Yazar "Aslan, Battal" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 5 / 5
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe İlköğretim öğretmenlerinin okul yöneticilerinin teknoloji liderliği rollerine ilişkin görüşleri(2011) Sincar, Mehmet; Aslan, BattalBu çalışmanın amacı, ilköğretim okulu yöneticilerinin teknoloji liderliği rollerineilişkin sınıf ve branş öğretmenlerinin algılarını belirlemektir. Karma yönteminkullanıldığı bu araştırmada hem nicel hem de nitel araştırma tekniklerikullanılmıştır. Araştırmanın verileri nicel yöntem açısından “Teknoloji LiderliğiRolleri Envanteri”, nitel yöntem açısından ise yarı yapılandırılmış görüşme tekniğikullanılarak toplanmıştır. Nicel yöntem açısından örneklem belirleme yöntemiolarak olasılığa dayalı örneklem çeşitlerinden biri olan tabakalı örneklemekullanılmıştır. Örnekleme alınan 14 ilköğretim okulundaki 386 öğretmenincevapladığı veri toplama aracı değerlendirmeye alınmıştır. Bu çalışmanın nitel veritoplama boyutunda amaçlı örnekleme dayalı olarak maksimum çeşitlilik örneklemeyöntemi kullanılmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşmelere toplam 18 öğretmenkatılmıştır. Katılımcıların, ilköğretim okulu yöneticilerinin teknoloji liderliğirollerine ilişkin görüşlerinin; branş (çalışma alanı), cinsiyet ve öğrenci mevcudu(görev yaptıkları okullarda yer alan öğrenci mevcutları) bağımsız değişkenlerinegöre farklılık gösterip göstermediğinin belirlenmesi amacıyla parametrik analizteknikleri kullanılmıştır. Nitel verilerin çözümlenmesi ise içerik analizi ilegerçekleştirilmiştir. Sınıf ve branş öğretmenlerinin görüşlerine göre ilköğretim okuluyöneticilerinin, teknoloji liderliği rolleri olan insan merkezlilik, vizyon ve iletişim veişbirliği rollerini kısmen, destek rolünü yeterince sergiledikleri belirlenmiştir. Nicelaraştırma teknikleriyle elde edilen bulguların, nitel araştırma tekniklerinden eldeedilen bulgular tarafından da desteklendiği görülmüştür. İlköğretim okuluyöneticilerinin teknoloji liderliği rollerine ilişkin sınıf ve branş öğretmenleriningörüşleri arasında anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Cinsiyet değişkeni açındansınıf öğretmenlerinin görüşleri arasında ilköğretim okulu yöneticilerinin vizyonrolüne ilişkin; branş öğretmenlerinin görüşleri arasında ise iletişim ve işbirliği rolüneilişkin istatistiksel bakımdan anlamlı bir farklılık olduğu belirlenmiştir. Öğrenci mevcudu değişkeni açısından sınıf öğretmenlerinin görüşleri arasında ilköğretimokulu yöneticilerinin teknoloji liderliği rollerine ilişkin anlamlı bir farklılıkbulunmamıştır. Öğrenci mevcudu değişkeni açısından branş öğretmenleriningörüşleri arasında ise ilköğretim okulu yöneticilerinin insan merkezlilik ve vizyonrollerine ilişkin anlamlı farklılıklar bulunmuştur.Öğe İLKÖĞRETİM OKULU MÜDÜRLERİNİN YETERLİKLERİ İLE ÖĞRENME STİLLERİNE İLİŞKİN BİR ARAŞTIRMA (TOKAT İLİ ÖRNEĞİ)(2008) Yıldırım, Nail; Aslan, BattalBu araştırmanın amacı, ilköğretim okullarında görev yapan müdürlerin öğrenme stillerini, yeterlik düzeylerini belirlemek, öğrenme stilleri ile yeterlikleri arasında ilişki olup olmadığını ortaya çıkarmak ve araştırma bulgularına dayalı olarak önerilerde bulunmaktır.Araştırmanın çalışma evreni, Tokat merkez ve bağlı ilçelerinde ilköğretimde görev yapan 224 ilköğretim okulu müdürü, 620 müdür yardımcısı, 2700 öğretmen ve 46 ilköğretim müfettişinden oluşmaktadır. Tokat ilinde görev yapan tüm ilköğretim okulu müdürleri ve ilköğretim müfettişleri evreninin tamamı üzerinde çalışılmış, müdür yardımcıları ve öğretmenler için örneklem alınmıştır.Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen “İlköğretim Okulu Müdürleri Yeterlik Anketi” ve Kolb tarafından geliştirilen ve güvenliği sınanmış, daha sonra Aşkar ve Akkoyunlu (1993) tarafından Türkçe’ye uyarlanarak güvenirlik çalışması yapılan “Kolb Öğrenme Stilleri Envanteri” kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin çözümlenmesinde, yüzde dağılımları ve ortalamalar hesaplanmış ve karşılaştırmalarda tek yönlü varyans analizinden (F-testi), Kruskall Wallis, Man Whitney U testinden yararlanılmıştır. Öğrenme stilleri ile yeterlik arasındaki ilişki için korelasyona bakılmıştır. Anlamlılık düzeyi olarak .05 dikkate alınmıştır. İlköğretim okulu müdürlerinin yeterliklerinin bazıları ile öğrenme stilleri arasında pozitif veya negatif düşük ilişki görülmektedir.Öğe Öğretmen liderliği ölçeği: Geçerlik ve güvenirlik çalışması(İlköğretim Online (elektronik), 2010) Beycioğlu, Kadir; Aslan, BattalÖz: Bu çalısma ile ilköğretim okullarında öğretmen liderliği rollerinin ne düzeyde sergilendiğine yönelik algıların ve öğretmen liderliğine iliskin beklentilerin ne düzeyde olduğuna iliskin, geçerliği ve güvenirlik çalısmaları yapılmıs bir ölçek gelistirilmesi amaçlanmıstır. Arastırmanın geçerlik ve güvenirlik çalısmaları, Hatay ili merkez ilçesinde (Antakya) görev yapan 296’sı öğretmen ve 21’i yönetici olmak üzere toplam 317 kisiden toplanan veriler üzerinden yapılmıstır. Elde edilen veriler üzerinde yapılan islemler sonunda, ölçeğin geçerli ve güvenilir olduğu belirlenmistir. Açımlayıcı faktör analizi, ölçeğin üç faktörlü bir yapıya sahip olduğu belirlenmistir. Bu boyutlar “Kurumsal Gelisme”, “Mesleki Gelisim” ve “Meslektaslarla İsbirliği” olarak adlandırılmıstır. Güvenirlik düzeyini belirlemek amacıyla elde edilen veriler üzerinden hesaplanan Cronbachalpha iç tutarlık katsayısı beklenti için “.93” algı için ise “.95”olarak hesaplanmıstır. Test-tekrar test analizlerinde, Pearson korelasyon katsayısı beklenti boyutu için “r=.80”, algı boyutu için ise “r=.87” olarak hesaplanmıstır. Ölçeğin mevcut haliyle ilköğretim okullarında öğretmen liderliğine iliskin algı ve beklenti ölçümlerinde kullanılabileceği görülmüstür. Başlık (İngilizce): Teacher eadership scale: A validity and reliability study Öz (İngilizce): This study aimed to develop a scale to reveal teachers and administrators’ perceptions and expectations on teacher leadership behaviors. For that reason, a survey with 29 items was administered to 317 teachers and administrators who were working for state elementary schools in Hatay city centre. The evaluation results showed that a 25 items five scale Likert type scale was formed, The Teacher Leadership Scale – TLS. Factor analysis revealed that there are 3 subscales both in Perception and Expectation part in the scale. In the “Institutional Improvement” subscale, there are 9 items, the “Professional Improvement” subscale has 11 items, and 5 items are in the “Collaboration among Colleagues” subscale.Öğe Reliability and validity study of technology leadership roles of the elementary school administrators(Elsevier Science Bv, 2009) Aslan, Battal; Sincar, Mehmet1. Problem Statement It can be said that one of the best ways of being able to see the future and taking massive change decisions on the right time about this aim is to be in reconciliation with information technologies. It can be thought that this reconciliation is possible by perceiving the change and then by changing our some habits in harmony with technology. The societies that perceive the change in a right way, the societies that can not or perceive the change mistakenly will able to affect their future in a negative or positive way according to their way of perceptions. There have been various instruments developed to explore technology leadership in education setting. Most of them are technology leadership proficiencies of school administrators. Thus, new instruments for different approaches have to be developed in school management. This study have aimed to develop an instrument which intends to technology leadership roles of the elementary school administrators. 2. Purpose of the Study The main purpose of this study was to develop a scale of technology leadership roles of elementary school administrators according to the perceptions of teachers who were working for elementary schools. 3. Method Descriptive method was used in the study. The validity and reliability studies of the scale were administered to 354 teachers who were working for elementary schools in Gaziantap, Sanliurfa, Hatay and Batman. The data were analyzed by SPSS. The structural validity of the scale was examined by principle components factor analysis. The reliability coefficients of the scale were examined by the Cronbach Alpha technique. 