Yazar "Ateş, Oğuz" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 5 / 5
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Elazığ kenti için arkeopark önerisi(İnönü üniversitesi Kültür Ve Sanat Dergisi, 2018) Aslan, Fürüzan; Ateş, OğuzÖz: Amaç: Bu çalışmada arkeolojik sit alanlarının odak noktası haline getirilebilmesi için peyzaj tasarımı aracılığıyla tanıtımının yapılması, arkeolojik alanlarda peyzaj kavramının oluşturulması amaçlanmıştır. Yöntem: Yöntem aşaması; verilerin toplanması, analiz, verilerin çözüm ve yorumlanması başlıkları altında incelenmiştir. Veri toplama aşamasında; çalışma alanında yapılan gözlemler, yetkililerle yapılan görüşmeler, çalışma alanı fotoğraf çekimleri ve kurum kuruluşlardan elde edilen veriler elde edilmiştir. Analiz aşamasında; Veri analizleri ve gztf analizleri yapılmıştır. Verilerin çözümü ve yorumlanması aşamasında ise; Elazığ Şahinkaya Köyü Arkeopark alanına dair yapılan analiz, oluşturulan veriler ve anketler neticesinde yorumlanıp öneriler getirilmiştir. Bulgular: Elazığ’da bugün İslam ve Hıristiyan dinlerine mensup, Türk, Kürt ve Ermeni gibi etnik kökene sahip yurttaşlar bir arada yaşamaktadır. Çalışmada yapılan 25 soruluk anket verileri doğrultusunda, Elazığ’da ki halkın kültürel ve tarihi mirasını korumak istediği fakat çocuklarını müzelere ve tarihi mekânlara götürme durumunun çok düşük olduğu saptanmıştır. Sonuç: Kültür turizmi açısından arkeolojik sit alanlarının önemi günden güne artmakta ve bu doğrultuda peyzaj mimarlığı meslek disiplini tarafından oluşturulacak peyzaj planlama ve tasarımlarına ihtiyaç duyulmaktadır. Bu çerçevede; Elazığ ili Şahinkaya köyüne bir arkeopark tasarımı önerisi getirilmiştir.Öğe Geleneksel yapıların kentsel mekanda oluşturduğu düzenin bartın kenti örneğinde incelenmesi(İnönü Üniversitesi Sanat Ve Tasarım Dergisi, 2011) Yılmaz, Bülent; Kaya, Latif Gürkan; Ateş, Oğuz; Memlük, YalçınBartın, Batı Karadeniz Bölgesi’nde denizden 12 km içeride kurulmuş eski bir Anadolu yerleşimidir. Bartın, 1920 yılında mutasarrıflıktır. 1924 yılında il olan Zonguldak’a bağlanmış, 1991 yılında il olmuştur. Nüfus artışı Türkiye ortalamasının altındadır. Ancak merkez ilçe aldığı yoğun göç nedeniyle hızlı kentleşme sorunu ile karşı karşıyadır. İlk kez, 1957 tarihli imar planı ile imarlı yapılaşma süreci başlamış, ancak mevcut kent dokusunun organik düzeni bu imar planı ile oldukça yoğun bir biçimde bozulmuştur. 1980 tarihli nazım planı ile bu bozulmayı engellemek amacıyla doğal sit sınırları belirlenmiş, koruma amaçlı imar planı yapılarak, özellikle kent merkezinde yapılaşma durdurulmuştur. Ancak 1982 yılı onaylı Bartın Kentsel Sit Alanı İmar Planı’na rağmen çeşitli dönemlerde ilave ve revizyon plan istekleri olmuş ve çok sayıda plan değişiklikleri yaptırılmıştır. Merkez ilçe, farklı dönemlerde ortaya çıkmış 12 mahalleden oluşmaktadır. Özellikle kent merkezinde yer alan mahallelerle, doğal sit alanı kapsamına alınan Bartın ve Kozcağız çayları ve boylarındaki kıyı evleri bir yandan rant, öte yandan deprem ve diğer doğal afetler nedeniyle hızlı bir biçimde yok olmaktadır. Çalışmanın amacı özellikle kentsel tasarım açısından kentin gelenekselliğini kaybetmemiş bir dokusunun tanıtılmasıdır. Amaçlanan diğer hedefler, bir daha bu ölçekte yakalanamayacak olan, farklı geleneksel bir yol dokusunu kaybolmadan bir nebze belgeleyebilmek, bu konu ile ilgili kişi ve kuruluşların dikkatini Bartın’a çekebilmek, uzak bir umut olsa da bu dokunun bozulmadan korunmasını sağlayabilmektir.Öğe İnönü Üniversitesi Merkez Kampüsü’nde arboretum park oluşturulmasına yönelik bir araştırma(İnönü Üniversitesi, 2013) Ateş, Oğuz; Sabaz, MehmetBu çalışmada, İnönü Üniversitesi Merkez Kampüsü içerisinde kurulması düşünülen Arboretum parkın yapısal nitelikleri ve genel tasarım ilkeleriyle ilgili araştırmalar yapılmıştır. Çalışmanın giriş bölümünde, arboretum kavramı, işlevleri, planlama ve uygulama kriterleri incelenmiştir. Arboretum parkın kurulması amacıyla çalışma alanına ve Malatya İli’ne ait veriler toplanmıştır. Bu veriler değerlendirilerek bir ihtiyaç programı, alan analiz paftası ve leke plan hazırlanmıştır. Sonuç olarak, incelenen ve analiz edilen veriler doğrultusunda öneri bir master plan geliştirilmiştir. Proje, yapısal ve bitkisel planlama olarak iki bölümde ele alınmıştır. Master plan ile yapısal ve bitkisel planların ana hatları oluşturulmuş, bu doğrultuda alanda sonbahar bahçesi, ilkbahar bahçesi, kış bahçesi, egzotik türler bahçesi vb. kullanım alanları belirlenmiştir.Öğe Peyzaj mimarlığı öğrencilerinin eğitim ve meslekten beklentilerinin İnönü Üniversitesi örneğinde incelenmesi üzerine bir araştırma(İnönü Üniversitesi, 2013) Atik, Atilla; Yılmaz, Bülent; Aslan, Fürüzan; Ateş, Oğuz; Taçoral, EzgiDünya genelindeki hızlı nüfus artışı ve beraberinde getirdiği yoğun kentleşme, özellikle kent merkezlerinde yaşayan insanların rekreatif temelli ihtiyaçlarının giderilmesi konusunda bir takım önlemler alınması ihtiyacını doğurmuştur. Kent ekosistemleri ve ekolojik denge gibi konuların sorgulanmaya başladığı günümüzde, bilim ve sanatla sentezlenen bir meslek disiplini olan peyzaj mimarlığı mesleği de bu yöndeki çalışmalara önemli düzeyde katkı sağlamaktadır. Mesleğe olan ilginin devam ettirilebilmesi; üzerinde yaşadığımız dünyada sürdürülebilir ekolojik bir düzen ve denge sağlanabilmesi, doğadan kopan insanoğlunun doğaya olan özlem ve ihtiyaçlarının giderilebilmesi açısından oldukça önemlidir. Bu araştırmada insan hayatının en önemli dönüm noktalarından birini oluşturan meslek seçimi, peyzaj mimarlığı mesleği ölçeğinde ele alınmıştır. Çalışmada Türkiye‟deki Peyzaj Mimarlığı Bölümlerinde öğrenim görmekte olan öğrenciler evren, bu evren içerisinde İnönü Üniversitesi Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesine bağlı Peyzaj Mimarlığı Bölümü‟nde öğrenim görmekte olan öğrenciler ise evrenin karara dayalı örneklemi olarak kabul edilmiştir. Araştırma kapsamında öğrencilerin peyzaj mimarlığı mesleğini tercih etme tutumları, eğitim ve meslek hakkındaki mevcut bakış açılarının belirlenmesi amacıyla bir anket çalışması gerçekleştirilmiştir. Elde edilen veriler, veri seti nitelik yapısına uygun test yöntemleri ile istatistiksel denetime tabi tutularak doğrusal boyutlu bir düzlemde değerlendirilmiştir. Genel olarak öğrencilerin %61.9‟u peyzaj mimarlığı mesleğinin kendileri için doğru bir karar olduğunu, %54.3‟ü YGS‟de peyzaj mimarlığını tercih ederken meslek hakkında bilgi sahibi olduğunu, %95.2‟si meslekte çizim-tasarım programlarının önemli olduğunu belirtmiştir. Ayrıca ailelerinin Malatya veya komşu bir ilde ikamet ediyor oluşunun da öğrencilerin İnönü Üniversitesini tercih etmeleri üzerinde çok önemli bir etken olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Öğe Üniversite kampüs meydanlarında peyzaj tasarımı (İnönü Üniversitesi Kampüsü, Mediko Meydanı peyzaj tasarım projesi örneği)(2019) Pouya, Sima; Yılmaz, Bülent; Ateş, OğuzÖz: Üniversiteler birer eğitim kurumu olmalarının yanında önemli sosyal ve kültürel alanlar ve örnek mekânlardır. Üniversitelerdeki sosyal ve kültürel etkinlik alanları; farklı kültür, etnik ve sosyal yapılara sahip öğrencilerin eğitim süreçleri boyunca ders dışı zamanlarının büyük bölümünü geçirdikleri mekânlar olup, sosyal etkileşim açışından da büyük önem taşımaktadırlar. Dolaysıyla üniversiteler eğitim işlevleri için sürekli gelişmek, imkânlarını, kapalı alanlarını, alt yapılarını ve donanımlarını artırmak zorundadırlar. Ancak eğitime dönük yapılaşmanın yanı sıra dış mekân kullanımlarına dönük estetik ve fonksiyonel yapılanmayı da sağlamak zorundadırlar. İnönü Üniversitesi yakın zamanda kurulan üniversitelerden olmamasına rağmen, fiziki yapılaşması devam eden bir üniversitedir. Bu süreçte dış mekân peyzaj tasarım ve uygulamaları da önemli bir yer tutmaktadır. İnönü üniversitesi kampüsünde en merkezi ve meydan anlamında gelen Mediko meydanın hemen önünde yapılmakta olan camii nedeniyle bu meydana erişim ve yapısal anlamda değişimler görülmektedir. Bu alanda mekânlar arasında bağlantıyı yeniden oluşturmak ve alanın tüm kullanıcılar tarafından faydalanıla bilirliğini arttırmak için bir peyzaj tasarımına ihtiyaç duyulmuştur. Dolaysıyla İnönü Üniversitesi, Peyzaj mimarlığı bölümü proje III dersi kapsamında proje alanı olarak seçilen bu meydan, yeniden tasarım amacıyla değerlendirmeye alınmıştır. Bu amaca yönelik; problem tanımı, ihtiyaç listesinin belirlenmesi, alan analizi ve tasarım çalışması yapılmıştır. Bu çalışmanın sonucunda her öğrencinin tasarladığı ve geliştirdiği birer tasarım projesi ortaya çıkmıştır ve seçilen projelerden yararlanarak tasarım önerileri değerlendirilmiştir.