Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Acun, Merve" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Hemşirelik Öğrencilerinin Öz Yeterlilikleri ile Mesleki Güdülenmeleri Arasındaki İlişki
    (2021) Cengiz, Zeliha; Gürdap, Züleyha; Karaca, Ela; Acun, Merve
    Amaç: Bu araştırma, hemşirelik öğrencilerinin öz yeterlilik düzeyleri ile mesleki güdülenme durumlarını belirleyerek, aralarındaki ilişkiyi ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Yöntem: Bu tanımlayıcı ve ilişki arayıcı tasarımdaki araştırma, bir kamu üniversitesinde 2019- 2020 eğitim öğretim yılında öğrenim gören 406 lisans hemşirelik öğrencisiyle çevrim içi olarak yürütülmüştür. Veriler, “Tanıtıcı Bilgi Formu, Genel Öz Yeterlilik Ölçeği ve Güdülenme Kaynak- ları ve Sorunları Ölçeği” kullanılarak toplanmıştır. Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistikler, bağımsız gruplarda t testi, Oneway ANOVA, korelasyon ve doğrusal regresyon testleri kulla- nılmıştır. Bulgular: Araştırmaya katılan öğrencilerin 255’i (%62,8) kadın, 123’ü (%30,3) 2.sınıf ve yaş ortalamaları 20,38±1,83 olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin öz yeterlilik puan ortalamaları 60,49±10,15 ve mesleki güdülenme puan ortalamaları 84,93±11.94 olarak saptanmıştır. Öz yeterlilik ölçeği toplam puan ortalamaları ile güdülenme ölçeği toplam puan ortalamaları ve iç- sel güdülenme alt boyutu arasında pozitif yönde yüksek düzeyde anlamlı bir ilişki saptanmıştır. Cinsiyet, öz yeterlilik ve mesleki güdülenme durumunu etkilemezken, son sınıf öğrencilerinin öz yeterlilik ve güdülenme toplam puanları ile olumsuz güdülenme alt boyutu puanları yüksek bulunmuştur (p<0,05). Sonuç: Hemşirelik öğrencilerinin öz yeterlilik puan ortalamaları orta ve güdülenme puan ortalamaları yüksek olarak bulunmuştur. Öz yeterlilik düzeyi yüksek olan hemşirelik öğrencilerinin, güdülenme düzeylerinin daha yüksek olduğu saptanmıştır Dördüncü sınıf öğrencilerinin hem öz yeterlilik hem de güdülenme düzeylerinin diğer sınıflara göre yüksek olduğu belirlenmiştir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Opinions of nursing students about clinical practice; A qualitative study
    (2021) Cengiz, Zeliha; Gurdap, Zuleyha; Karaca, Ela; Acun, Merve
    Aim: This study was conducted to determine the factors affecting clinical education of nursing students and to evaluate their learning processes from their own perspectives. Materials and Methods: This study, in which the phenomenology pattern based on the qualitative design was used, was carried out with fourth-year nursing students studying at a university in eastern Turkey. In the study, sample selection was not made the number of participants was determined according to the data saturation. The data were collected from a total of 30 nursing students who agreed to participate in the study. The thematic analysis method was used to evaluate qualitative data. NVIVO 10 program was used for the transcription and thematic analysis of the interviews held in the virtual classroom environment. Results: The sample of the study was composed of 15 female and 15 male students aged between 21 and 25 years. As a result of thematic analysis, 5 main interrelated themes emerged: (1) Effective and reassuring communication; (2) Adaptation to real working environment; (3) Nurses with high self-confidence; (4) transition to professionalism, and (5) recognizing competencies, strengths, and limitations. Conclusion: The results showed that clinical experiences increased the communication skills of the students, helped them to adapt to the real work environment, gave them self-confidence and practicality, and enable them to gain different experiences. Students’ statements pointed out that clinical practice improves the students in many aspects and is a holistic process.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Opinions of nursing students about clinical practice;A qualitative study
    (2021) Cengiz, Zeliha; Gürdap, Züleyha; Karaca, Ela; Acun, Merve
    Aim: This study was conducted to determine the factors affecting clinical education of nursing students and to evaluate their learning processes from their own perspectives. Materials and Methods: This study, in which the phenomenology pattern based on the qualitative design was used, was carried out with fourth-year nursing students studying at a university in eastern Turkey. In the study, sample selection was not made the number of participants was determined according to the data saturation. The data were collected from a total of 30 nursing students who agreed to participate in the study. The thematic analysis method was used to evaluate qualitative data. NVIVO 10 program was used for the transcription and thematic analysis of the interviews held in the virtual classroom environment. Results: The sample of the study was composed of 15 female and 15 male students aged between 21 and 25 years. As a result of thematic analysis, 5 main interrelated themes emerged: (1) Effective and reassuring communication; (2) Adaptation to real working environment; (3) Nurses with high self-confidence; (4) transition to professionalism, and (5) recognizing competencies, strengths, and limitations. Conclusion: The results showed that clinical experiences increased the communication skills of the students, helped them to adapt to the real work environment, gave them self-confidence and practicality, and enable them to gain different experiences. Students’ statements pointed out that clinical practice improves the students in many aspects and is a holistic process.

| İnönü Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


İnönü Üniversitesi, Battalgazi, Malatya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim