Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Aksak, Fadime" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ ÖĞRENCİLERİNİN ARAPÇA İLE İNGİLİZCE DERSLERİNE İLİŞKİN TUTUMLARININ BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ
    (2020) Kara, Ahmet; Aksak, Fadime
    Öz: Bu çalışmada Anadolu İmam Hatip Lisesi öğrencilerinin Arapça ile İngilizce derslerine ilişkin tutumları bazı değişkenler açısından incelenmiştir. Bu araştırmanın çalışma grubunu, 2017- 2018 eğitim öğretim yılında Malatya ili merkezinde bulunan Anadolu İmam Hatip Liselerinden 368’i erkek, 512’si kadın olmak üzere 880 öğrenci oluşturmaktadır. Öğrencilerin demografik özellikleri, Arapça ve İngilizce derslerine ilişkin tutumları tarama modeliyle ortaya konmuştur. Verilerin çözümlenmesi sonucunda, Anadolu İmam Hatip Lisesi öğrencilerinin Arapça dersine ilişkin tutumları ile İngilizce dersine ilişkin tutumlarında anlamlı farklar bulunmuştur.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Ortaöğretim öğrencilerinin İngilizce dersinin işlenişine ilişkin görüşlerinin incelenmesi
    (İnönü Üniversitesi, 2019) Aksak, Fadime
    Bu çalışmada ortaöğretim öğrencilerinin İngilizce dersinin işlenişine ilişkin görüşleri incelenmiştir. Araştırmada betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen 'İngilizce Dersinin İşlenişine İlişkin Görüşler' anketi kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemi, 2018- 2019 eğitim öğretim yılında Malatya ili merkez ilçelerindeki liselerde öğrenimine devam eden 1245 öğrenciden oluşmaktadır. Elde edilen verilerden öğrencilerin dersin işlenişine ilişkin genel görüşlerine dair frekans hesaplamaları yapılmıştır. Ayrıca araştırmanın bağımsız değişkenleri olan sınıf seviyesi, sınıf mevcudu ve İngilizce öğretmenlerinin mezun olduğu yükseköğretim programı açısından analizi Ki-Kare ilişki testi ile yapılmıştır. Analiz sonucunda elde edilen bulgular, literatürdeki bulgularla karşılaştırılmıştır. Öğrencilerin görüşlerine göre öğretmenlerin dersin başında öğrencilerin dikkatini çekmedikleri ancak onları derse güdülemeye çalıştıkları; derste çoğunlukla dil bilgisi ve çevirinin üzerinde durulduğu ancak farklı etkinliklere yeterince yer verilmediği; dört temel dil becerilerinden dinleme becerisini geliştirmeye yönelik etkinliklerin diğerlerine nazaran daha fazla yapıldığı; İngilizce derslerinde akıllı tahta ve sözlük dışında pek araç- gereç kullanılmadığı; öğrencilerin derse katılımını sağlamada öğretmenlerin başarılı oldukları; öğretmenlerin dersin sonuç bölümündeki basamaklara uygun olarak dersi bitirdikleri görülmüştür. Ayrıca İngilizce dersinin işlenişine ilişkin öğrenci görüşlerinde araştırmanın değişkenlerine göre farklılıklar olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bu sonuçlar uyarınca, İngilizce dersinin çoğunlukla uygulamaya yönelik işlenmesinin yanı sıra araştırmacılara örneklem, yöntem çeşitleyerek İngilizce dersinin nasıl işlendiğini araştırmalarına yönelik önerilerde bulunulmuştur. Anahtar Sözcükler: Dersin İşlenişi, Ders Planlama, İngilizce Dil Öğretimi, Öğrenci Görüşleri, Öğretmen Nitelikleri.

| İnönü Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


İnönü Üniversitesi, Battalgazi, Malatya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim