Yazar "Arslan, Cihat" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Okul yöneticileri ve öğretmenlerin ahlak anlayışları ile benimsedikleri karar verme stratejilerinin karşılaştırılması(İnönü Üniversitesi, 2023) Arslan, CihatBu araştırmanın amacı; okul yöneticileri ve öğretmenlerin ahlak anlayışlarıyla karar verme stratejileri arasındaki ilişkiyi betimlemek, elde edilen bulgular ışığında okul yöneticileri ve öğretmenlere yol göstermek, uygulamada yanlışlıklar olduğu düşünülen hususlara vurgu yapmaktır. Araştırma; 2022-2023 eğitim-öğretim yılında, Sivas ilinde görev yapmakta olan, toplamda 309 okul yöneticisi ve öğretmenin katılımlarıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmada nitel ve nicel yöntemlerin birlikte kullanıldığı keşfedici sıralı karma yöntem kullanılmıştır. Nitel veriler; kişisel bilgi formu ve açık uçlu anket sorularıyla, nicel veriler ise "Okul Yöneticileri ve Öğretmenlerin Ahlak Anlayışları Ölçeği" ve "Karar Stratejileri Ölçeği" kullanılarak elde edilmiştir. Araştırma kapsamında on iki alt probleme yanıt aranmış; bunlardan ilk yedi alt problemin çözümü için yapılan analizlerde okul yöneticileri ve öğretmenlere göre "ahlak" kavramının ne anlama geldiği, okul yöneticilerinde ve genel olarak bir yöneticide bulunması gereken ahlaki özelliklerin neler olması gerektiği, okul yöneticileri ve öğretmenlerin karar verirken içinde bulundukları duygu durumu, herhangi bir konuda karar verirken göz önüne alınan ilkeler ve okulda karşılaşılan bir problem durumunda çözüme ilişkin yaklaşımlar ile ilgili sonuçlara ulaşılmıştır. Bu sonuçlardan en dikkat çekenleri; ahlak kavramının ne olduğu ve yöneticilerde bulunması gereken ahlak özelliklerini okul yöneticileri ve öğretmenlerin en fazla "adalet", "eşitlik" ve "dürüstlük" kavramlarıyla açıkladıkları görülmektedir. Benzer şekilde; karar verme durumunda göz önüne alınan ilkelerle ilgili olarak okul yöneticileri ve öğretmenlerin en fazla "hakkaniyet" ve "adalet" kavramlarına değindikleri görülmektedir. Araştırmanın diğer alt problemlerinin çözümü için yapılan analizlerde; okul yöneticileri ve öğretmenlerin ahlak anlayışları ve alt boyutları ile karar verme stratejileri ve alt boyutlarından bazılarının cinsiyet, yaş ve sendikal üyelik değişkenlerine göre anlamlı farklılıklar gösterdiği görülmüştür. Yapılan regresyon analizi sonucuna göre; okul yöneticileri ve öğretmenlerin ahlak anlayışlarının karar verme stratejilerinin anlamlı düzeyde yordayıcısı olduğu görülmüştür.Öğe SENDİKAL ÖRGÜTLENME NEDENLERİ ÖLÇEĞİ: GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI(2020) Uğurlu, Celal Teyyar; Arslan, CihatÖz: Bu çalışmanın amacı öğretmenlerin sendikal örgütlenmelerine etki eden nedenleri tespit edebilmek amacıyla bir ölçek geliştirmektir. Oluşturulan taslak form, uzman görüşüne sunulmuştur. Gelen dönütler doğrultusunda maddelerin kapsam geçerlik oranı .80’in altında değer alan maddeler çalışmadan çıkarılmıştır. Oluşturulan 30 maddelik deneme formu Sivas ilinde görev yapan 120 öğretmene uygulanmış, elde edilen veriler analiz edilmiştir. Deneme uygulaması sonucunda 18 maddeli, 3 boyutlu olduğu görülmüştür. Açımlayıcı Faktör Analizi (AFA) ise 250 ölçek üzerinden yapılmıştır. Faktör yükü düşük ve binişik olan iki madde çıkarıldığında 16 maddeli ve 3 boyutlu bir ölçek oluşmuştur. Doğrulayıcı faktör analizinde ise 332 öğretmenden elde edilen veriler kullanılmıştır, faktör yükü düşük olan bir madde çıkarılarak 15 maddeli, 3 boyutlu, güvenirlik katsayısı .888 olan bir ölçek geliştirilmiştir.