Yazar "Akdağ, Mustafa" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 12 / 12
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Bilişim Teknolojileri Öğretmen Adaylarının Özel Alan Yeterliklerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi?(Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik), 2016) Akdağ, MustafaÖz: Bu çalışma, bilişim teknolojileri öğretmen adaylarının özel alan bilgisi yeterlik düzeylerini ve bu yeterliklerin cinsiyet, bölümü isteyerek seçme durumu, mezun olunan lise, üniversite, bölüm tercih sırası ve öğretmenlik yapma isteği değişkenlerine göre farklılık gösterip göstermediğini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma İnönü Üniversitesi, Fırat Üniversitesi, Erzincan Üniversitesi ve Marmara Üniversitesi Eğitim Fakültelerinin Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi bölümlerinde öğrenim gören 171 son sınıf öğrencisi üzerinde yürütülmüştür. Veriler, "özel alan yeterlikleri algı ölçeği" ile toplanmıştır. Araştırma sonunda öğretmen adaylarının, yeterliklerin genelinde "oldukça yeterli", özelde ise donanım, ağ unsurları, bilgisayarların bakım ve onarımı gibi teknik becerilerde "biraz yeterli" oldukları görülmüştür. Yeterlik düzeylerinde cinsiyet, bölümü isteyerek seçme durumu, mezun olunan lise ve üniversite değişkenlerine göre farklılaşma gözlenirken, bölüm tercih sırası ve öğretmenlik yapma isteği değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık bulunmamıştır.Öğe Evde eğitim(Milli Eğitim, 2010) Şad, S. Nihat; Akdağ, MustafaÖz: Evde eğitim (Homeschooling) uygulaması, zorunlu örgün eğitim çağındaki çocukların eğitimlerinin bir bölümünün ya da tamamının ailesi ya da ailesinin tayin ettiği kişiler tarafından yürütülmesi olarak tanımlanabilir. Evde eğitim uygulaması günümüzde başta ABD, Kanada ve birçok Avrupa ülkesinde örgün eğitime alternatif olarak yaygın bir şekilde uygulanmaktadır. Bu ülkelerde aileler tarafından evde eğitimin tercih edilme nedenlerinin başında okul çevresi ve okulda verilen eğitimle ilgili kaygılar; öğrenciyi belirli bir dini, felsefi ya da ahlaki yaklaşım doğrultusunda eğitme isteği; çocuğun bireysel ihtiyaçları; finansal gerekçeler; ve gelişen uzaktan eğitim teknolojileri gelmektedir. Evde eğitim alan öğrencilerin akademik başarı durumlarının akranlarından daha iyi olduğu bildirilmektedir. Evde eğitilen çocukların sosyalleşmeleri konusunda ise farklı görüşler vardır. Bu uygulamaların en önemli sınırlılığı ise uygun eğitim programlarının hazırlanması ve uygulanmasındaki zorluklardır. Ülkemizde, evde eğitime ilişkin yasal düzenlemeler yoktur. Ülkemiz koşulları açısından evde eğitim uygulamasının, öğretimin birliği ilkesiyle bağdaşmadığı düşünülmektedir. Ancak, gerekli düzenlemeler yapıldığında açık öğretim, uzaktan eğitim uygulamaları gibi örgün eğitimin yükünü hafifleten alternatif ve tamamlayıcı bir uygulama olarak kullanılması düşünülebilir. Başlık (İngilizce): Homeschooling Öz (İngilizce): Homeschooling can be defined as the practice of conducting partly or entirely the education of children at the age of compulsory formal education by their parents or the tutors assigned by these parents. Homeschooling is a common practice as an alternative to formal education in many countries including especially USA, Canada and several European countries. In these countries, parents usually prefer homeschool for their siblings because of such reasons as their concerns with the school environment and quality of instruction at school; a desire to educate the child on some religious, philosophical or moral basis; special needs of the child; financial reasons; and advancement of distance education technologies. It is reported that homeschooled children are academically more successful than their peers at school. However, there are opposing views about the socialization of the homeschooled children. Most important drawback of this practice is the difficulty of developing and applying the necessary curricula. In our country, current legislation does not include any regulations regarding homeschooling. Given the conditions in our country, homeschooling practice cannot be said to accord with the principle of unity of education. However, with the proper regulations, it can be considered as an alternative and complementary practice which can reduce the burden of open/distance education practices in Turkey.Öğe Geleneksel Öğretim ile Power Point Sunum Destekli Öğretimin Öğrenci Erişisine Etkisi(Eğitim ve Bilim, 2008) Akdağ, Mustafa; Tok, HidayetÖz: Bu araştırma, Yükseköğretim Programı’nda bulunan İngilizce dersinin öğretiminde, geleneksel öğretim yöntemleri ve bilgisayar destekli PowerPoint sunum materyali ile yapılan öğretimin, öğrencilerin erişileri üzerindeki etkisini belirlemek amacıyla ya-pılmıştır. Araştırma, 2002-2003 öğretim yılı ikinci döneminde İnönü Üniversitesi Eği-tim Fakültesi’nde yürütülmüştür. Araştırmada denk olmayan kontrol gruplu ön-test/son-test deneysel desen kullanılmıştır. Seçkisiz atama yoluyla Sosyal Bilgiler Öğretmenliği bölümü deney grubu, Okul Öncesi Öğretmenliği bölümü ise kontrol grubu olarak belirlenmiştir. Hazırlanmış olan PowerPoint ders materyali 17 slayt dizisinden oluşmaktadır. İstatistiksel analizlerde bağımsız gruplar t-testi kullanılmıştır. Deney ve kontrol grubundaki öğrencilerin son-test ve erişi puanları arasında, PowerPoint sunum destekli öğretimin yapıldığı deney grubu lehine anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Başlık (İngilizce): The Effects of Traditional Instruction and Power Point Presentation-Supported Instruction on Student's Achievement Öz (İngilizce): This study was carried out to determine the effects of instruction done by traditional instruction methods and computer- supported PowerPoint presentation in teaching on students’ achievement. The study was carried out in Education Faculty of İnönü University during the spring term of 2002-2003 academic year. In the study, pre-test/ post- test experimental design with nonequivalent control group was used. The Department of Social Studies Teacher Training selected randomly was defined as the experimental group and the Department of Pre-School Teacher Training was defined as the control group. PowerPoint lecture material consisted of 17 slides. Independent groups t- test was used in the statistical analyses. Between the experimental and the control group, students’ post- test and achievement scores, significant differences were found in favor of the experimental group in which PowerPoint presentation –supported instruction was used.Öğe Genel liselerde edebiyat ve fen kolu uygulamalarının öğrenci başarısı açıdan değerlendirilmesi(İnönü Üniversitesi, 1988) Akdağ, Mustafa[Abtsract Not Available]Öğe Genel Liselerde Edebiyat ve Fen Kolu Uygulamalarının Öğrenci Başarısı Açısından Değerlendirilmesi(İnönü Üniversitesi, 1988) Akdağ, MustafaEğitim uygulamaları sosyal, kültürel ve teknik gelişmelerden sürekli etkilenmektedir. Modern bir toplumda bireylerin, içinde bulundukları dönemin ve gelecek çağın koşullarına uyum sağlamaları gerekmektedir. Yeni eğitim uygulamalarının bu ihtiyacı karşılaması beklenmektedir. İçinde bulunduğumuz çağda nüfus artışı, bilginin genişlemesi ve yayılması, teknolojik yenilikler gibi nedenler, eğitim uygulamalarının geleneksel yapısını etkilemiş ve değişikliğe zorlamıştır. Türkiye'de de bu doğrultuda program geliştirme çabaları görülmektedir. Ancak bunlar, istenen düzeyde olmamıştır. Ayrıca, yeni program uygulamalarının genelde Fen Öğretimi alanında gerçekleştiği görülür. Sosyal Bilimler Öğretiminde ise yeni uygulamalar daha az olmuştur. Cumhuriyetten günümüze kadar uygulaması sürdürülen Edebiyat ve Fen Kolu bölümleri, toplumsal gelişmelerden değişik şekillerde etkilenmişlerdir. Çağımızın bilim ve teknoloji çağı olması, Fen Bilimlerinin önemini arttırdığından, Fen Öğretimi ve Liselerdeki Fen Kolları daha çok tercih edilir duruma gelmiştir. Fen ağırlıklı öğretim yapan Fen Liseleri ve özel okullar, toplumumuza en çok tercih edilen okullar olmuştur. Genel Liselerde de Fen Kolları, Edebiyat Kollarına oranla daha fazla öğrenci tarafından seçilmektedir. Yapılan bu araştırmanın evrenini oluşturan Genel Liselerin 56 büyük bölümünün son sınıflarında Edebiyat Kolu'nun bulunmaması, bu gerçeği ortaya koymaktadır. Bu gelişmeler öğrencilerin ilgi, istek ve yeteneklerine göre bölüm ve meslek seçmelerini engellemektedir. Toplumda statüsü yüksek ve bol kazanç getiren meslekleri kazandıran bölüm ve okullara yönelinmektedir. Bu doğrultuda seçilen mesleklerde bireyler, başarılı olamamakta ya da iş doyumuna ulaşamamaktadırlar. Bu ihtiyaçtan hareketle, Türkiye'de 1970'li yıllardan sonra Crtaöğretim kuruşlarında Rehberlik Hizmetleri yaygınlaştırılarak, öğrencilerin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda çeşitli öğretim programlarına yönlendirilmesi sağlanmaya başlanmıştır. Rehberlik Hizmetleri ile öğrenciyi yönlendirmenin yanında, üniversite imtihanlarında Edebiyat ve Fen Kolu öğrencilerinin aynı haklara ve şansa sahip olması gerekmektedir. Ayrıca, Ortaöğretimde başlayan yönlendirmenin, yüksek öğretimde de devam etmesi, öğrencilerin daha iyi yetişmelerini sağlayacaktır. Üniversite imtihanlarında, son yıllarda bu yönde bazı yeni düzenlemelerin yapıldığı görülmektedir. Günümüzde üzerinde en çok konuşulan ve değişik uygulamaların denendiği eğitim kademesi, Ortaöğretim ikinci kademesidir. Bu kademedeki öğrencilerin büyük bir bölümünü içine alan Genel Liselerimizde uygulanmakta olan programların etkinliğini değerlendirmeye yönelik araştırmalar az sayıdadır. Edebiyat ve Fen Kolları farklı ilgi ve yetenekleri gerekli kıldığından, öğrencilerin bireysel özelliklerine göre yönlendirildikleri bölümler niteliğindedir. Bu noktadan hareketle; Sosyal Bilimler Derslerinde Edebiyat Kolu öğrencilerinin, Fen Kolu öğrencilerinden daha başarılı olması gerekirken, Fen Bilimleri Derslerinde ise, Pen Kolu öğrencilerinin, Edebiyat Kolu öğrencilerinden daha başarılı olması gerektiği temel 57 beklentidir. Araştırmanın genel amacı: Liselerdeki Edebiyat ve Fen Kolu uygulamalarının, bu kollardaki öğrencilerin ilgili derslerdeki başarılarını karşılaştırarak, temel beklentileri yerine getirip getirmediğini ortaya koymaktır. Araştırmanın evreni; Malatya Şehri Belediye sınırları içinde bulunan, 1986-1987 öğretim yılında Klasik program uygulayan ve Edebiyat-Fen Kolları bulunan C-enel Liselerin son sınıf öğrencileridir. Bu şartlara uyan Atatürk Kız Lisesi ile Yeşiltepe Lisesi'nin Edebiyat ve Fen Kollarından birer sınıfın öğrencileri örnekleme dahil edilmiştir. Böylece toplam dört sınıftan 113 öğrenci, örneklem grubunu oluşturmuştur. Sosyal Bilimler Derslerini temsilen; Edebiyat, Felsefe G., Tarih Dersleri. Fen Bilimleri Dersleri için ise; Matematik, Fizik, Kimya Dersleri ele alınmıştır. Öğrencilerin bu derslerdeki yıl sonu Akademik Başarı Notları, bağımlı değişken, Edebiyat ve Fen Kolu ise, bağımsız değişken olarak kabul edilmiştir. Araştırma için gerekli olan öğrenci notları, Sınıf Geçme Defterlerinden çıkarılmıştır. Elde edilen bulgular, İlişkisiz Ortalamalar Arasındaki Farkın Manidarlık Testi ile değerlendirilmiştir. İstatistiksel hesaplamalarda, cep tipi hesap makinası kullanılmıştır. B. Sonuçlar Araştırmanın genel amacı çerçevesinde elde edilen sonuçlar şu şekilde özetlenebilir: a) Öğrencilerin Edebiyat Kolu'nda oluşları ile, Sosyal Bilimler Derslerindeki Akademik Başarı Kotları arasında doğrusal bir ilişki ortaya çıkmamıştır. Sosyal Bilimler Derslerinde Fen Kolu'ndakiÖğe Genel liselerin matematik ve fen bilimleri öğretiminde karşılaşılan sorunlar(İnönü Üniversitesi, 1993) Akdağ, MustafaDersi ile birlikte Fen Bilimleri Dersleri olarak Fizik, Kimya ve Biyoloji Dersleri alınmıştır. Araştırmanın evreni; Malatya il sınırları içinde bulunan ve 1990-1991 öğretim yılında üç sınıfı olan genel liselerin birinci, ikinci ve üçüncü sınıflarında öğrenim gören öğrenciler ile. Matematik ve Fen,Bilimleri Derslerini okutan öğretmenlerden oluşmaktadır. Araştırma evreninden örneklem seçimi iki aşamada yapılmıştır. Birinci aşamada liseler birer örneklem ünitesi olarak kabul edilmiş; sosyal, ekonomik, kültürel ve eğitsel bakımdan araştırma evrenini temsil ede bilecek 12 lise seçilmiştir. İkinci aşamada ise, sınıflar bir örneklem alt ünitesi olarak kabul edilmiş; seçilen 12 lisenin birinci» ikinci ve üçüncü sınıf düzeyindeki şubelerin hepsinin örnekleme girme şansını eşit tutan "Rastgele örneklem yöntemi" ile her liseden üçer sınıf, son sınıflarında hem Matematik hem de Fen Kolu bulunan liselerden ise dört sınıf seçilmiştir. Böylece» araştırma örneklemine giren 12 lisenin toplam 40 sınıfında 1215 öğrenci üzerinde araştırma yapılmıştır. Matematik ve Fen Bilimleri Dersleri öğretmenleri olarak da. araştırma örneklemine giren 12 lisede söz konusu dersleri okutan 98 öğretmen örnekleme dahil edilmiştir. Araştırma için gerekli veriler, iki yoldan toplanmış tır. Bunlar: 1-) Bu araştırmanın amaçları doğrultusunda geliştirilen, öğretmen ve öğrencilere ait kişisel bilgilerle. Matematik ve Fen Bilimleri öğretiminde karşılaştıkları sorunlara ilişkin görüşlerini belirlemeye yönelik sorulardan 401 Dersi ile birlikte Fen Bilimleri Dersleri olarak Fizik, Kimya ve Biyoloji Dersleri alınmıştır. Araştırmanın evreni; Malatya il sınırları içinde bulunan ve 1990-1991 öğretim yılında üç sınıfı olan genel liselerin birinci, ikinci ve üçüncü sınıflarında öğrenim gören öğrenciler ile. Matematik ve Fen,Bilimleri Derslerini okutan öğretmenlerden oluşmaktadır. Araştırma evreninden örneklem seçimi iki aşamada yapılmıştır. Birinci aşamada liseler birer örneklem ünitesi olarak kabul edilmiş; sosyal, ekonomik, kültürel ve eğitsel bakımdan araştırma evrenini temsil ede bilecek 12 lise seçilmiştir. İkinci aşamada ise, sınıflar bir örneklem alt ünitesi olarak kabul edilmiş; seçilen 12 lisenin birinci» ikinci ve üçüncü sınıf düzeyindeki şubelerin hepsinin örnekleme girme şansını eşit tutan "Rastgele örneklem yöntemi" ile her liseden üçer sınıf, son sınıflarında hem Matematik hem de Fen Kolu bulunan liselerden ise dört sınıf seçilmiştir. Böylece» araştırma örneklemine giren 12 lisenin toplam 40 sınıfında 1215 öğrenci üzerinde araştırma yapılmıştır. Matematik ve Fen Bilimleri Dersleri öğretmenleri olarak da. araştırma örneklemine giren 12 lisede söz konusu dersleri okutan 98 öğretmen örnekleme dahil edilmiştir. Araştırma için gerekli veriler, iki yoldan toplanmış tır. Bunlar: 1-) Bu araştırmanın amaçları doğrultusunda geliştirilen, öğretmen ve öğrencilere ait kişisel bilgilerle. Matematik ve Fen Bilimleri öğretiminde karşılaştıkları sorunlara ilişkin görüşlerini belirlemeye yönelik sorulardan 402 oluşan öğretmen ve öğrenci Anket Formları, 2-) Araştırma örneklemi ne giren öğretmen ve öğrencilerin sayısal durumunun belirlendiği Resmî Kayıtlar ile. öğrencilerin yıl sonu akademik başarı not ortalamalarının çıkarıldığı Sınıf Geçme Defterlerinden oluşan Okul Kayıtlarıdır. Araştırmada elde edilen bulgular bağımsız değişkenlere göre tablolar haline getirilerek analiz edilmiş ve kay kare (x2) tekniğine dayalı yorumlar yapılmıştır. İstatistiksel hesaplamalarda bilgisayardan yararlanılmıştır. B. SONUÇLAR 1. Lise öğretiminin fonksiyonları konusunda öğretmenlerin yarısı, lisenin bugünkü haliyle öğrencilere hem genel kültür kazandırdığını hem de yüksek öğretime hazırladığını belirtmişlerdir, öğretmenler lisenin genel kültür kazandırma, yüksek öğretime hazırlama fonksiyonlarına ek olarak» öğrencileri liseden sonra is alanlarına ve hayata hazırlaması gerektiğini düşünmektedirler. öğretmenler okuttukları derslerin mevcut ve olması gereken fonksiyonları konusunda da benzer görüşlere sahiptir. öğretmenlerin bu konulardaki görüşlerinin cinsiyet, mezun olunan kurum, kıdem ve haftalık ders saati yükünden bağımsız olduğu anlaşılmıştır. Sadece, okutulan derslerin gerçekleştirmesi gereken fonksiyonlar konusundaki öğretmen görüşleri mezun olunan kuruma bağlı olarak değişmektedir.Öğe İlköğretim birinci kademe için çevreye yönelik tutum ölçeği: Geçerlik ve güvenirlik çalışması(2013) Yaşaroğlu, Cihat; Akdağ, MustafaÖz: Bu çalışma, ilköğretim birinci kademe öğrencilerinin çevreye yönelik tutumlarını belirlemeye dönük ölçek geliştirmek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada tabakalı örnekleme yöntemi kullanılarak 360 ilköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencisine ulaşılmıştır. Öğrencilerin yaşadıkları çevreye karşı nasıl bir tutum içerisinde olduklarını belirlemek amacıyla Çevreye Yönelik Tutum Ölçeği (ÇYTÖ) ile çevreye yönelik sergiledikleri sorumlu davranışların neler olduğunu belirlemek amacıyla Çevreye Yönelik Sorumlu Davranış Ölçeği (ÇYSDÖ) geliştirilmiştir. Ölçeklerin geliştirilme sürecinde literatür taraması yapılmış, içeriğinde çevre ile ilgili konuların yer aldığı ilköğretim Hayat Bilgisi, Fen ve Teknoloji, Sosyal Bilgiler ile Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretim programları incelenerek madde havuzu oluşturulmuştur. Maddeler ölçek formatında yazılarak veri toplama aracına dönüştürülmüştür. Maddelerin kapsam geçerliği ve görünüş geçerliliğini belirlemek amacıyla eğitim bilimleri alanında çalışan bir grup eğitim bilimleri uzmanına ve ilköğretim birinci kademede görev yapan öğretmenlerin görüşüne başvurulmuştur. Ayrıca, maddelerin dil ve anlatım bakımından uygunluğunu sağlamak için bir grup öğrenciyle görüşülmüştür. Tüm bu dönütler sonucunda gerekli düzenlemeler yapılmış ve ön uygulama yapılmıştır. Ölçeklerin yapı geçerliliği için açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizleri, 360 ilköğretim öğrencisi üzerinde yapılan uygulamadan elde edilen verilerin SPSS ve LISREL programlarında çözümlenmesiyle yapılmıştır.