Yazar "Arslan, Faruk" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe EVALUATION OF POSTURE AND CORE ENDURANCE IN ELITE JUNIOR CLIMBERS(Dokuz Eylul Univ Inst Health Sciences, 2021) Ozdemir, Filiz; Tutus, Nisanur; Kilcik, Melek Havva; Arslan, Faruk; Gurer, Huseyin; Akcinar, FarukObjectives: Climbing, which is a popular sport in recent years, requires high performance and agility levels. The characteristics of climbers are still unclear. This study has been carried out to evaluate the posture and core endurance levels of climbers. Methods: Forty-nine elite climbers (mean age 15.02 +/- 2.68 years) and forty-four healthy sedentary controls (mean age 14.48 +/- 1.17 years) participated in this study. Postural assessment was conducted with New York Posture Rating Chart. McGill Core Endurance Test was used to assess the core endurance levels of the participants. Results: Of the participants included in the study, 58.2% were male and 41.8% were female. 69.3% of the climbers had been involved in climbing for more than 2 years. No statistically significant differences were found between in age, height, and body weight between the groups (p>0.05). A difference was observed in the core endurance scores between the groups (p<0.05). An increase was seen in the climbers' group when compared to the control group in the scores of the endurance levels of core flexors and right and left lateral core muscles (p<0.05). The postures of the climbers' group were also observed to be deteriorated when compared to the control group (p<0.05). Conclusion: The studies conducted on climbing which has become highly popular in recent years are limited considering the importance of the issue. We believe that including posture exercises and endurance training in the exercise programs of the sportspeople will contribute to their climbing performances as well as their overall health.Öğe Hafif mental retardasyonu olan çocuklarda çift görev eğitiminin fonksiyonel mobilite, denge ve dikkat düzeyleri üzerine etkisi(İnönü Üniversitesi, 2022) Arslan, FarukHafif Mental Retardasyonu Olan Çocuklarda Çift Görev Eğitiminin Fonksiyonel Mobilite, Denge ve Dikkat Düzeyleri Üzerine Etkisi Amaç: Bu çalışmada hafif mental retardasyon tanısı almış çocuklarda çift görev eğitiminin fonksiyonel mobilite, denge ve dikkat düzeyleri üzerine etkilerinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Materyal ve Metot: Çalışmaya hafif mental retardasyon tanısı almış 7-14 yaş aralığında 32 çocuk dahil edildi. Çocuklar iki gruba ayrıldı. Grup I "mevcut özel eğitim programına ek olarak çift görev eğitimine dahil edilenler", grup II ise "mevcut özel eğitim programına devam edenler" olarak dizayn edildi. Fonksiyonel mobilitenin değerlendirilmesi için zamanlı kalk yürü ve merdiven çıkıp inme testi; denge durumunun değerlendirilmesinde Pediatrik Berg Denge Ölçeği; dikkat düzeylerinin değerlendirilmesinde ise Conners Anababa Dereceleme Ölçeği Yenilenmiş-Kısa formu kullanıldı. Değerlendirmeler 8 hafta süren eğitim öncesi ve sonrasında tekrarlandı. Bulgular: Grupların tanımlayıcı özellikleri homojen dağılım göstermektedir. Eğitim öncesi zamanlı kalk yürü test sonuçları gruplar arası benzer olup, eğitim sonrasında anlamlı farklılık saptanmıştır (p<0.05). Merdiven çıkıp inme testi sonuçlarında ise eğitim öncesi ve sonrasında gruplar arasında farklılık olduğu görülmüştür (p<0.05). Pediatrik Berg Denge Ölçeği sonuçları eğitim öncesi benzer olup, eğitim sonrasında anlamlı farklılık saptanmıştır (p<0.05). Conners Anababa Dereceleme Ölçeği Yenilenmiş-Kısa formu sonuçlarının eğitim öncesi ve sonrası benzer olduğu saptanmıştır (p>0.05). Katılımcıların fonksiyonel mobilite, denge ve dikkat düzeylerinin zamana göre meydana gelen değişimleri gruplar arasında farklılık göstermektedir. Sonuç: Çalışma sonuçları hafif mental retardasyon tanılı çocuklarda çift görev eğitiminin olumlu sonuçları olduğu görülmüş olup, bu çocukların rehabilitasyon programlarının kapsamında çift görev eğitiminin güvenilir bir seçenek olabileceğini ortaya koymuştur. Anahtar Kelimeler: Çift görev, denge, dikkat, fonksiyonel mobilite, mental retardasyon.