Yazar "Acar, Burçin" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe DİŞ HEKİMLİĞİ FAKÜLTESİ PREKLİNİK VE KLİNİK ÖĞRENCİLERİNİN DENTAL KAYGI VE KORKU DÜZEYLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ(Atatürk Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Dergisi, 2019) Kızılcı, Esra; Acar, Burçin; Sizer, Zekiye Şeyma; Yoloğlu, SaimÖz: Amaç: Diş tedavisi ile ilgili kaygı ve korku birçok hasta için sorundur ve bu durum tedavi için engel oluşturabilir. Bazı hastalar korkuları nedeniyle diş hekiminden kaçınırlar. Bu çalışmanın amacı preklinik öncesi (1, 2, 3. sınıf) ve klinik öğrencileri (4, 5. sınıf) arasındaki dental anksiyeteyi değerlendirmektir. Gereç ve Yöntem: Bu çalışmaya ?nönü Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi? nde eğitim gören 227 öğrenci (118 kız,109 erkek) katıldı. Öğrencilere anket formları verilerek, soruları yanıtlamaları istendi. Öğrencilerin dental anksiyete düzeyini belirlemek için Corah?ın dental anksiyete skalası ve Dental Korku Skalası kullanıldı. Bulgular: Bu çalışmanın sonuçları göstermiştir ki preklinik öğrencilerinde Corah?ın dental anksiyete skalası? na göre ortalama skor (8,69), klinik öğrencilerinden (7,61) yüksektir. Ancak grupların ortalaması arasındaki fark istatistiksel olarak anlamlı değildir. Dental Korku Skalası puanlarına göre 1(randevu alma), 2 (randevu iptal) ve 12. (muayenehane kokusu) sorular haricindeki sorulara verilen cevaplar arasında istatistiksel olarak anlamlı fark bulunmuştur. En yaygın fizyolojik tepki preklinik (2,25±0,85) ve klinik öğrencileri (1,89±0,81) için de kasların gerginliğidir. Lokal anestezi enjeksiyonu iki grup için de en çok korkulan diş tedavi prosedürü olmuştur.(p<0,05) Sonuç: Yaptığımız çalışmada klinik ve preklinik öğrencileri arasında dental anksiyete açısından anlamlı bir fark görülmemiştir. Ancak preklinik sınıflarında anksiyete derecesinin daha yüksek olduğu saptanmıştır. Bu durumun preklinik öğrencilerinin diş hekimliği konusunda daha az bilgiye ve pratiğe sahip olmasından kaynaklandığını düşünebiliriz.