Yazar "Arslan, Arzu" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Dokuma tekstil yüzeyi tasarımı ve örnek uygulama(İnönü Üniversitesi, 2015) Arslan, ArzuTekstil yüzeyleri; liflerin, ipliklerin ya da liflerle ipliklerin bir arada kullanılmasıyla elde edilmektedirler. Bu malzemeler, dokuma, örme veya farklı tekniklerle elde edilmektedirler. Çalışmada model uygulamalı dokuma tekstil yüzeylerinin oluşturulması, biyenin yüzey tasarımında uygulanması ile elde edilen sonuçların gösterilmesi ve giysi üzerinde denenmesi amaçlanmıştır. Bu doğrultuda hazır giyimde giysilerin değişik bölümlerini temizlemek ve/veya süslemek amacıyla kullanılan biye üzerinde odaklanılmıştır. Oluşturulacak yeni tekstil yüzeylerini elde etmek için ana kumaş olarak ipekli buldan dokuma kullanılmıştır. Bu işlem için basit bir dokuma tezgâhı oluşturularak dokunun çözgü yönünde biyeler kullanılmıştır. Atkı yönünde ise yine aynı kumaştan ve/veya renklendirilmiş kumaştan hazırlanan şerit, fırfır, fiyonk, vb. tasarımlar kullanılmıştır. Ayrıca ana kumaş, kumaş boyasıyla boyanmış, çözgü ve atkı yönünde kullanılan biye ve tasarımlar renklendirilerek tekstil yüzeyine farklı bir görünüm kazandırılmaya çalışılmıştır. Elde edilen tekstil yüzeyleri 38 beden ölçülerinde temel kadın bluzu olarak dikilmiştir. Uygulama sonucunda biye kullanımı ile oluşturulan tekstil yüzeyleri görünüm açısından olumlu sonuçlar vermiş ancak biyelerin hazırlanması oldukça fazla zaman almıştır. Ayrıca çözgü yönünde kullanılan biyeler sıkı ve tok bir yüzey elde edilmesini sağlamış, bu durum da yeni tekstil yüzeyinin tuşesini ve dökümünü olumsuz etkilemiştir. Uygulama sonuçları farklı tekstil yüzeylerinin tasarlanarak üretilmesinde ve giysi tasarımlarında kullanılabilirliği açısından önem taşımaktadır.Öğe Eğitim fakültesi öğrencilerinin mesleki kişilik tipleri ile beş faktör kişilik özellikleri arasındaki ilişki(İnönü Üniversitesi, 2018) Arslan, ArzuBu araştırmada, eğitim fakültesi öğrencilerinin beş faktör kişilik kuramına dayalı kişilik özelliklerinin, mesleki kişilik tipleriyle ilişkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini, 2016-2017 Bahar yarıyılında İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesinde eğitimini sürdüren 323 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında öğrencilerin mesleki kişilik tiplerinin belirlenmesinde "Mesleki Kişilik Envanteri" kullanılmıştır. Öğrencilerin kişilik özelliklerinin ölçülmesinde ise "Beş Faktör Kişilik Özellikleri Testi" kullanılmıştır. Araştırmanın bulguları; sorumluluğun geleneksel kişilik (r=.45) ve sosyal kişilik tipleriyle (r=.33), uyumluluğun sosyal kişilik (r=.52) ve geleneksel kişilik tipleriyle (r =.30), açıklığın sanatçı kişilik tipi ile (r=.47) ve dışadönüklüğün sosyal kişilik (r =.33) ve sanatçı kişilik (r=.34) tipleri ile anlamlı bir ilişkisi olduğunu göstermektedir (p<0.05).