Öğe İngilizce dersinde cep telefonlarıyla üretilen sözlü performans ödevlerinin yazılı performans ödevleriyle karşılaştırılması(Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2010) Şad, Nihat; Akdağ, MustafaÖz: Bu çalışmada cep telefonlarıyla üretilen İngilizce performans ödevleriyle geleneksel yazılı ödevlerin, öğrencilerin derste işlenen dil bilgisi konusunu öğrenmelerine etkilerinin karşılaştırılması amaçlanmıştır. Bu amaçla Malatya Gazi İlköğretim Okulu 8. Sınıfında okuyan 112 öğrenci çalışma grubu olarak belirlenmiştir. Çalışmada kontrol gruplu ön test-son test deseni kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda kontrol grubunun ön test ve son test puan ortalamaları arasında manidar bir farka rastlanmazken, deney grubunun ön test ve son test puan ortalamaları arasında son test lehine ve kontrol ve deney gruplarının son test puanları arasında deney grubu lehine manidar bir farka rastlanmıştır. Bulgulardan hareketle, geleneksel yazılı performans ödevlerine kıyasla, cep telefonlarının İngilizce performans ödevlerinin hazırlanmasında daha etkili bir şekilde kullanılabileceği sonucuna varılmıştır. Başlık (İngilizce): A comparasion of oral performance tasks prepared using mobile phones with traditional written performance tasks Öz (İngilizce): This study aims at comparing the performance tasks prepared by using mobile phones and traditional paper-pencil ones in terms of their effect on students’ learning the grammar subject studied in the lesson. A total of 112 8th graders were involved in this control group pre-test-post-test study. The analysis of the data revealed no significant difference between the pre-test and post-test mean scores of the control group, while the difference was significant between the pre-test and post-test mean scores of experimental group in favor of the post-test, and between post-test mean scores of the control and experiment groups in favor of the latter. It is concluded that mobile phones can be used more effectively in performance tasks, compared to traditional paper-pencil based ones.Öğe Investigation of University Students' Internet Addiction in Terms of Several Variables (Inonu University Sample)(İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2014) Akdağ, Mustafa; Şahan, Birsen Yılmaz; Özhan, Uğur; Şan, İsmailÖz:Teknolojinin ilerlemesi ile birlikte internet yalnızca bilgisayarlarla ve internet kafelerde erişilebilecek ayrıcalıklı bir hizmet olmaktan çıkmış olup, hayatımızın her alanına yayılmıştır. Ancak, bilgisayar başında geçirilen zamanın ayarlanamaması ve bireyin internet kullanma konusunda kendisini kontrol edememesi gibi nedenler internet bağımlılığının oluşmasına yol açmaktadır. İnternet bağımlısı bireyler fiziksel sorunların yanı sıra psikolojik, sosyal ve akademik yaşamlarında da sorunlarla karşılaşmaktadır. Bu çalışmada, üniversite öğrencilerinin internet bağımlılık düzeyleri ve bunların çeşitli değişkenlere göre farklılaşma durumları incelenmiştir. İnternet Bağımlılık Ölçeği ile elde edilen verilerin istatistiksel analizinde Kruskal Wallis H-testi ve Mann Whitney U-testi kullanılmıştır. Araştırma sonunda, öğrencilerin büyük çoğunluğunun internet bağımlılıklarının düşük düzeyde olduğu görülmüştür. İnternet bağımlılıklarında cinsiyet, akademik başarılarını algılayışları, derslere devam durumu, günlük internet kullanım süresi, internete bağlanılan yer, internete telefonla bağlanma değişkenlerine göre anlamlı farklılıklar görülürken; öğretim türü ve ailelerin gelir düzeyi değişkenlerine göre anlamlı farklılıklara rastlanmamıştır.Öğe Investigation of University Students' Internet Addiction in Terms of Several Variables (Inonu University Sample)(2014) Akdağ, Mustafa; Şahan, Birsen Yılmaz; Özhan, Uğur; Şan, İsmailTeknolojinin ilerlemesi ile birlikte internet yalnızca bilgisayarlarla ve internet kafelerde erişilebilecekayrıcalıklı bir hizmet olmaktan çıkmış olup, hayatımızın her alanına yayılmıştır. Ancak, bilgisayar başındageçirilen zamanın ayarlanamaması ve bireyin internet kullanma konusunda kendisini kontrol edememesi gibinedenler internet bağımlılığının oluşmasına yol açmaktadır. İnternet bağımlısı bireyler fiziksel sorunların yanısıra psikolojik, sosyal ve akademik yaşamlarında da sorunlarla karşılaşmaktadır. Bu çalışmada, üniversiteöğrencilerinin internet bağımlılık düzeyleri ve bunların çeşitli değişkenlere göre farklılaşma durumlarıincelenmiştir. İnternet Bağımlılık Ölçeği ile elde edilen verilerin istatistiksel analizinde Kruskal Wallis H-testive Mann Whitney U-testi kullanılmıştır. Araştırma sonunda, öğrencilerin büyük çoğunluğunun internetbağımlılıklarının düşük düzeyde olduğu görülmüştür. İnternet bağımlılıklarında cinsiyet, akademikbaşarılarını algılayışları, derslere devam durumu, günlük internet kullanım süresi, internete bağlanılan yer,internete telefonla bağlanma değişkenlerine göre anlamlı farklılıklar görülürken; öğretim türü ve ailelerin gelirdüzeyi değişkenlerine göre anlamlı farklılıklara rastlanmamıştır.Öğe Mathematics Examination Anxiety Scale for Middle School Students: A Scale Development Study(2017) Şan, İsmail; Akdağ, MustafaAbstract: – The purpose of this study is to develop a scale to determine middle school students' math test anxiety. For this purpose, the trial form prepared was presented to experts to receive feedback on the validity of the items. In line with the feedback from the experts, the content, structure and appearance validity of the items have been increased. Substances below .80 for content validity were not used in the study. 32-item trial form prepared was applied to 592 students from 8 different middle school that enrolled in the 7th grade. The Obtained data was analyzed. As a result of the exploratory factor analysis, a structure with 22 items and 3 factors, namely "Tension", "Affection" and "Delusion" has been reached. Then, by analyzing the relations between subscales of the scale, it was determined that the factors are in a positive and meaningful relationship with each other. By the analysis it was seen that subscales were the dimensions of a structure named Mathematical Test Anxiety. The Confirmatory factor analysis results of the model, in which the compliance goodness index scores were high, showed consistency with the exploratory factor analysis results. The internal consistency coefficient obtained for the whole scale was calculated as .848Öğe Üniversite Öğrencilerinin Bilgi Okuryazarlık Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi(Eğitim ve Bilim, 2004) Akdağ, Mustafa; Karahan, MehmetÖz: Bu araştırma, üniversite öğrencilerinin, internet kullanımına ilişkin görüş ve eğilimleri ile bilgi okuryazarlık becerilerinin çeşitli değişkenlere göre farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma, 2000-2001 öğretim yılı bahar döneminin son iki haftasında İnönü Üniversitesi’nin çeşitli fakültelerinde öğrenim gören 362 öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırma verileri, araştırmacılar tarafından geliştirilen anket ve başarı testi ile toplanmıştır. Verilerin analizinde frekans, yüzde, ki-kare, t testi ve tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Araştırma sonunda, üniversite öğrencilerinin interneti daha çok araştırma yaptıkları konularda bilgi elde etme ve gazete/magazin türü haberleri takip etmede kullandıkları görülmüştür. Ayrıca, öğrencilerin bilgi okuryazarlık düzeylerinin, öğrenim gördükleri fakültelere göre farklılaşmadığı, buna karşılık, üniversite öncesi internetle ilgili ders/kurs alma durumlarına ve interneti kullanma sıklıklarına göre yapılan karşılaştırmalarda ise anlamlı farklılıkların olduğu bulunmuştur.