Yazar "Altay, Bilal" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 20 / 28
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe 6. Sınıf Öğrencilerinin Kesir Kavram İmajlarının İncelenmesi (Kesrin Farklı Anlamları Temelinde)(2020) Macit, Esra; Altay, BilalÖz Amaç: Kesir kavramı öğrencilerin öğrenmekte zorlandıkları ve kavram yanılgılarına sahip oldukları bir matematiksel kavramdır. Öğrencilerin zorluk yaşamalarının sebeplerinden biri kesrin farklı anlamlarının olmasıdır. Buradan hareketle 6. sınıf öğrencilerinin kesir kavram imajlarının kesrin farklı anlamları temelinde belirlenmesi amaçlanmıştır. Yöntem: Araştırmada nitel araştırma desenlerinden olgu bilim kullanılmıştır. Katılımcılar Doğu Anadolu’da bir ilde 2018-2019 eğitim-öğretim yılınca 6. sınıfta öğrenim gören 663 öğrenciden oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak açık uçlu 3 sorudan oluşan ve araştırmacılar tarafından geliştirilen bir anket formu kullanılmıştır. Anket formundan elde edilen veriler kesrin farklı anlamları temel alınarak betimsel analize tabi tutulmuştur. Bulgular: Verilerin incelenmesi sonucunda katılımcıların en çok sahip oldukları kavram imajlarının sırasıyla bölme, parça-bütün ve pay-payda kavram imajları olduğu görülmüştür. Sonuçlar ve Öneriler: Kesir kavramının ağırlıklı olarak parça-bütün anlamına uygun olarak öğretiminin yapılmasına rağmen öğrencilerin daha çok bölüm anlamını tercih ettikleri sonucuna ulaşılmıştır. Kesir kavramının sözel ifade şeklinin bu durumun nedeni olduğu söylenebilir.Öğe 7. Sınıf Öğrencilerine Yönelik Bir Orantısal Akıl Yürütme Beceri Testi (OAYBT) Geliştirilmesi(2023) Kırmızıgül, Hafize Gamze; İlhan, Aziz; Altay, BilalAraştırmanın amacı 7. sınıf öğrencilerinde orantısal akıl yürütme becerilerini teşhis etmek adına geçerli ve güvenilirliği kanıtlanmış bir beceri testi geliştirmektir. Bu bağlamda testin geliştirilme sürecinde karma yöntemin desenlerinden keşfedici sıralı desene göre araştırma süreci yürütülmüştür. Araştırmanın nitel kısmında doküman incelemesi yapılmış, uzman akademisyenlerden ve öğretmenlerden görüş alma işlemi gerçekleştirilmiştir. Nitel kısım ile kapssamlı bir alanyazın taraması gerçekleştirilmiş ve testin genel çerçevesi çizilmiştir. Nicel kısımda ise nitel kısımda toplanan veriler istatistiksel yöntemlerle analiz edilmiş ve ölçme aracına son şekli verilmiştir. Araştırmanın katılımcıları Türkiye’nin Doğu Anadolu bölgesinde bulunan orta büyüklükteki bir ilinde beş farklı devlet ortokulunda öğrenimlerine devam etmekte olan 307 ortaokul 7. sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. 21 çoktan seçmeli sorudan oluşan test için kapsam geçerliği madde indeks analizi ve yapı geçerliği çalışmaları sırasıyla yapılmıştır. Bu doğrultuda Microsoft Excel ve Factor programları kullanılmıştır. Güvenirlik çalışmaları kapsamında ise KR-20 iç tutarlılık katsayısı 0,76 olarak hesaplanmıştır. Geçerlik ve güvenirlik analizleri sonucunda elde edilen teste yönelik ileride yapılacak araştırmalara önerilerde bulunulmuştur.Öğe Bazı yeni çift dizi uzayları(İnönü Üniversitesi, 2002) Altay, BilalBeş bölümden oluşan bu çalışmada; BS, BS(t), CSP, CS, CST ve BV çift seri uzayları tanımlanarak bu uzayların bazı özellikleri incelenmiştir..4. Birinci bölümde; mevcut edebiyatta yeralan konu ile ilgili tanım ve teoremler ile sonraki bölümlerde kullanılacak matris dönüşümleri verilmiştir. İkinci bölümde; BS, BS(t), CSp, CS^ ve CST seri uzayları tanımlanarak in celenmektedir. Bu bölümde; uzayların hangi şartlarda normlu, paranormlu ve yarı- normlu oldukları araştırılarak uzaylar arasında bazı kapsama bağıntıları verilmiştir. Üçüncü bölümde; BV seri uzayı tanıtılarak, bu uzayın mutlak yakınsak seri oluşturan dizilerin uzayına izomorf ve normlu olduğu gösterilmiş ve bazı başka özel likleri incelenmiştir. Dördüncü bölümde; BS, CS^, CSr ve BV çift seri uzaylarının a- ve /?(ı9)- dualleri verilmiştir. Beşinci bölüm ise; {CS\,P,CP), (CSr,Cp), (CSr,Cr) ve (CSP,CP : P) sınıflarının karakterizasyonlarına ayrılmıştır.