olmadan çocukların serbest olarak yaptıkları resim çalışmalarının en yaratıcı çalışmalar olduğunu düşündükleri ve sanat çalışmalarında gösterip-yaptırma yöntemini sıklıkla kullandıkları görülmüştür. Sonuç olarak, okul öncesi dönemde görsel sanat etkinliklerinde çocukların kendilerini ifade etmelerine, çevrelerini keşfetmelerine fırsat verilmesi, estetik duyu ve yaratıcılığın geliştirilmesi için ortam hazırlanması, kullanılan yöntem ve tekniklerin çeşitlendirilerek öğrencilere konu, malzeme ve süreç yönünden tercih yapabilmesine imkan tanınması gerektiği anlaşılmıştır.Öğe RESİM GİBİ FOTOĞRAF(2020) ŞAHİN, DeryaFotoğraf, sanat ortamını tetikleyen, sürekliliği sağlayan önemli güçlerden biridir. Fotoğrafın resim sanatından sonra bulunması, ilk ilişki kurduğu alanın resim sanatı olması ve ilk fotoğrafçıların çoğunun ressam olmasından dolayı resim sanatının, fotoğrafın plastik dilini etkilediği söylenebilir. Fotoğrafın özellikle resimselci fotoğraf denilen ilk evresinde bir sanat olduğunu kanıtlama çabası ile yapılan deneysel çalışmaların, daha çok resimsel bir etki yaratmak için olduğu bilinmektedir. Fotoğrafta resimselliğin temeli izlenimciliğe dayanmaktadır. Stieglitz, resimsel fotoğraf alanında başarılı isimlerden biriyken, Eugene Atget’nin fotoğraflarında kübist ve gelecekçi ressamların kullandığı yöntemlere başvurduğu görülmektedir. Fotoğrafın daha sonraki evrelerinde kendine özgü bir kimlik oluşturma çabası içine girmiş olmasının yanında resimsel dilden tamamen kopmadığı veya kopmak istemediği açıktır. Katerina Belkina’nın resim ve fotoğrafı birleştiren eserleri, Özlem Şimşek’in Türk sanat tarihinin tarihi tablolarındaki kadın temsillerini fotoğraflarında yeniden canlandırması, fotoğraf-resim etkileşiminin devam ettiğini göstermektedir. Bu çalışmada, fotoğraf resim yakınlaşmasına ve sanatçıların fotoğraflarında dijital teknolojiyi kullanarak resim ve fotoğrafı birleştiren eserlerine yer verilmiştir.