Yazar "Atmaca, Güldane" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Sınıf öğretmenlerinin çocuklara duydukları sevgi ile değer temelli iletişim düzeylerinin incelenmesi(İnönü Üniversitesi, 2024) Atmaca, Güldane; Yaşaroğlu, CihatEğitim, insan yetiştirme sanatıdır ve bu sanatın uygulayıcıları öğretmenlerdir. Öğretmenliğin temel şartı sevgidir; öğretmenlerin öğrencilerle kurduğu iletişim, öğrenme sürecinin temelini oluşturur. Eğitim sürecinde önemli bir yere sahip olan iletişimin temel taşlarından biri değerlerdir. Bu bağlamda değer temelli iletişim ve öğretmenlerin öğrencilere duydukları sevgi eğitim sürecinin başarısını etkileyen önemli bir faktördür. Bu çalışmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin çocuk sevme düzeyleri ile değer temelli iletişim düzeylerinin belirlemek ve sınıf öğretmenlerinin çocuklara olan sevgileri ile değer temelli iletişim düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırma, Bingöl il merkezinde Millî Eğitim Bakanlığı'na bağlı ilkokullarda görev yapan 361 sınıf öğretmeni ile gerçekleştirilmiştir. Veri toplama sürecinde, "Barnett Çocuk Sevme Ölçeği", "Değer Temelli İletişim Ölçeği" ve "Kişisel Bilgi Formu" kullanılmıştır. Araştırma, ilişkisel tarama modeli ve basit seçkisiz örnekleme ile yapılmıştır. Veriler online yöntemle toplanmıştır. Ölçeklerin uygulanması sonucunda elde edilen verileri çözümlemede "betimsel istatistik" teknikleri (frekans, yüzde, aritmetik ortalama) ve verilerin dağılımı normal dağılım göstermediğinden "nonparametrik istatistik" teknikleri (Mann-Whitney U, Kruskal-Wallis) kullanılmıştır. Ayrıca çocuk sevme düzeyleri ile değer temelli iletişim becerileri arasındaki ilişkiyi ölçmek için ise Sperman sıra farkları korelasyon analizi yapılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, sınıf öğretmenlerinin değer temelli iletişim düzeyleri yüksek seviyededir; özellikle kadın öğretmenlerin değer temelli iletişimde daha başarılı olduğu görülmüştür. Medeni durum, mesleki kıdem ve çocuk sahibi olma durumuna göre anlamlı farklılık bulunmamıştır. Öğretmenlerin çocuk sevme düzeyleri ise yüksek olup, çocuk sayısı değişkenine göre farklılık göstermiştir. Özellikle, üç veya daha fazla çocuğa sahip öğretmenlerin, çocuğu olmayan veya daha az çocuğa sahip olan öğretmenlere kıyasla çocukları daha fazla sevdikleri belirlenmiştir. Ancak cinsiyet, medeni durum ve mesleki kıdeme göre yapılan analizlerde anlamlı farklılık bulunmamıştır. Analizler, çocuk sevme ve değer temelli iletişim düzeyleri arasında pozitif yönde orta düzeyde anlamlı bir ilişki olduğunu ortaya koymuştur.