Öğe Domain of Generalized Difference Matrix B(r, s) on Some Maddox's Spaces(Chiang Mai Univ, Fac Science, 2013) Aydin, Cafer; Altay, BilalIn the present paper, the sequence spaces (l) over cap (infinity)(p), (c(0)) over cap (p) and (c) over cap (p) of non-absolute type have been introduced and proved that the spaces (l) over cap (infinity)(p), (c(0)) over cap (p) and (c) over cap (p) are linearly isomorphic to the spaces l(infinity)(p), c(0)(p) and c(p), respectively. The beta- and gamma-duals of the spaces (l) over cap (infinity)(p), (c(0)) over cap (p) and (c) over cap (p) have been computed and their basis have been constructed. Finally, some matrix mappings from (l) over cap (infinity)(p), (c(0)) over cap (p) and (c) over cap (p) to the some sequence spaces of Maddox have been characterized and relationship between the modular sigma(p) and the Luxemburg norm on the sequence space (l) over cap (infinity)(p) has been discussed.Öğe DOUBLE LACUNARY DENSITY AND LACUNARY STATISTICAL CONVERGENCE OF DOUBLE SEQUENCES(Akademiai Kiado Rt, 2010) Cakan, Celal; Altay, Bilal; Coskun, HuesamettinIn this paper, we have defined double lacunary density and investigated the relation between statistical and lacunary statistical convergence of double sequences. Also, we have solved an inequality related to the lacunary statistical limit superior of real bounded double sequences.Öğe The Effects of Mobile Technology on Learning Performance and Motivation in Mathematics Education(Springer, 2023) Pocan, Serdal; Altay, Bilal; Yasaroglu, CihatDue to rapid developments, mobile technologies started to play an essential role in designing seamless learning environments. Due to the availability of mobile technologies, students can access learning materials without being bound by time and place. On the grounds that these applications allow information exchange, time and space limitations such as classrooms or school bells have been eliminated. Therefore, this study aims to assess mobile-assisted seamless learning environments' effects on students' success and motivation in the secondary school 7th grade mathematics class algebra unit and student opinions about the application. The research is designed using the descriptive pattern of mixed-method research. The sample of the study is 73 middle school students (30 male and 43 female) in Turkey. Augmented Reality (AR) applications developed in teaching algebra to support individual learning and to utilize mobile technologies, WhatsApp groups were created. Algebra Achievement Test (AAT), Mathematics Motivation Scale (MMS), and semi-structured interview forms were used as data collection tools in the research. The results of the study showed that there were statistically significant differences in favor of the experiment group in AAT and MMS scores. However, no significant difference was found between the groups in intrinsic goal orientation and test anxiety scores, which are motivation sub-dimensions. The findings obtained from AAT, MMS, and the students' opinions showed that mobile technology applications used in out-of-school learning environments positively affect the learning process.Öğe GERÇEKÇİ MATEMATİK EĞİTİMİ YAKLAŞIMININ ÖĞRENCİLERİN BAŞARILARINA VE MATEMATİĞE YÖNELİK TUTUMLARINA ETKİSİ: DİZİLERİN ÖĞRETİLMESİNDE GME UYGULAMASI(2019) Işık, Selahattin; Altay, BilalÖz: Bu çalışmada 11. Sınıf diziler ünitesinin Gerçekçi Matematik Eğitimi etkinlikleriyle öğretiminin öğrenci başarısına ve öğrencinin matematiğe karşı tutumuna etkileri araştırılmıştır. Çalışmada ön-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Çalışma 2015-2016 öğretim yılında Malatya ilinin Yeşilyurt ilçesinde bulunan bir lisenin 11. sınıflarında okuyan toplam 50 öğrenci ile yapılmıştır. Deney grubunda (n=25) Gerçekçi Matematik Eğitimi destekli öğretim, kontrol grubunda (n=25) ise mevcut öğretim uygulanmıştır. Veriler Denkleştirme testi, Ön-Son Başarı Testi ve Matematik Tutum ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Verilerin analizi Nonparametrik test olan Mann Whitney U ve Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi ile yapılmıştır. Elde edilen bulgular sonucunda, gerçekçi matematik eğitimi ile öğrenim gören deney grubu öğrencileri ile mevcut öğretime devam edilen kontrol grubu öğrencilerinin arasında deney grubu lehine anlamlı farklılık olduğu belirlenmiştir.Öğe I2-CONVERGENCE AND I2-CAUCHY DOUBLE SEQUENCES(Springer, 2014) Dundar, Erdinc; Altay, BilalIn this article, we prove a decomposition theorem for I-2-convergent double sequences and introduce the notions of I-2-Cauchy and I-2(*)-Cauchy double sequence, and then study their certain properties. Finally, we introduce the notions of regularly (I-2,I)-convergence and (I-2,I)-Cauchy double sequence.Öğe I2-Uniform Convergence of Double Sequences of Functions(Univ Nis, Fac Sci Math, 2016) Dundar, Erdinc; Altay, BilalIn this work, we discuss various kinds of I-2-uniform convergence for double sequences of functions and introduce the concepts of I-2 and I-2-uniform convergence, I-2-uniformly Cauchy sequences for double sequences of functions. Then, we show the relation between them.Öğe Matematik Öğretiminde Mobil Teknoloji Kullanımına Yönelik Veli Görüşleri(2021) Poçan, Serdal; Yaşaroğlu, Cihat; Altay, BilalÖz Mobil teknolojik araçlar yaşanan gelişmelerle birlikte hayatımızın her alanında olduğu gibi eğitimde de kendine yer bulmuş, bu alanda yapılacak olan çalışmalar önemli hale gelmiştir. Dolayısıyla okul içinde gerçekleşen öğrenmenin okul dışı öğrenme ortamları ile desteklenmesinde bir araç olarak görülen mobil cihazların velilerinin gözünden incelenmesinin önemli olduğu düşünülmektedir. Bu bağlamda çalışmada ortaokul 7. sınıf matematik dersi cebir öğrenme alanında artırılmış gerçeklik ve WhatsApp uygulamalarının yer aldığı mobil teknoloji kullanımına yönelik öğrenci velilerinin görüşlerini incelemek amaçlanmıştır. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim deseninde tasarlanmıştır. Araştırmada nitel veriler içerik analizi yöntemiyle değerlendirilmiştir. Elde edilen sonuçlara göre öğrenci velileri uygulama öncesindeki mobil teknolojiye yönelik olumsuz görüşlerinin uygulama süreci ile birlikte değiştiğini, mobil cihazların kullanımını öğrenciler için faydalı, eğlenceli olduğunu ve öğrencilerin derse yönelik ilgilerinin arttığını ifade etmişlerdir. Çalışmada elde edilen bulgular neticesinde akademik alana ve matematik öğretimi alanına ilişkin birtakım önerilerde bulunulmuştur.Öğe Matrix transformations on some sequence spaces related to strong Cesaro summability and boundedness(Elsevier Science Inc, 2009) Altay, Bilal; Basar, Feyzi; Malkowsky, EberhardThe spaces a(0)(r)(Delta), a(c)(r)(Delta) and a(infinity)(r)(Delta) introduced by Aydin and Basar [ C. Aydin, F. Basar, Some new difference sequence spaces, Appl. Math. Comput. 157 (3) (2004) 677-693] can be considered as the matrix domains of a triangle in the sets of all sequences that are summable to zero, summable, and bounded by the Cesaro method of order 1. Here we de. ne the sets of sequences which are the matrix domains of that triangle in the sets of all sequences that are summable, summable to zero, or bounded by the strong Cesaro method of order 1 with index p >= 1. We determine the beta-duals of the new spaces and characterize matrix transformations on them into the sets of bounded, convergent and null sequences. (c) 2009 Elsevier Inc. All rights reserved.Öğe Matrix transformations on the matrix domains of triangles in the spaces of strongly C1-summable and bounded sequences(Kossuth Lajos Tudomanyegyetem, 2008) Basar, Feyzi; Malkowsky, Eberhard; Altay, BilalLet w(0)(p), w(p) and w(infinity)(p) be the sets of sequences that are strongly summable to zero, summable and bounded of index p >= 1 by the Cesaro method of order 1, which were introduced by Maddox [I. J. MADDOX, On Kuttner's theorem, J. London Math. Soc. 43 (1968), 285-290]. We study the matrix domains w(0)(p)(T) = (W-0(p))(T), w(p)(T) = (W-p)T and w(infinity)(p) (T) = (W-infinity(p))T of arbitrary triangles T in w(0)(p),w(p) and w(infinity)(p), determine their beta-duals, and characterize matrix transformations on them into the spaces c(0), c and l(infinity).Öğe Multiplier Sequence Spaces Defined by Statistical Summability and Orlicz-Pettis Theorem(Taylor & Francis Inc, 2021) Kama, Ramazan; Altay, BilalIn this paper, we introduce some new multiplier spaces related to a series Sigma(i)x(i) in a normed space X through f-statistical summability and give some characterizations of completeness and barrelledness of the spaces through weakly unconditionally Cauchy series in X and X*, respectively. We also obtain a new version of the Orlicz-Pettis theorem within the frame of the f-statistical convergence.Öğe Multipliers for bounded l2-convergence of double sequences(Pergamon-Elsevier Science Ltd, 2012) Dundar, Erdinc; Altay, BilalMultipliers and factorizations for bounded statistically convergent sequences were studied by Connor et al. [J. Connor, K. Demirci, C. Orhan, Multipliers and factorizations for bounded statistically convergent sequences, Analysis 22 (2002) 321-333] and for bounded I-convergent sequences by Yardimci [S. Yardimci, Multipliers and factorizations for bounded I-convergent sequences, Math. Commun., 11 (2006) 181-185]. In this paper, we get analogous results of multipliers for bounded L-2-convergent double sequences. (C) 2011 Elsevier Ltd. All rights reserved.Öğe On Cesaro summability of vector valued multiplier spaces and operator valued series(Springer, 2018) Altay, Bilal; Kama, RamazanIn this paper, we introduce and study vector valued multiplier spaces with the help of the sequence of continuous linear operators between normed spaces and CesA ro convergence. Also, we obtain a new version of the Orlicz-Pettis Theorem by means of CesA ro summability.Öğe On convergence of double sequences of closed sets(Contemporary Analysis and Applied Mathematics, 2015) Sever, Yurdal; Talo, Özer; Altay, BilalAbstract: In this paper, we extend the definitions of various kinds of convergence from ordinary (single) sequences to double sequences of closed sets. We examine the relationship among them. Also, we introduce monotone double sequences of sets and analyze the limit of monotone double sequences of sets.Öğe On f-strongly Cesaro and f-statistical derivable functions(Amer Inst Mathematical Sciences-Aims, 2022) Altay, Bilal; Garcia-Pacheco, Francisco Javier; Kama, RamazanIn this manuscript, we introduce the following novel concepts for real functions related to f-convergence and f-statistical convergence: f-statistical continuity, f-statistical derivative, and f-strongly Cesaro derivative. In the first subsection of original results, the f-statistical continuity is related to continuity. In the second subsection, the f-statistical derivative is related to the derivative. In the third and final subsection of results, the f-strongly Cesaro derivative is related to the strongly Cesaro derivative and to the f-statistical derivative. Under suitable conditions of the modulus f, several characterizations involving the previous concepts have been obtained.Öğe On Some Classes of Four Dimensional Regular Matrices(Chiang Mai Univ, Fac Science, 2016) Sever, Yurdal; Altay, BilalIn 1981, Rath and Tripathy presented some classes of regular matrices such that every bounded sequence is limitable by some member of each class of ordinary conservative matrices using ordinary sequences. The goal of this paper is to present multidimensional analogues of their results.Öğe On Some Double Cesaro Sequence Spaces(Univ Nis, Fac Sci Math, 2014) Sever, Yurdal; Altay, BilalIn this study, we define the double Cesaro sequence spaces Ces(p), Ces(bp) and Ces(bp0) and examine some properties of those sequence spaces. Furthermore, we determine the beta(bp)-duals of the spaces Ces(bp) and Ces(p).Öğe ?-REGULAR MATRICES AND A ?-CORE THEOREM FOR DOUBLE SEQUENCES(Hacettepe Univ, Fac Sci, 2009) Cakan, Celal; Altay, Bilal; Coskun, HuesamettinThe famous Knopp Core of a single sequence was extended to the P-core of a double sequence by R.F. Patterson. Recently, the MR-core and sigma-core of real bounded double sequences have been introduced and some inequalities analogues to those for Knoop's Core Theorem have been studied. The aim of this paper is to characterize a class of four-dimensional matrices, and so to obtain necessary and sufficient conditions for a new inequality related to the P- and sigma-cores.