Yazar "Alpay, Meryem" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Uluslararası platformda Türkiye'ye yönelik olan tutumlara dair öğretmen adaylarının algıları(İnönü Üniversitesi, 2020) Alpay, MeryemAraştırmada öğretmen adaylarının uluslararası platformda Türkiye'ye yönelik tutumları nasıl algıladıklarını belirlemek amaçlanmıştır. Bu amacın yanında araştırmada demografik değişkenler olan cinsiyet, uyruk, öğrenim görülen üniversite, öğrenim görülen bölüm, doğum yerlerine, anne eğitim durumu, baba eğitim durumu, yaşamın sürdürüldüğü yerleşim birimi ve coğrafi bölge değişkenlerine göre öğretmen adaylarının algılarının anlamlı bir şekilde farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemekte amaçlanmıştır. Bu amaçlar doğrultusunda araştırmada tarama modeli tercih edilmiştir. Araştırmanın evrenini; İnönü Üniversitesi, Dicle Üniversitesi, Yıldız Teknik Üniversitesi, Çoruh Üniversitesi, Akdeniz Üniversitesi, Afyon Kocatepe Üniversitesi, Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültelerinde öğrenim gören öğretmen adayları oluştururken, örneklemini evrende yer alan üniversitelerden "Ölçüt Örnekleme" yöntemi kullanılarak belirlenen 748 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında iki bölümden oluşan bir veri toplama seti kullanılmıştır. Veri setinin birinci bölümünde araştırmaya katılan öğretmen adaylarının kişisel özelliklerinin belirlemeye yarayan sorular yer alırken, ikinci bölümünde araştırmacı tarafından geliştirilen "Uluslararası Platformda Türkiye'ye Yönelik Tutum Anketi" ne ilişkin maddeler yer almaktadır. Araştırmada öğretmen adaylarının uluslararası platformlarda Türkiye'ye yönelik tutumlara ilişkin algılarının genel ortalamasının da "Katılıyorum" düzeyinde olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca araştırmada cinsiyet değişkenine göre ekonomik alt boyutunda, uyruk değişkenine göre sosyal-kültürel, öğrenim görülen üniversite değişkenine göre tüm boyutlarda, öğrenim görülen bölüm değişkenine göre siyasi boyut hariç diğer boyutlarda ve anne eğitim durumu değişkenine göre sosyal-kültürel alt boyutta araştırmaya katılan öğretmen adaylarının uluslararası platformlarda Türkiye'ye yönelik tutumlara ilişkin algılarının anlamlı farklılık gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır. Anahtar Sözcükler: Uluslararası, Türkiye, Öğretmen Adayı











