Yazar "Alaman, Mehtap" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Hemşirelere verilen duygusal zeka farkındalık eğitimi'nin girişimcilik ve inovasyon eğilimleri üzerine etkisi(İnönü Üniversitesi, 2023) Alaman, Mehtap; Aylaz, RukuyeAmaç: Bu çalışma, hemşirelere verilen duygusal zeka farkındalık eğitiminin, girişimcilik ve inovasyon eğilimleri üzerine etkisini ortaya çıkarabilmek amacıyla planlanmıştır. Materyal ve Metod: Bu araştırma "Ön-Test Son-Test Kontrol Gruplu Deneysel Çalışma" olarak yapılmıştır. Çalışma Malatya il merkezinde bulunan İnönü Üniversitesi Turgut Özal Tıp Merkezi'nde 15.06.2021 ile 30.12.2022 tarihleri arasında yürütülmüştür. Çalışmanın örneklemi basit olasılıklı örnekleme yöntemi ile belirlenen, 11'i deney ve 15'i kontrol grubu, toplam 26 hemşireden oluşmuştur. Verilerin toplanmasında, Kişisel bilgi formu, ŞDZÖ, GPBE ve BYÖ kullanılmıştır. Anket ve ölçekler ile elde edilen sürekli değişkenlerin tanımlayıcı istatistikleri verilerin dağılımına bağlı olarak; ortalama, sayı ve yüzde, bağımlı gruplarda t-testi (paired t-test), Wilcoxon signe drank testi, bağımsız gruplarda t-testi (Student's t-test), Mann Whitney U testi kullanılmıştır. Bulgular: Çalışma sonucunda deney grubunda yer alan hemşirelerin ŞDZÖ, GPBE ve BYÖ'den aldıkları ortalama puanın kontrol grubuna göre artış gösterdiği saptanmıştır. Deney grubunun öntest-sontest ŞDZÖ ve GPBE'de meydana gelen puan artışı, istatistiki olarak önemli bulunmamıştır (p?0.05). Ancak GPBE'nin "Girişimci motivasyonu" boyutunda belirlenen ortalama puan artışının istatistiksel olarak önemli olduğu belirlenmiştir (p=0.024).BYÖ' den alınan ortalama puan artışının istatistiksel olarak önemli olduğu (p=0.026), ölçeğin "Değişime direnç" alt boyutunda ki değişimin ise ileri düzeyde önemli olduğu belirlenmiştir (p=0.007). Ayrıca, duygusal zeka ile girişimcilik ve inovasyon eğilimi arasında pozitif yönlü önemli bir ilişki olduğu saptanmıştır. Sonuç: Duygusal Zeka Farkındalık Eğitimi, hemşirelerin girişimcilik motivasyonlarını ve yenilikçilik eğilimlerini arttırmıştır. Bu sonuçlar ışığında öğrenci hemşirelerin, üniversite eğitimi sürecinde ders müfredatında, çalışan hemşirelerin ise hizmet içi eğitimlerinde duygusal zeka farkındalığına yönelik çalışmaların yapılması önerilir. Anahtar kelimeler: Duygusal zeka, Girişimcilik, Hemşirelik, İnovasyon.Öğe Validity and Reliability of The Turkish Version of The Solid Waste Management Scale in Health Institutions(2021) Er, Fatma; Sever Aslan, Derya; Alaman, Mehtap; Çetin, Yasin; Erci, BehiceAim: This research was conducted with the aim to determine the validity and reliability of the Turkish version of the Solid Waste Management Scale in health institutions. Method: The study population consisted of nurses working in two different hospitals (918 + 939 = 1857 nurses). The samples were selected from the universe using the improbable sampling method. The data were collected by a Personal Information Form and the Solid Waste Management Scale in Healthcare Institutions. The data were analyzed based on the computations of descriptive statistics including mean, standard deviation, frequencies, percentages , Cronbach’s alpha reliability coefficient, Pearson Product Moments Correlation, Factor Analysis, Bartlett’s Test, and Kaiser-Meyer-Olkin Test. Results: The content validity index of the scale was found to be 0.98. The Cronbach’s alpha reliability coefficients of the scale ranged between 0.59, and 0.73, while the item factor loads between 0.31, and 0.94, and the item-total correlation values between 0.21, and 0.77. The factorial structure of the scale was confirmed as a result of the Exploratory and Confirmatory Factor Analyses. Conclusion: The Turkish version of the Solid Waste Management Scale in Health Institutions showed that it is a valid and reliable tool for determining the level of knowledge and attitudes of nurses working in health institutions about solid waste management. This scale, whose validity and reliability has been tested, can be used to determine the attitudes and knowledge levels of nurses working in health institutions on solid waste management.











