Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Altay, Nalan" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Estonya ile Türkiye Sosyal Bilgiler Öğretim Programlarının Karşılaştırılması
    (2021) Altay, Nalan
    Öz Sosyal Bilgiler dersi, oldukça geniş bir çalışma alanıdır. Bir ülkenin ekonomik, sosyal, kültürel ve politik durumunu ortaya koyarken, aynı zamanda Sosyal Bilimlerin alt disiplinlerinin bir program dahilinde ortaokullarda okutulduğu bir derstir. Sosyal Bilgiler dersinin bir diğer işlevi ise gelecek kuşakların iyi bir vatandaş olarak yetişmesinde oldukça etkili bir ders olmasıdır. Ülkemizde mevcut sosyal bilgiler öğretim programının temelinde etkili yurttaş yetiştirmek yer alır. Bu nedenle ülkemiz için Avrupa Birliği üyesi ülkelerin Sosyal Bilgiler dersi öğretim programı önem taşımaktadır. Bu çalışmada Avrupa Birliği üyesi olan Estonya ile ülkemizdeki Sosyal Bilgiler Öğretim Programı amaç, yeterlilikler, ölçme ve değerlendirme ve içerik boyutuyla karşılaştırılmıştır. Araştırmada nitel araştırma modellerinden doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır. Her iki ülkeye ait Sosyal Bilgiler dersi öğretim programları bu ülkelerin Eğitim Bakanlıklarına ait internet sitelerinden elde edilerek, incelenmiş ve her iki ülkenin sosyal bilgiler programlarının benzer yönleri bulunmakla beraber aralarında önemli farklılıkların da olduğu tespit edilmiştir.

| İnönü Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


İnönü Üniversitesi, Battalgazi, Malatya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim