Yazar "AKBUDAK, Hayri" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe MALATYA TÜRKÜLERİNİN KEMAN EĞİTİMİNDE KULLANILMASI ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA(2020) AKBUDAK, Hayri; AKPINAR, MehmetBu araştırmanın genel amacı, Malatya türkülerinin evrensel bir çalgı olan keman ile akademik bir düzeyde sistemli ve bilimsel olarak seslendirilme ve yorumlanma yöntemlerinin araştırılmasıdır. Bu amaçla hem araştırmada kullanılan verileri toplamak, hem de Malatya türkülerini oluşturan kaynaklara ulaşmak için literatür taraması yapılmıştır Türkiye Radyo Televizyon (TRT) Kurumu repertuarında yer alan Malatya türküleri incelenmiş ve bu türkülerden keman eğitimi için uygun olduğu düşünülen 6 türkü örneklem grubu olarak ele alınmıştır. Daha sonra türküler üzerinde yay teknikleri, parmak numaraları ve konum geçişleri ile ilgili bazı çalışmalar yapılmıştır. Yapılan bu çalışmalar alanında uzman olan bazı eğitimcilerle paylaşılmış ve onların görüşleri doğrultusunda gerekli görülen düzeltmeler yapılarak, I. Konumu kapsayan türküler 1. Düzey, I ve II. Konumu kapsayan türküler 2. Düzey I, II ve III. Konumu kapsayan türküler ise 3. Düzey olarak belirlenmiştir. Türkülerin notaya alınması ve düzenlenmesinde Sibelius 7.5 programı kullanılmıştır.Öğe MESLEKİ MÜZİK EĞİTİMİ ALAN ÖĞRENCİLERİN BİREYSEL ÇALGI TERCİHLERİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER(2021) Taşdemir, Tuna; AKBUDAK, HayriÖz Mesleki müzik eğitimi alan öğrencilerin öğrenim süreçlerini etkileyen faktörlerden biri bireysel çalgı tercihleridir. Öğrencilerin vücut yapısı, çevresel etkenler, müzik türü, eğitim kurumlarının özellikleri gibi faktörler çalgı tercihlerinde etkili olmaktadır. Bu araştırmada lisans düzeyinde mesleki müzik eğitimi alan öğrencilerin lisans öğrenimleri sürecinde bireysel çalgı tercihlerini etkileyen faktörlerin incelenmesi amaçlanmıştır. Durum tespitine yönelik tarama modelinde yapılan bu araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden faydalanılmıştır. Araştırmada kullanılan veriler, katılımcıların demografik özellikleri ve çalgı tercihleri ile ilgili görüşlerinin alınması amacıyla 12 sorudan oluşan, yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla toplanmıştır. Verilerin analizinde içerik analizi yöntemi kullanılarak elde edilen görüşler tematik olarak incelenmiş ve yorumlanmıştır. Araştırmanın evrenini Türkiye’de lisans düzeyinde mesleki müzik eğitimi veren kurumlar, örneklemini ise beş farklı üniversitenin müzik eğitimi veren bölümleri oluşturmaktadır. Araştırmada örneklem olarak seçilmiş üniversitelerde 2018-2019 eğitim öğretim yılında öğrenim gören 3. ve 4. sınıf öğrencileri (f=165) çalışma grubu olarak belirlenmiştir. Elde edilen verilere göre katılımcıların çalgı tercihlerinde etkili olduğu belirlenen “çalgıya duyulan sevgi”, “çalgıda edinilen tecrübe”, “öğretmen”, “müzik türü” ve “okulun imkanları” faktörlerinin çoğunlukta olduğu sonucuna ulaşılmıştır.