4. Findings and Results Data analysis showed that that the scale has four factors. In the first factor which includes the factor load values change between .745 and .581, in the second factor with seven items factor load values change between .753 and .531, in the third factor that consists of factor load values change between .716 and .532 and on the other hand in the fourth factor of 5 items he factor load values change between .611 and .743 and it was determined these 4 factors explain %68 of the total variance. The reliability of the scale internal consistency coefficient (Cronbach Alpha) was computed. For the low dimensions of the scale Cronbach Alpha is calculated as in an order, 1st dimension .94; 2nd dimension .92; 3rd dimension .91 and 4th dimension .91. The Cronbach Alpha that was calculated for the reliability of the whole scale is .97. (C) 2009 Elsevier Ltd. All rights reservedÖğe Teachers' commitment focuses: a three-dimensioned view(Emerald Group Publishing Ltd, 2009) Karakus, Mehmet; Aslan, BattalPurpose - The purpose of this research is to determine high school teachers' organizational commitment levels, their commitment focuses and variables to which their commitments are related. Design/methodology/approach - A survey-based descriptive scanning model was used. The study was carried out in Elazig city on teachers working in public and private high schools. Taking in the whole population, the questionnaire was administered to 1,017 teachers. Findings - The results show that teachers' commitment focuses, their types and levels of commitment to these focuses vary according to their personal characteristics such as gender, marital status and tenure. Although female teachers are more affectively and normatively committed to the teaching profession than their male counterparts, they have low levels of normative commitment to the work group and low levels of continuance commitment (based on lack of investments) to the school in which they work. Married teachers are less affectively and normatively committed to the teaching profession than unmarried ones. However, married teachers' continuance commitment levels to the teaching profession and to the school in which they work are higher. As tenure increases, perceptions of investments having been made in schools increase and therefore teachers' continuance commitment levels to the focus of the school in which they work increase. Although one-to-five year tenured teachers have the highest levels of normative commitment to the teaching profession, they are the least affectively and normatively committed to the focus of work group. Research limitations/implications - The focus of the study is teachers working at high schools. Teachers working at various school levels may be committed to different focuses or to the same focus at different levels. It may be that a larger study across school levels would have revealed differences across them. Also, the underlying reasons why some teachers are committed to some focuses may be probed more profoundly. Practical implications - Keeping in mind the importance of teachers' commitment to various focuses and its effects on school effectiveness, educational leaders should take necessary measures to remedy the troubles which cause teachers' lack of commitment. In this context, school leaders may attempt to strengthen: female teachers' weak normative bonds to the work group, married teachers' weak affective and normative bonds to the teaching profession, and new teachers' weak affective and normative bonds to the work group. The findings reveal the need for more supportive and integrative managerial actions to raise teachers' levels of commitment. School leaders may be more concerning and develop special strategies contingent on their employees' personal characteristics to create high commitment workplaces. Originality/value - The relevant literature shows that the types and levels of teachers' commitment focuses are quite an under-researched area and the study has contributed to one's understanding of these issues.