Yazar "Aksoy, Merve" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Temel dil becerileri ile matematik becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi(İnönü Üniversitesi, 2021) Aksoy, Merve; Merter, Ferı?dunBu çalışmada ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin temel dil becerileri ile matematik becerileri arasındaki ilişki araştırılacaktır. Bu araştırmanın temel amacı; öğrencilerin okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerinin, matematiksel beceriler içerisinde yer alan problem çözme, problem kurma, matematiksel akıl yürütme, matematiksel ilişkilendirme ve matematiksel iletişim becerileri üzerinde anlamlı bir etkisinin olup olmadığını araştırmaktır. Araştırmanın yöntemi nicel, deseni ise, ilişkisel tarama desenidir. Araştırmanın örneklemini Şanlıurfa iline bağlı devlet okulunda okuyan 51 dördüncü sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak Batmaz (2017) tarafından geliştirilen "Okuduğunu Anlama Başarı Testi"(OKABT), Çarkcı (2016) tarafından geliştirilen "Farklı Problem Kurma Durumlarını Belirten Test"(PKBT), Akten (2019) tarafından geliştirilen "Problem Çözme Başarı Testi",(PÇBT), Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu onaylı 4.sınıf Türkçe ders kitabında yer alan "İp Bacaklı Uzaylı Çocuk" başlıklı "dinleme metni" kullanılmıştır. Ayrıca bu çalışmada öğrencilerin dinleme becerilerini ölçmek için, "İp Bacaklı Uzaylı Çocuk Metni" öğrencilere dinletilmiş vedinleme metnine ait Ören(2019) tarafından hazırlanan sorular kullanılmıştır. Öğrencilerin yazma beceri düzeylerini ölçmek için 4.sınıf Türkçe ders kitabında "Birey ve Toplum" temasında yer alan görsel üzerinden öğrencilerin hikâye yazmaları istenmiştir. Öğrencilerin konuşma beceri düzeylerini ölçmek amacıyla öğrencilere çeşitli karikatürler sunulmuştur. Karikatürler başarı ödülü kazanan karikatürlerden seçilmiştir. Öğrencilerin akıl yürütme becerisini ölçmek için, Uluslar Arası "Tımss" sınavında yer alan sorulardan oluşmuş "Matematiksel Akıl Yürütme Başarı Testi" (MAYBT), matematiksel iletişim akademik başarılarını ölçmek amacıyla "Matematiksel İlişkilendirme Başarı Testi"(MİLBT), matematiksel iletişim becerilerini ölçmek için "Matematiksel İletişim Başarı Testi" (MİBT) kullanılmıştır. Araştırmanın verileri SPSS 16.0 istatistiksel programı ile analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda; Birinci alt amaca ilişkin bulgular sonucunda öğrencilerin okuduğunu anlama becerileri ile "problem çözme becerileri" ve "problem kurma becerileri" arasında olumlu pozitif yönde ve yüksek düzeyde anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. İkinci alt amaca ilişkin bulgular sonucunda "öğrencilerin yazma becerileri" ile "problem çözme becerileri" ve "problem kurma becerileri" arasından olumlu pozitif yönde ve yüksek düzeyde anlamlı bir ilişkitespit edilmiştir. Üçüncü alt amaca ilişkin bulgular sonucunda öğrencilerin "konuşma becerileri" ile "problem çözme becerileri" ve "problem kurma becerileri" arasında olumlu pozitif yönlü ve orta düzeyde bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Dördüncü alt amaca ilişkin bulgular sonucunda öğrencilerin "dinleme becerileri" ile "problem çözme" ve "problem kurma becerileri" arasında olumlu pozitif yönde ve yüksek düzeyde anlamlı bir ilişki olduğu saptanmıştır. Beşinci alt amaca ilişkin bulgular sonucunda "okuduğunu anlama becerileri" ile "matematiksel akıl yürütme becerileri" arasında olumlu pozitif yönde ve oldukça yüksek düzeyde anlamlı bir ilişki olduğu, öğrencilerin "yazma becerileri" ile "matematiksel akıl yürütme becerileri" arasında olumlu pozitif yönde ve yüksek düzeyde anlamlı bir ilişki olduğu, öğrencilerin "dinleme becerileri" ile "matematiksel akıl yürütme becerileri" arasında olumlu pozitif yönde ve yüksek düzeyde anlamlı bir ilişki olduğu, öğrencilerin "konuşma becerileri" ile "matematiksel akıl yürütme becerileri" arasında olumlu pozitif yönde ve orta düzeyde anlamlı bir ilişki olduğu, altıncı alt amaca ilişkin bulgular sonucunda "okuduğunu anlama becerileri" ile "matematiksel ilişkilendirme becerileri" arasında olumlu pozitif yönde ve oldukça yüksek düzeyde anlamlı bir ilişki olduğu, öğrencilerin "yazma becerileri" ile "matematiksel ilişkilendirme becerileri" arasında olumlu pozitif yönde ve oldukça yüksek düzeyde anlamlı bir ilişki olduğu, öğrencilerin "dinleme becerileri" ile "matematiksel ilişkilendirme becerileri" arasında olumlu pozitif yönde ve yüksek düzeyde anlamlı bir ilişki olduğu, sonucunda öğrencilerin "konuşma becerileri" ile "matematiksel ilişkilendirme becerileri" arasında olumlu pozitif yönde ve orta düzeyde anlamlı bir ilişki olduğu, yedinci alt amaca ilişkin bulgular sonucunda öğrencilerin "okuduğunu anlama becerileri" ile "matematiksel iletişim becerileri" arasında olumlu pozitif yönde ve yüksek düzeyde anlamlı bir ilişki olduğu, öğrencilerin "yazma becerileri" ile "matematiksel iletişim becerileri" arasında olumlu pozitif yönde ve yüksek düzeyde anlamlı bir ilişki olduğu, öğrencilerin "dinleme becerileri" ile "matematiksel iletişim becerileri" arasında olumlu pozitif yönde ve yüksek düzeyde anlamlı bir ilişki olduğu, "konuşma becerileri" ile "matematiksel iletişim becerileri" arasında olumlu pozitif yönde ve orta düzeyde anlamlı bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Anahtar kelimeler: Türkçe, Okuma, Yazma, Dinleme, Konuşma, Matematik, Problem Çözme, Problem Kurma, Matematiksel Akıl Yürütme, Matematiksel İlişkilendirme, Matematiksel İletişim