Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Alemustan, Zeliha" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Çocuk kitaplarının sosyal bilgiler dersi öğretim programında yer alan değerler açısından incelenmesi: Adnan Özyalçıner örneği
    (İnönü Üniversitesi, 2024) Alemustan, Zeliha; Tekdal, Danyal
    Bu çalışmanın amacı, Sosyal Bilgiler Öğretim Programı'na (2018) ait değerlerin, çalışma evreni içerisinde yer alan çocuk kitaplarındaki değerler bağlamında incelenmesi ve eserlerin değerler eğitimi bakımından önemini ortaya koymaktır. Bu bağlamda, çalışma sonucu elde edilen veriler önem arz etmektedir. Çalışmada yer alan çocuk kitapları Adnan Özyalçıner tarafından kaleme alınan çocuk kitapları olmuştur. Çalışmada kullanılan yöntem nitel araştırma yöntemidir. Verilerin sağlanmasında kullanılan teknik ise doküman analizi tekniğidir. Çalışmanın geçerliliğini ve güvenirliğini sağlamak için kitapların yazarı Adnan Özyalçıner´e danışılarak uzman görüşü alınmıştır. Çalışmanın evrenini; yazar Adnan Özyalçıner´e ait; Garip Nasıl Okuyacak, Tarihten Öyküler, Kırmızı Çini Kase, Devlet Kuşu, Ölümsüzleşen Bahçe, Keloğlan Bir Gün, Sabırtaşı Çatladı ve Anıtların Öyküsü adlı çocuk kitapları oluşturmuştur. Örneklem olarak incelenmiş kitaplarda Sosyal Bilgiler Öğretim Programı'nda yer alan; adalet, aile birliğine önem verme, bağımsızlık, barış, bilimsellik, çalışkanlık, dayanışma, duyarlılık, dürüstlük, estetik, eşitlik, özgürlük, saygı, sevgi, sorumluluk, tasarruf, vatanseverlik ve yardımseverlik değerlerina ait kavram cümle ve ifadeler tespit edilmiştir. Elde edilen bulgular frekans değerleri ile birlikte tablolar aracılığı ile aktarılmıştır. Araştırmanın bulgular kısmında; sekiz kitap incelemesi sonucu toplam 430 değer tespit edilmiştir. En fazla değer sayısına sahip kitap ise 109 değer sayısı ile Anıtların Öyküsü adlı kitap olmuştur. Değer sayısı bakımından en az değere sahip kitap ise 20 değer sayısı ile Garip Nasıl Okuyacak adlı kitap olmuştur. İncelenen sekiz kitap bir bütün olarak ele alındığında Sosyal Bilgiler Öğretim Programı'nda yer alan; adalet, aile birliğine önem verme, bağımsızlık, barış, bilimsellik, çalışkanlık, dayanışma, duyarlılık, dürüstlük, estetik, eşitlik, özgürlük, saygı, sevgi, sorumluluk, tasarruf, vatanseverlik ve yardımseverlik değerlerinin tümüne ait kavram, cümle ve ifadeler tespit edilmiştir. Tüm değerlerin varlığı ve sıklığı dikkate alınarak, Adnan Özyalçıner'e ait incelenen çocuk kitaplarının değerler eğitimi bakımından faydalı ve uygun olduğu sonucuna ulaşılabilir. Sosyal Bilgiler değerler eğitimi bağlamında, Adnan Özyalçıner Örneği üzerine bir araştırma mevcut değildir. Literatürde böyle bir araştırmanın olmaması araştırmanın önemini arttırmıştır. Ayrıca Adnan Özyalçıner'in incelenen kitaplarında tarihten izler, çevreye ve coğrafyaya duyarlı olmak ve geçmiş yaşantı ve anıtlara saygı, hikâyelerinde sıkça işlediği konulardır. Dolayısıyla incelenen eserlerin Sosyal Bilgiler Öğretim Programı'nda yer alan birçok konu ve öğrenme alanı ile ilgili olması değer çeşitliliğinin ve değer frekansının artmasını sağlamıştır.

| İnönü Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


İnönü Üniversitesi, Battalgazi, Malatya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim