Yazar "Akan, Zafer" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Gürültü Kirliliği, Psikiyatrik Semptomlar ve Yaşam Kalitesi: Türkiye'nin Doğu Bölgesinde Gürültü Problemi(İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi, 2012) Akan, Zafer; Yılmaz, Ahmet; Özdemir, Osman; Korpınar, Mehmet AliKliniksel bulgulara göre, agresyona yatkınlık ve agrasif davranış Türkiye’de toplu taşıma sürücüleri arasında oldukça yaygındır. Bu sebeple, bu çalışmada, gürültü kirliliği ile psikolojik semptomlar ve yaşam kalitesi arasında doğrudan bir ilişki olup olmadığı toplu taşıma araç sürücüleri üzerinde araştırıldı. Materyal ve Metod: Çeşitli marka ve model araçta (Farklı gürültü seviyelerine sahip P, O, F marka araçlar) çalışan araç sürücüleri bu çalışmaya alınmıştır. Sürücülerin psikiyatrik semptom ve yaşam kalitesi analizleri için SCL-90-R ve SF-36 analiz ölçekleri. Şehir içi ana caddelerde ve araçların içerisindeki gürültü seviyesinin belirlenmesinde gürültü seviye ölçüm cihazı (Smart Sensor AR844) kullanıldı. Sonuçlar: Ölçümlere göre F, O ve P marka araçlar sırasıyla ortalama 65.16 dB(A), 70.86 dB(A) ve 75.33 dB(A) gürültü üretmektedirler. özellikle P marka araç sürücüleri sürekli olarak yüksek gürültü altında çalışmaktadırlar (75.33 dB(A) ortalama 11.22±3.86 saat günlük). Psikiyatrik SCL-90-R ve SF-36 değerlendirmelerine göre gözlenen psikiyatrik semptomlar yüksek gürültüye maruz kalan çalışanlarda diğer iki gruba göre daha belirgindi (P<0.001). Tartışma: Bu çalışma, toplu taşıma araç sürücülerinin psikolojilerinin ve yaşam kalitelerinin gürültü seviyesine bağlı olarak özellikle sürücüler yüksek düzeyde gürültüye maruz kalırlarsa etkilendiğini ve gürültü kirliliğinin anksiete, depresyon, gibi ciddi psikolojik semptonlara yol açarak yaşam kalitesi üzerinde negatif etkiye sahip olduğunu ortaya koymuştur.Öğe Noise pollution, psychiatric symptoms and quality of life: Noise problem in the East Region of Turkey(2012) Akan, Zafer; Yılmaz, Ahmet; Özdemir, Osman; Körpınar, Mehmet AliAbstract:Amaç: Kliniksel bulgulara göre, agresyona yatkınlık ve agrasif davranış Türkiye’de toplu taşıma sürücüleri arasında oldukça yaygındır. Bu sebeple, bu çalışmada, gürültü kirliliği ile psikolojik semptomlar ve yaşam kalitesi arasında doğrudan bir ilişki olup olmadığı toplu taşıma araç sürücüleri üzerinde araştırıldı. Materyal ve Metod: Çeşitli marka ve model araçta (Farklı gürültü seviyelerine sahip P, O, F marka araçlar) çalışan araç sürücüleri bu çalışmaya alınmıştır. Sürücülerin psikiyatrik semptom ve yaşam kalitesi analizleri için SCL-90-R ve SF-36 analiz ölçekleri. Şehir içi ana caddelerde ve araçların içerisindeki gürültü seviyesinin belirlenmesinde gürültü seviye ölçüm cihazı (Smart Sensor AR844) kullanıldı. Sonuçlar: Ölçümlere göre F, O ve P marka araçlar sırasıyla ortalama 65.16 dB(A), 70.86 dB(A) ve 75.33 dB(A) gürültü üretmektedirler. özellikle P marka araç sürücüleri sürekli olarak yüksek gürültü altında çalışmaktadırlar (75.33 dB(A) ortalama 11.22±3.86 saat günlük). Psikiyatrik SCL-90-R ve SF-36 değerlendirmelerine göre gözlenen psikiyatrik semptomlar yüksek gürültüye maruz kalan çalışanlarda diğer iki gruba göre daha belirgindi (P<0.001). Tartışma: Bu çalışma, toplu taşıma araç sürücülerinin psikolojilerinin ve yaşam kalitelerinin gürültü seviyesine bağlı olarak özellikle sürücüler yüksek düzeyde gürültüye maruz kalırlarsa etkilendiğini ve gürültü kirliliğinin anksiete, depresyon, gibi ciddi psikolojik semptonlara yol açarak yaşam kalitesi üzerinde negatif etkiye sahip olduğunu ortaya koymuştur