Yazar "Aslan, Seda Aktı" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe 8. Sınıf Fen Ve Teknoloji Programı “Hücre Bölünmesi Ve Kalıtım” Ünitesinin Kazanımlarına Ulaşma Düzeyinin Değerlendirilmesi(İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2017) Gürbüztürk, Oğuz; Aslan, Seda Aktı; Et, Sümeyra ZeynepÖz: Bu çalışmada, 8. sınıf Fen ve Teknoloji programı "hücre bölünmesi ve kalıtım" ünitesinin kazanımlarına ulaşma düzeyini değerlendirmek amaçlanmıştır. Araştırma, betimsel nitelikli tarama modelinde yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu, 2014-2015 eğitim öğretim yılında Elazığ il merkezinde amaçlı örnekleme yoluyla seçilen 2 farklı okuldaki 80 sekizinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından çoktan seçmeli başarı testi hazırlanmıştır. Pilot uygulama sonucunda yapılan madde analizlerinde testin ortalama ayırt ediciliğinin rort= 0.43 olduğu görülmüştür. 30 maddeden oluşan bu testin güvenirlik katsayısı (KR-20) 0.81 olarak hesaplanmıştır. Verilerin analizinde, ilgili ünitenin beş alt konusuna ilişkin kazanımlara ulaşma düzeyini gösteren mutlak başarı yüzdeleri hesaplanmıştır. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda "hücre bölünmesi ve kalıtım" ünitesinin kazanımlarına ulaşma düzeyi her bir alt problem için şu şekildedir. "Mitoz bölünme" ile ilgili olarak %80.31, "Kalıtım" ile ilgili olarak %62.8, "Mayoz bölünme" ile ilgili olarak %62.1, "DNA ve Genetik" ile ilgili olarak %67.4, "Canlıların çevreye adaptasyonu ve evrim" ile ilgili olarak %52.2. Ayrıca ünitenin içerdiği 30 hedef davranıştan 14'ünün öğrenciler tarafından kazanıldığı görülmüştür Başlık (İngilizce): Evaluating the Attainable Level of Achievement of “Cellular Division and Inheritance” from the Unit in Grade 8 Science and Technology Curriculum Öz (İngilizce): In this study, it was aimed to evaluate the attainable level of achievement of “cellular division and inheritance” from the unit in grade 8 science and technology curriculum. The research was conducted in a descriptive survey model. The study group of the research consisted of 80 8. grade students in 2 different schools, selected by purposeful sampling in Elazığ city centre in the academic year of 2014-2015. As a data collection tool, a multiple-choice success test was prepared by the researchers. In the substance analyses made as a result of the pilot application, the mean differentiation of the test was found to be ravg= 0.43. The reliability coefficient (KR-20) of this test, consisting of 30 items, was calculated as 0.81. In the analysis of the data, absolute success percentages were calculated which showed the level of achievements reached on the five subtopics of the concerned unit. According to the results obtained, the attainable level of achievement of “cellular division and inheritance” unit is as follows for each sub-problem: With respect to "mitotic division, 80.31%"; "62.8% for inheritance", "62.1% for meiotic division", "67.4% for DNA and Genetics" and "52.2% for adaptation of living beings to environment and evolution". It was also seen that 14 of the 30 target behaviours included in the unit were acquired by the studentsÖğe Ortaokul İngilizce Öğretim Programının Öğretmen Görüşlerine GöreBağlam, Girdi, Süreç Ve Ürün (CIPP) Modeli İle Değerlendirilmesi(İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2017) Aslan, Seda Aktı; İzci, EyüpÖz: Yabancı dil öğretiminin önemi dünyada giderek artmaktadır. Bu durum Türkiye'de de benzer bir şekilde gelişmektedir. Yabancı dil öğretiminde dünyada birçok farklı yöntem ve metod izlenmekle birlikte, Türkiye'de de yabancı dil öğretiminin önemi artmakta ve bu doğrultuda çalışmalar yapılmaktadır. Bu araştırmada ortaokul İngilizce Öğretim Programının öğretmen görüşlerine göre CIPP (Bağlam, Girdi, Süreç ve Ürün) modeli kullanılarak değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmada var olan bir durum ortaya konmaya çalışıldığından betimsel model kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Elazığ il merkezinde bulunan ortaokullarda görev yapan İngilizce öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise Elazığ il merkezindeki beş farklı eğitim bölgesinde görev yapan 60 İngilizce öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın sonucunda öğretmenlerin görüşleri bağlam, girdi, süreç ve ürün boyutlarında aritmetik ortalamalar verilerek açıklanmaya çalışılmıştır. Ayrıca öğretmenlerin mesleki deneyim değişkenine göre programın bağlam, girdi, süreç ve ürün boyutlarına doğrultusunda anlamlı bir fark olup olmadığını belirlemek için öncelikle varyansların homojenlik testi yapılmıştır. Yapılan varyans analizi sonucunda öğretmenlerin mesleki deneyimlerine göre bağlam boyutunda anlamlı farklılık tespit edilmiştir. Diğer boyutlarda böyle bir farklılığa rastlanmamıştır. Öğretmenlerin mezun oldukları programa göre yapılan t-testi sonucunda ise İngiliz Dili ve Edebiyatı veya İngilizce Öğretmenliği bölümlerinden mezun olan öğretmenlerin programa yönelik görüşlerini bu değişkenin büyük oranda etkilemediği görülmüştürÖğe Probleme dayalı öğrenme yaklaşımına göre tasarlanan sanal öğrenme ortamlarının öğrencilerin başarı, problem çözme becerisi ve motivasyonlarına etkisi(İnönü Üniversitesi, 2019) Aslan, Seda AktıAraştırmanın amacı, ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin Fen Bilimleri dersinde probleme dayalı öğrenme yaklaşımına göre tasarlanan sanal öğrenme ortamlarının, ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin akademik başarı, problem çözme becerileri ve motivasyonlarına etkisini ortaya koymaktır. Bu kapsamda nicel ve nitel yöntemlerin bir arada olduğu karma yöntem benimsenmiştir. Araştırmanın nicel boyutunda ön test son test kontrol gruplu deneysel desen, nitel boyutunda ise nicel bulguları derinlemesine incelemek amacıyla durum çalışması yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2018-2019 eğitim öğretim yılında, Elazığ'da bulunan bir ortaokulda öğrenim gören 68 7. sınıf öğrencisi oluşturmuştur. Araştırmada çalışma grubu seçkisiz olmayan örnekleme stratejilerinden amaçlı örnekleme yöntemiyle seçilmiştir. Sanal ortamda probleme dayalı öğrenme yaklaşımının uygulanacağı deney grubu 35 kişiden oluşmaktadır. Probleme dayalı öğrenme yaklaşımının sınıf ortamında uygulanacağı kontrol grubu ise 33 kişiden oluşmaktadır. Araştırmanın nitel boyutunda deney grubunda yer alan 35 öğrenciden 8'i gönüllülük esasına göre belirlenmiştir. Araştırmada verilerin toplanması sürecinde veri toplama amacı ile deneysel işlem başlamadan önce uygulanan problem çözme becerisi ölçme testleri, akademik başarı testi, problem çözme becerisi ölçme testi, motivasyon anketi ve görüşme formu kullanılmıştır. Veriler analiz edilirken hem nicel hem de nitel analiz yöntemleri kullanılmıştır. Araştırma sonunda nicel verilerin analizinden hareketle; deney ve kontrol gruplarının son testleri göz önünde bulundurulduğunda probleme dayalı öğrenme yaklaşımına göre tasarlanan sanal öğrenme ortamının deney grubu öğrencilerinin kontrol grubu öğrencilerine göre akademik başarılarının ve problem çözme becerilerinin artmasında etkili olduğu görülmüştür. Ancak motivasyon anketi üzerinden elde edilen bulgular, deney ve kontrol gruplarının motivasyonlarının anlamlı düzeyde farklılaşmadığı sonucunu ortaya çıkarmıştır. Deney ve kontrol grubunun son test akademik başarı puanlarının bilişsel alan basamaklarına göre dağılımlarına bakıldığında; deney grubu öğrencilerinin "bilgi, kavrama, uygulama, analiz ve değerlendirme" basamaklarının hepsinde kontrol grubu öğrencilerine göre daha yüksek ortalamalara sahip oldukları görülmüştür. Yine problem çözme süreci basamaklarından "problemi hissetme, problem kaynaklarını tespit etme, probleme çözüm yolları geliştirme, doğrulayıcıların tespiti ve çözüm yollarının test edilmesi basamaklarının hepsinde de deney grubu öğrencilerinin ortalamalarının kontrol grubu öğrencilerinin ortalamalarına göre yüksek olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır. Araştırmanın nitel boyutundan elde edilen sonuçlardan hareketle, deney grubu öğrencilerinin probleme dayalı öğrenme yaklaşımına göre tasarlanan sanal öğrenme ortamı ile ilgili olarak en çok dersi daha eğlenceli hale getirme ve gerçek hayatla ilişki kurabilmelerini sağlama noktasında olumlu görüş bildirdikleri görülmüştür. Yapılan etkinlikler ile ilgili olarak çoğunlukla görüşlerini tartışma imkânı sunması ve yorum yapma becerilerini arttırması noktalarında olumlu görüşlere sahip oldukları sonucuna ulaşılmıştır. İlaveten öğrenciler yapılan etkinlikler sayesinde problem çözme becerilerinin geliştiğini düşünmektedirler. Sanal öğrenme ortamı kullanılırken grup çalışması yapılması konusunda, öğrencilerin karşılıklı fikir alış verişi yapmalarına olanak sağladığı için görüşlerinin olumlu olduğu görülmüştür. Ancak konu dışı çok fazla yorum yapılması onları rahatsız etmiştir. Anahtar Kelimeler: Probleme Dayalı Öğrenme, Sanal Öğrenme, Akademik Başarı, Problem Çözme Becerisi, Motivasyon