Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Arslan, Hande Hasibe" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE 60-72 AY ÇOCUKLARA YÖNELİK HAZIRLANAN ÖZ DÜZENLEME EĞİTİM PROGRAMININ ÇOCUKLARIN ÖZ DÜZENLEME BECERİLERİNİN GELİŞİMİNE ETKİSİ
    (2021) Arslan, Hande Hasibe; Pekdoğan, Serpil
    Öz: Çalışmanın amacı okul öncesi dönemde öz düzenleme eğitim programının 60-72 aylık çocukların öz düzenleme becerilerinin gelişimine etkisinin incelemektir. Araştırmada olarak öntest-sontest kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Çalışmaya anaokuluna devam eden 60-72 aylık 46 çocuk (23 deney, 23 kontrol) katılmıştır. Araştırmanın verileri 4-6 Yaş Çocuklarına Yönelik Öz-Düzenleme Becerileri Ölçeği (Öğretmen Formu) ile toplanmıştır. Deney grubundaki çocuklara yedi hafta boyunca haftada üç defa olmak üzere “Okul Öncesi Dönemde Öz Düzenleme Eğitim Programı” uygulanmıştır. Deney ve kontrol gruplarının ön test puanlarının karşılaştırılması bağımsız örneklemler için t testi ile ön test -son test karşılaştırmaları ise ilişkili örneklemler için t testi ile yapılmıştır. Çalışmanın sonucunda deney ve kontrol grubunda bulunan çocukların öz düzenleme becerileri puanları arasında anlamlı bir farklılık olduğu ve gerçekleştirilen eğitim programının istendik ve etkili bir sonuç ortaya koyduğu saptanmıştır
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Okul Öncesi Eğitim Programlarının Öz Bakım Becerileri Kapsamında Temel Sağlık Kurallarını İçermesi Bakımından İncelenmesi
    (2021) Duran, Munise; Arslan, Hande Hasibe
    Bu çalışmada Okul Öncesi Eğitim Programlarının Öz bakım becerileri kapsamında temel sağlık kurallarını içermesi bakımından İncelenmesi amaçlanmıştır. Bu bağlamda 2002, 2006 ve 2013 Okul Öncesi Eğitim Programlarının temelini oluşturan kazanım ve göstergeleri ile 2002, 2006 Okul Öncesi Eğitim Programı Öğretmen Kılavuz Kitabı, 2013 Okul Öncesi Eğitim Programı Etkinlik Kitabı, 2018 yılında yayınlanan Etkinlik Kitabında yer alan etkinlikler öz bakım becerileri kapsamında incelenmiştir. belirtilen kitaplardaki örnek etkinlikler temel sağlık kuralları çerçevesinde hijyen durumlarına yer verme, salgın vb. hastalıklara karşı önlem alma, hastalığa yakalanma durumunda yapılacaklar bakımından betimsel içerik analizi yöntemiyle incelenmiştir. Araştırma sonucuna göre öz bakım becerilerine yönelik kazanımların en fazla yer aldığı program 2013 Okul Öncesi Eğitim Programıdır. Öz bakım becerileri kapsamında tasarlanan etkinlikler ise en fazla 2018 yılında yayınlanan etkinlik kitabında yer almaktadır. Ayrıca etkinlik kitaplarında yer alan etkinliklerin öz bakım becerileri kapsamında yeterince planlanmadığı, sağlık konusunda yeterince farkındalık oluşturmadığı, sağlığı koruma ve hastalığa yakalanma durumunda yapılması gerekenler hakkında bilgileri aktarmada yeterli olmadığı tespit edilmiştir.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Pandemi sürecinde uzaktan ve yüz yüze okul öncesi eğitimi alan çocukların sosyal becerilerinin karşılaştırılması
    (İnönü Üniversitesi, 2021) Arslan, Hande Hasibe; Duran, Munise
    Bu araştırmanın amacı uzaktan ve yüz yüze okul öncesi eğitim alan çocukların sosyal becerilerini karşılaştırmaktır. Ayrıca uzaktan ve yüz yüze okul öncesi eğitim veren öğretmenler ile uzaktan okul öncesi eğitim alan çocukların velilerinin uygulama sürecine ilişkin görüşleri incelenmiştir. Araştırmada nicel ve nitel veri toplama yöntemlerinin birlikte kullanıldığı karma desen tekniklerinden açımlayıcı sıralı karma desen kullanılmıştır. Araştırmanın nicel çalışma grubunu, 2020-2021 eğitim-öğretim yılında Şırnak İli'nin Cizre İlçesinde, bir bağımsız anaokulu ve ilkokula bağlı anasınıfında, yüz yüze ve uzaktan okul öncesi eğitim alan toplam 42 çocuk oluşturmaktadır. Nitel çalışma grubunu ise 10 öğretmen ile uzaktan okul öncesi eğitim alan çocukların ailelerinden toplam 20 kişi oluşturmaktadır. Araştırmada bir dönem boyunca (on iki hafta) çocuklar normal sürecinde (uzaktan ve yüz yüze) eğitim almış ardından veriler Avcıoğlu (2007) tarafından 4-6 yaş için hazırlanan Sosyal Becerileri Değerlendirme Ölçeği ile toplanmıştır. Toplanan nicel verilerin analizinde araştırmanın alt problemleri bağlamında; Shapiro-Wilk Normal Dağılım Testi, t-testi yapılmıştır. Nitel verileri toplamak için araştırmacılar tarafından hazırlanan görüşme soruları alanda uzman akademisyenlerin görüşüne sunulmuş son hali verildikten sonra zoom aracılığı ile önce ailelerden daha sonra öğretmenlerden görüş alınmıştır. Nitel verilerin analizinde ise betimsel içerik analizi kullanılmıştır. Araştırmanın nicel boyutuna yönelik olarak yapılan istatistiksel işlemler sonucunda, uzaktan ve yüz yüze okul öncesi eğitim alan çocukların toplam sosyal beceri puanları karşılaştırıldığında yüz yüze eğitim alan çocukların toplam sosyal beceri puanları daha fazla çıkmıştır. Yapılan etki büyüklüğü testine göre ortaya çıkan farkın byük bir etki olduğu bulunmuştur. ''Kızgınlık Davranışlarını Kontrol Etme'' ve ''Değişikliklere Uyum Sağlama Becerileri'', ''Akran Baskısı İle Başa Çıkma Becerileri'', ''Sözel Açıklama Becerileri'', ''Kendini Kontrol Etme Becerileri'', ''Amaç Oluşturma Becerileri'', ''Dinleme Becerileri Görevleri Tamamlama Becerileri'', ''Sonuçları Kabul Etme Becerileri'' alt boyutlar kapsamında yüz yüze okul öncesi eğitim alan çocukların sosyal beceri puanları daha fazla çıkarken ''Kişiler Arası Beceriler'' alt boyutunda bir farklılaşma çıkmamıştır. Araştırmanın nitel boyutuna yönelik olarak yapılan görüşmelere yönelik betimsel analizler sonucunda görüşme yapılan öğretmenler, yüz yüze eğitim sürecinde çocukların etkinliklere daha aktif, daha istekli katıldıklarını ve arkadaşları ile daha etkileşimli olduklarını belirtmişlerdir. Ayrıca öğretmenlerin bu süreç içinde bireysel etkinliklere daha çok yer verdikleri, çocukların sosyal becerilerini destekleyecek drama, deney gibi çalışmalara daha fazla yer verdikleri, yaparak yaşayarak öğrenmelerine fırsat verdikleri ve çocuklara model oldukları saptanmıştır. Uzaktan eğitim sürecine yönelik öğretmen görüşlerinden elde edilen sonuçlara göre çocukların anneye bağımlılıklarının arttığı, bağımsız hareket etme becerilerinin azaldığı, içedönüklüğün, arkadaşa/okula özlemin ve çocuklarda kaygı ve stresin arttığı belirlenmiştir. Bunun yanında uzaktan eğitim süreci içinde çocukların sosyal gelişim ve ilişkileriyle ilgili olarak öğretmenler, çocukların akranlarının çok azaldığını, sosyal ihtiyaçlarının yeterince karşılanmadığını, iletişimin evde yetişkinlerle sınırlı kaldığını belirtmişlerdir. Uzaktan okul öncesi eğitim alan çocukların aileleriyle yapılan görüşmelerden elde edilen sonuçlar ise; ailelerin kendilerini yetersiz hissettiği, bununla birlikte ailenin çocuğun eğitim faaliyetlerindeki rolünün arttığı, çocukları ile olan iletişimlerinde sorunların olduğu yönündedir. Aileler, çocuklarının bu süreçte sinirli ve agresif olduklarını, etkinliklere katılmak istemediklerini, okul, arkadaş ve öğretmenlerini özlediklerini belirtmiştir. Anahtar Sözcükler: Uzaktan Eğitim, Yüz Yüze Eğitim, Pandemi, Sosyal Gelişim, Okul Öncesi Eğitim

| İnönü Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


İnönü Üniversitesi, Battalgazi, Malatya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim