Yazar "Akkaya, Ahmet" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Bissinosis(İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi, 1995) Akkaya, Ahmet; Soysal, ÖmerBissinosis 250 yıldan beri bilinen, tekstil işçilerinde görülen ve pamuk tozlarının inhalasyonu ile oluşan bir mesleki akciğer hastalığıdır. Bugün keten ve kenevir ile de aynı hastalığın oluştuğu kabul edilmektedir. Tekstil sektörü ülkemiz ekonomisinde önemli bir yer tutmaktadır. Bu derlemede tekstil işçilerinin karşılaşabileceği bissinosis hastalığı ele alınmış, ve koruyucu ve tedavi edici yaklaşımlar tartışılmıştır.Öğe Halı fabrikası çalışanlarında öykü ve deri testi sonuçlarının değerlendirilmesi(İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi, 1995) Akkaya, AhmetÇalışmamız İsparta Sümer Halı Fabrikası nda çalışan 124 kişi üzerinde gerçekleştirildi. Yün ile direk temasta olan 88 olgunun 66’sında (% 75) öksürük. 59'unda (% 67) balgam çıkarma. 37'sinde (% 42) nefes darlığı, 31 inde (%35) Pazartesi hastalığı yakınmaları olduğu saptandı. Ayrıca 88 olgunun 16‘stnda (% 18) kronik bronşit öyküsü alındı. Toplam 124 olgunun 38'inde (% 30.6) yüne karşı deri testi (prick test) müsbei bulundu. Sonuçta yün tozuna karşı oluşan Pazartesi hastalığı yakınmalarının (dispne, göğüste sıkıntı hissi ve ateş yükselmesi) ve prick testi müspetliğinin yüksek oranlarda saptanması dikkati çekti. Bu bulgular uzun süreli yün tozu inhalasyonunun allerjik duyarlılığı arttırabileceğini göstermektedir.Öğe Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Eğitsel Oyunların Kullanımının Akademik Başarı, Tutum ve Kalıcılığa Etkisi(2021) Erol, Sedat; Erdem, İlhan; Akkaya, AhmetBu araştırmanın amacı, eğitsel oyunların yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde kazanımlara ulaşmada, öğrencinin başarısına, derse karşı tutumuna ve öğrenilenlerin kalıcılığına etkisini belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubu, 2018-2019 eğitim-öğretim yılında, Adıyaman Halk Eğitim Merkezinde, başlangıç (A1) düzeyinde yabancı dil olarak Türkçe öğrenen 8-12 yaş grubundaki öğrencilerden seçilmiştir. Eşleştirilmiş ön test- son test kontrol gruplu yarı deneysel desenin kullanıldığı araştırmada veri toplama aracı olarak, Erol (2019) tarafından geliştirilen “Başlangıç (A1) Düzeyi Türkçe Yeterlik Sınavı” ve “Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğrenen Çocuklara Yönelik Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde eğitsel oyunların kullanımının öğrenci başarısını artırdığı, kalıcı öğrenme ve olumlu tutum geliştirmeyi sağladığı sonucuna ulaşılmıştır.