Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Aksoy, Ayşe Belgin" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Altı Yaş Çocuklarının İlkokulda Okuduğunu Anlama Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
    (Ana Dili Eğitimi Dergisi, 2016) Ulutaş, Ayşegül; Aksoy, Ayşe Belgin
    Öz: Bu araştırmada altı yaş çocuklarının ilkokulda okuduğunu anlama becerilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Tarama modelinde betimsel bir çalışma olarak yürütülen araştırmanın evrenini Malatya il merkezinde bulunan ilkokullarda öğrenim gören birinci sınıf öğrencileri; örneklemini ise evren içerisinden oransız küme örnekleme yöntemi ile seçilen, 20152016 eğitim öğretim yılı güz döneminde öğrenim gören, okumayı öğrenmiş çocuklardan oluşan 150 birinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak "Genel Bilgi Formu" ve araştırmacı tarafından geliştirilen "Okuduğunu Anlama Becerisini Değerlendirme Formu" kullanılmıştır. "Genel Bilgi Formu"nda çocuğun cinsiyeti, okul öncesi eğitim alıp almama durumu, anne öğrenim düzeyi ve baba öğrenim düzeyine ilişkin bilgiler yer almaktadır. "Okuduğunu Anlama Becerisini Değerlendirme Formu"nda ise birinci sınıfta çocukların en çok tercih ettikleri hikâyelerden biri olan "Ninemin Gözlükleri" isimli hikâyenin içeriğiyle ilgili yedi soru yer almaktadır. Verilerin analizinde SPSS 22 paket programı kullanılmıştır. Araştırma kapsamında toplanan verilerin analizinde frekans ve yüzde dağılımları, bağımsız gruplar t testi ve tek yönlü varyans analizinden yararlanılmıştır. Araştırmanın sonucunda altı yaş çocuklarının okuduğunu anlama becerileri bakımından başarısız oldukları ortaya çıkmıştır. Araştırma bulguları doğrultusunda önerilerde bulunulmuştur. Başlık (İngilizce): Investigation of Reading Comprehension Skills of Six-Year-Old Children During Transition into Primary School in Terms of Various Factors Öz (İngilizce): The purpose of this study is to investigate the reading comprehension skills of six-year-old children during their into primary school in terms of various factors. The study is a descriptive one in survey model. The population of the study is composed of the first grade students studying in primary schools in the center of Malatya and the sample is formed by 150 first grade students selected from the population through random sampling method. "General Information Sheet" and "Reading Comprehension Evaluation Sheet" which was developed by the researcher were used as data collection tools during the study. In the "General Information Sheet", information regarding the gender of the child, his/her preschool training and the educational level of parents were included. And in the "Reading Comprehension Evaluation Sheet", there were seven questions about the content of the short story called "the Glasses of My Grandma" which is one of the favorite stories of first grade students. SPSS 22 packaged software was used to analyze the data. The data were analyzed using frequency and percentage tables, independent samples t test and one-way analysis of variance. The results of the study revealed that the reading comprehension skills in those sixyear-old children is unsuccessful. Suggestions were made in accordance with results of the study.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Ev Merkezli Anne-Bebek Etkileşim Programının Annelerin Duyarlılık ve Karşılıklı Etkileşim Davranışları ile Bebeğin Gelişimine Etkisi
    (İnönü Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Çocuk Gelişimi Bölümü, Malatya, 2016) Ulutaş,Ayşegül; Aksoy, Ayşe Belgin
    Öz: Bu araştırma, Ev Merkezli Anne-Bebek Etkileşim Programı'nın (EMABEP) annelerin duyarlılık ve karşılıklı etkileşim davranışları ile bebeğin gelişimine etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma, Malatya merkezde bulunan 9-12 aylık 44 bebek ve annesi (22 deney, 22 kontrol) ile yürütülmüştür. Araştırmada bilgi toplamak için Genel Bilgi Formu, Duyarlılık Testi, Karşılıklılık Testi ve Denver Gelişimsel Tarama Testi II kullanılmıştır. Araştırmada ön test-son test-kalıcılık testi kontrol gruplu model kullanılarak deneysel bir uygulama gerçekleştirilmiştir. Verileri analiz etmek için SPSS 22 paket programı kullanılmıştır. Çalışma verileri değerlendirilirken tanımlayıcı istatistiksel metotlar (ortalama, standart sapma, frekans, oran) kullanılmıştır. Normal dağılım gösteren niceliksel verilerin iki grup karşılaştırmalarında Bağımsız Gruplar t Testi, normal dağılım göstermeyen değişkenlerin iki grup karşılaştırmalarında Mann Whitney U Testi kullanılmıştır. Normal dağılım gösteren değişkenlerin grup içi karşılaştırmalarında Bağımlı Gruplar t Testi, normal dağılım göstermeyen değişkenlerin grup içi karşılaştırmalarında Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda; deney ve kontrol grubundaki annelerin duyarlılık davranışı ön test ve son test puan ortalamaları arasında deney grubu lehine anlamlı bir fark olduğu (p<0.05) saptanmıştır. Deney ve kontrol grubundaki annelerin karşılıklılık testi ön test ve son test puan ortalamaları arasında deney grubu lehine anlamlı bir fark olduğu (p<0.05) belirlenmiştir. Deney ve kontrol grubundaki bebeklerin kişiselsosyal, ince motor ve kaba motor alanda ön test-son test puanları arasında deney grubu lehine anlamlı fark olduğu (p<0.05), dil alanında anlamlı fark olmadığı (p>0.05) saptanmıştır.

| İnönü Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


İnönü Üniversitesi, Battalgazi, Malatya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim