Yazar "Atan, Akiset" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Johann Sebastıan Bach'ın klavsen eserlerinde anlatım üslubu(İnönü Üniversitesi, 2016) Atan, AkisetBu çalışma, Barok Dönem Çoksesli Batı Müziği'nin dev ismi Johann Sebastian Bach'ın klavsen eserlerindeki anlatım üslubunu ele almak için gerçekleştirilmiştir. Barok Dönemin müziği, polifonisi ve Bach'ın klavsen eserleri ele alınmadan önce, J.S.Bach'ın hayatı ve eserleri açısından belirleyici bir sanatsal evre olan Barok Dönem üzerinde duruldu. Öncelikle Barok sözcüğünün anlamı ve tanımı, Barok Dönemin görsel sanatlar –mimari- heykel-resim- alanındaki genel üslup özellikleri, görsel örneklerle desteklenerek ele alındı. Sonrasında Uluslararası Sanat Müziği'nde tek seslilikten Barok evreye geçene kadar ki dönem, ezgi, ritim, polifoni, çalgı ve biçim gibi tüm müziksel öğelerin üslupları bakımından ele alınarak analiz edilmiştir. Genel hatlarıyla yapılmış olan bu analizde temel amaç, tek seslilikten Barok Evreye gelinene kadar ki süreçte nasıl bir yol izlendiğini ve bu izlenen yolun Barok Evreyi ne şekilde etkilediğini ortaya çıkarabilmekti: Uluslararası Sanat Müziğinin ilk evrelerinden Barok döneme gelene kadar, farklı ezgisel kalıpların zenginleşmesinin, yeni ritmik/metrik kalıplarla tanışılmasının, çalgılardaki ve çalgılamadaki ustalığın öneminin artmasının, özetle Barok Dönem'le birlikte zirveye taşınmaya başlayan çoksesliliğin, uzun evre ve evrimler sonucunda gerçekleşmiş olduğu üzerinde durulmuştur. Müzikte Barok Dönem Üslubu alt başlığına gelindiğinde ise şu noktalar üzerinde durulmuştur: Barok Dönemin 150 yıllık bir zaman dilimi içerisinde, diğer dönemlerden oldukça farklılaşarak oluştuğu, dönem bestecilerinin ve eserlerinin (vokal-çalgısalsahne yapıtları) polifonide zirveye ulaştığı, bas şifreleme yönteminin geliştirildiği, dönemin müziksel üslubunun Erken ve Orta Barok Dönemlerinde oluşmaya başladığı, fakat Olgun Barokta zirve noktasına erişildiği, Barok Dönem bestecilerinin gelecek yeni dönemleri aydınlattığı ve çığır açtıkları üzerinde durulmuştur Çalışmanın son bölümünde, J. S. Bach'ın klavsen üslubunu analitik yönden ele almadan önce, Bach'ı Bach yapan biyografisi ve eserleri üzerinde durulmuştur. Bach'ın yaşamı ve müziğinin, içinde bulunduğu dönemin ekonomi-politiği ve inançsal yapısı tarafından belirlendiği vurgulanmış, bu yaşanmışlıkların izdüşümlerinin eserlerine yansıdığı tespit edilmiştir. Nihayetinde, J. S. Bach'ın klavsen eserlerindeki anlatım üslubu, nota örnekleriyle analiz edilmiştir.Öğe Johann Sebastıan Bach’ın klavsen eserlerinde anlatım üslubu(İnönü Üniversitesi, 2016) Mustan Dönmez, Banu; Atan, AkisetBu çalışma, Barok Dönem Çoksesli Batı Müziği'nin dev ismi Johann Sebastian Bach’ın klavsen eserlerindeki anlatım üslubunu ele almak için gerçekleştirilmiştir. J. S. Bach'ın klavsen üslubunu analitik yönden ele almadan önce, Bach'ı Bach yapan eserleri üzerinde durulmuştur. Nihayetinde, J. S. Bach'ın klavsen eserlerindeki anlatım üslubu, nota örnekleriyle analiz edilmiştir. Çalışmada envansiyonlar, prelud ve fügler, Fransız Suitleri, Goldberg Varyasyonları, Eş Yedirimli Klavye eserleri üzerinde genel hatlarıyla durulmuştur. Bu eserlerin nota örnekleri üzerinde genel üslupsal analizler yapılmış ve klavsen eserlerinin yenilikçi üslupsal özellikleri hakkında polifoni, karşı ezgi, süsleme sanatı, kanonik yapı ve bunun gibi müziksel öğelere ilişkin bazı sonuçlara ulaşılmıştır.











