Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Akay, Muhammed Kadri" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Sınıf öğretmenlerinin mesleki tükenmişlik ve örgütsel güven algıları arasındaki ilişkinin analizi
    (İnönü Üniversitesi, 2020) Akay, Muhammed Kadri
    Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin mesleki tükenmişlik ve örgütsel güven algıları arasındaki ilişkinin analizidir. Araştırmanın evrenini, 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Şanlıurfa ili Bozova ilçesinde görev yapan 81'i erkek ve 88'i kadın olmak üzere toplam 169 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Bu araştırmada örneklem alma yoluna gidilmeyerek evrenin tümüne ulaşılmaya çalışılmıştır. Bu çalışma nicel bir araştırma olup araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma kapsamında öğretmenlerin mesleki tükenmişlik algılarını belirlemek üzere "Maslach Tükenmişlik Envanteri- Eğitimci Formu" ve örgütsel güven düzeylerini belirlemek üzere de "Örgütsel Güven Ölçeği" kullanılmıştır. Veriler normal dağılım gösterdiği için istatistiksel analizlerde parametrik testler kullanılmıştır. Katılımcı algılarının bazı bağımsız değişkenlere (cinsiyet, medeni durum, mesleki kıdem, okuttuğu sınıf) göre anlamlı farklılık gösterip göstermediğini belirlemek üzere t testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA); aralarındaki ilişkiyi belirlemek amacıyla da Pearson korelasyon analizi yapılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre, sınıf öğretmenlerinin mesleki tükenmişlik algıları "çok nadir", örgütsel güven algıları ise "çoğunlukla" düzeyindendir. Sınıf öğretmenlerinin mesleki tükenmişlik ve örgütsel güven algıları cinsiyet ve okuttuğu sınıf değişkenlerine göre anlamlı farklılık göstermemektedir. Medeni durum değişkeni açısından bekâr öğretmenlerin duyarsızlaşma boyutundaki mesleki tükenmişlik algıları, evli meslektaşlarına göre anlamlı biçimde farklılaşmaktadır. Kıdem değişkeni açısından 4-6 yıl arası görev yapan öğretmenlerin paydaşlara güven boyutundaki örgütsel güven algıları, 10 ve üzeri yıl görev yapan meslektaşlarına kıyasla anlamlı biçimde daha düşüktür. Sınıf öğretmenlerinin mesleki tükenmişlik düzeyleri ile örgütsel güven algıları arasında negatif yönlü ve zayıf düzeyde anlamlı bir ilişki saptanmıştır. Araştırmanın son bölümünde, elde edilen bulgular doğrultusunda çeşitli öneriler geliştirilmiştir. Anahtar Sözcükler: Tükenmişlik, Güven, Mesleki Tükenmişlik, Örgütsel Güven.

| İnönü Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


İnönü Üniversitesi, Battalgazi, Malatya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim