Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Arapgirlioğlu, Hasan" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Barok müziğinde “ritm ve ölçü yapılarıyla tempo ve vurgu noktaları arasındaki ilişki”ye yönelik stilistik bir inceleme
    (İnönü Üniversitesi Sanat Ve Tasarım Dergisi, 2011) Arapgirlioğlu, Hasan; Kalan, Kerim Baki
    Ortaçağ sonrasından günümüze kadar geçen süreç içerisinde Avrupa Sanat tarihinin en önemli dönemlerinden olan ve kendisinden sonra gelen stilleri yapısal ve teknik anlamda derinden etkileyen barok dönem, müzik alanında da kuram ve icraya getirdiği katkılarla bu önemini korumaktadır. Bu nedenle, gerek icracı veya müzikbilimcilerin, gerekse eğitimcilerin bu döneme ait temel bilgilere sahip olması büyük önem taşımaktadır. Bir dönemin müziğinin, gerektiği biçimde icrasına ilişkin ipuçlarının elde edilmesinin en güvenilir yolu, o döneme ilişkin temel kaynakların incelenip doğru biçimde yorumlanarak çözümlenmesidir. Çalışmada, Bahsi geçen nitelikte kaynakların incelenmesi, çözümlenmesi ve yorumlanması yoluyla, her dönemde olduğu gibi barok dönemde de icra bilgisinin temel boyutunu oluşturan ritm ve ölçü yapıları ile tempo ve vurgu noktaları (güçlü ve zayıf zamanlar) arasındaki ilişkiler ve bu ilişkiler dahilinde gerçekleştirilen uygulamalar incelenmiştir. Stilistik ögelere ve bunların uygulanış biçimlerine ilişkin anlamlı bulgulara ulaşılmış, problemler sonuçlarıyla değerlendirilmiştir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Müzik Öğretmenliği Özel Yetenek Sınavlarına Başvuran Adayların Alan Puanları İle Sosyo-Demografik Özelliklerinin Karşılaştırılması
    (2016) Arapgirlioğlu, Hasan; Tankız, Kübra Dilek
    Öz: Bu çalışmada Müzik Öğretmenliği yetenek sınavlarına başvuran adayların sınavdan elde ettikleri alan puanları (Müziksel İşitme-Yazma, Müziksel Söyleme, Müziksel Çalma) ile sosyo-demografik özellikleri arasındaki ilişkiler araştırılmıştır. Araştırma, tarama modellerinden biri olan ilişkisel tarama modeline göre desenlenmiştir. Çalışma 2010-2011 Eğitim Öğretim yılı özel yetenek sınavına başvuran 387 adayla gerçekleştirilmiştir. Adayların sosyo-demografik özellikteki bağımsız nitelik içeren özellikleri belirlenerek, elde ettikleri alan puanlarına ilişkin veriler öncelikle normal dağılım eğrilerine bakılarak şekilsel olarak taranmıştır. İkinci aşamada verilerin çarpıklık (Skewness) ve basıklık (Kurtosis) değerlerine bakılarak, Kolmogorov - Smirnov testleri uygulanmıştır. Çalışmanın sonucunda; cinsiyete, ailenin müzik ilgi durumuna, yaşantının çoğunun geçirildiği yere, çalgı alanına göre anlamlı bir fark bulunmamakla birlikte; Mezun olunan lise türüne, yetenek sınavlarına hazırlanma biçimlerine ve hazırlık süresine göre anlamlı farklılıkların olduğu saptanmıştır
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Özel Yetenek Sınavlarında AOBP ve YGS Puanlarının Yerleştirme Puanları İçerisindeki Dağılımının İncelenmesi
    (Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2013) Arapgirlioğlu, Hasan; Tankız, Kübra Dilek
    Öz: Bu çalışma, özel yetenek gerektiren eğitim programlarında AOBP ve YGS puanlarının yerleştirme puanlarına yansıma durumlarını belirlemek amacı ile tasarlanmıştır. Çalışma kapsamında, adayların her puan türüne göre sıralamaları ile puanların yerleştirme puanı üzerindeki ağırlıkları belirlenmiştir. Ayrıca, alan içi puanlara alan dışı, alan dışı puanlara ise alan içi katsayılar uygulanarak adayların puanları yeniden hesaplanmış ve bu katsayıların puan ve sıralama bağlamında yerleştirmeye nasıl yansıdığı saptanmıştır. Çalışma grubu İnönü Üniversitesi Müzik Öğretmenliği Programı Özel Yetenek Sınavına başvuran 387 adaydan oluşmaktadır. Veriler, İ.Ü. Bilgi İşlem Daire Başkanlığı'ndan alınarak ÖSYM (2010) tarafından belirlenen esaslar doğrultusunda çözümlenmiştir. Sonuçlar, yerleştirme puanı üzerinde en fazla ağırlığın YGS puanında olduğunu ve yetenek puanları yüksek, YGS puanı düşük bazı adayların sınavı kazanamadıklarını göstermektedir. Ayrıca, alan içi katsayıların yerleştirmeye olumlu yansıdığı, diploma alanlarına göre GSSL mezunu adayların daha başarılı oldukları görülmüştür
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Solfej eğitiminde kullanılması bakımından A. Adnan Saygun’un “toplu solfej II” kitabının metodolojik açıdan incelenmesi
    (İnönü Üniversitesi Sanat Ve Tasarım Dergisi, 2011) Özaltunoğlu, Özlem; Arapgirlioğlu, Hasan
    Bu araştırmada, A. Adnan Saygun‟un Toplu Solfej II kitabının solfej eğitiminde kullanılması bakımından incelenmesi amaçlanmıştır. Literatür tarama ve betimsel analiz yönteminin kullanıldığı araştırmada, Toplu Solfej II kitabı genel özellikleriyle tanıtılmış, solfej parçalarının çokseslilik durumu, parçaların dizi yapısı ve kullanılan ölçü sistemi tablolarla açıklanmıştır. Bu açıdan kitapta büyük oranda iki, üç ve dört partili eşliksiz solfej parçalarına yer verildiği, majör/minör dizilerin yanı sıra modal dizilerin de çoksesli kullanıldığı görülmektedir. Kitaptan seçilen örnekler üzerinde modal diziye sahip çok partili solfej parçaları, polifonik stilde yazılmış parçalarda görülen ayna ve yengeç kanon örnekleri, aynı yönde ve ters yönde yapılmış imitasyonlar (taklitler) incelenmiştir. Sonuç olarak; A. Adnan Saygun‟un Toplu Solfej II kitabı çok partili piyano eşlikli/eşliksiz solfej parçaları içeren, çokseslilik çalışmalarının başlangıcında polifonik stilde yazılmış kanon (ayna kanon, yengeç kanon), imitasyon (üst beşliden, alt dörtlüden vb., aynı yönde yapılmış, ters yönde yapılmış) ve koral örneklerine yer verilen değerli bir kaynaktır. Bu kaynağın günümüz müzik eğitimcileri tarafından tanınması, tanıtılması ve Çağdaş Türk Müziği bestecimizin eserlerinin solfej derslerinde kullanımının yaygınlık kazandırılması amacıyla girişimlerde bulunulmalıdır.

| İnönü Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


İnönü Üniversitesi, Battalgazi, Malatya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim