Yazar "Aycan, Bilgehan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Dalcroze, Orff Schulwerk ve Kodaly yöntemlerinin müzik eğitiminde kullanımına ilişkin bir inceleme(İnönü Üniversitesi, 2018) Aycan, BilgehanBu çalışmada, müzik öğretmenlerinin yapılandırmacı yaklaşım çerçevesinde aktif öğrenme yöntemlerinden Dalcroze, Orff ve Kodaly yöntemlerini ilköğretim ikinci kademelerinde ders kitabı içeriğine uygun bir biçimde kullanımlarını ve buna ilişkin görüşlerinin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Doğu Anadolu Bölgesinde görev yapan 72 müzik öğretmeninin görüşlerine dayanarak yapılan bu çalışmanın Dalcroze, Orff ve Kodaly yöntemlerinin kullanımlarına ilişkin bölgedeki müzik öğretmenlerini temsil ettiği varsayılmıştır. Araştırma süresince bilimsel verilerin toplanması ve sonuçlandırılması amacıyla literatür tarama yöntemi kullanılmıştır. Öğretmen görüşlerinin toplanması amacıyla da Google Form aracılığıyla iletilmiş beşli likert tipi değerlendirme yapılmıştır. 25 maddeden anket sonuçlarının frekans (f) ve yüzde (%) değerleri belirlenerek çözümlendikten sonra çıkan sonuçlar grafik ve tablo haline dönüştürülmüş ve tablo yorumlama kısmında bazı değişkenler için katılım dereceleri sıklıkla ve tamamen gibi sonuçlar bir bütün halinde yorumlanmıştır. Ankete katılan öğretmenlerin hareket ve ritme dayalı müzik öğretim yöntemlerini sınıflarında uygulayabiliyor olması, çocuğun gerek fiziksel, gerekse zihinsel gelişimi açısından önemli bir boyut taşıdığı sonuçlarına ulaşılmıştır.Öğe Türkiye'deki tiyatro bölümlerinde verilen müzik eğitiminin öğretim elemanları ve öğrenci görüşlerine göre incelenmesi(İnönü Üniversitesi, 2024) Aycan, BilgehanBu çalışmada, Türkiye'deki devlet üniversitelerinde öğrenim gören tiyatro/oyunculuk bölümlerindeki öğrenciler ve bu bölümlerde müzik eğitimi veren öğretim elamanlarının görüşleri doğrultusunda, bu bölümlerdeki müzik eğitiminin hangi seviyede ve ne kadar zamanda verildiği, bu derslerden elde edilen kazanımların araştırılması amaçlanmıştır. Araştırmanın evrenini, Türkiye Cumhuriyetindeki devlet üniversitelerinde aktif olarak eğitim-öğretim veren lisans düzeyindeki on dokuz Tiyatro/Oyunculuk Bölümü oluşturmaktadır. Araştırmada bir örneklem alınmamış, evrenin tamamı çalışmaya dahil edilmiştir. Bu çalışmada, Türkiye'deki Tiyatro/Oyunculuk Bölümlerinin lisans düzeyinde öğrenimine devam eden 3. ve 4. sınıf öğrencileri ile yakınsayan paralel karma desen yöntemi kullanılmıştır. Yakınsayan paralel desenin amaçlarından biri, yöneltilen nicel sorulardan elde edilen sonuçlar doğrultusunda nitel bulguları açıklamak, bir olgunun tamamen anlaşılabilmesi için nicel ve nitel sonuçların birbirini tamamlayıcı bir biçimde sentezlemektir. Bu bağlamda, araştırmaya önce öğrencilere yönelik (152) hazırlanan beşli Likert tipi anket uygulanmıştır. Yönteme bağlı olarak araştırmanın nitel boyutunda yarı yapılandırılmış görüşme formları uzman görüşü onayı alınarak anket uygulamasına paralel şekilde bu bölümlerde öğrenim gören öğrenciler (12) ile görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Elde edilen tüm veriler eş zamanlı olarak analiz edilmiştir. Çalışmanın öğretim elemanları görüşünü kapsayan bölümü için ise, adı geçen bölümlerde müzik dersi veren öğretim elamanlarının görüşlerini almak üzere (6) bir nitel araştırma yaklaşımına dayalı içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. İçerik analizi genellikle görüşme dökümlerinin analiz edilmesi anlamına gelir. Genel olarak, bu araştırmada Türkiye Cumhuriyeti devlet üniversitelerindeki tiyatro/oyunculuk bölümlerinde verilen müzik eğitimi hakkında öğretim elemanları ve öğrenci görüşlerinin incelenmesi için bir karma yöntem türü olan yakınsayan paralel karma desen çalışması, öğretim elemanları görüşlerini almak için ise bir nitel araştırma yaklaşımına dayalı olan içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada, Tiyatro / Oyunculuk bölümlerinde okutulan müzik derslerinin sürelerine ilişkin olarak müzik derslerine ait sürelerin hem öğrenciler hem öğretim elamanları açısından yetersiz görüldüğü ve bu açıdan müzik dersi saatlerinin arttırılması gereği, bu bölümlerde okutulan müzik derslerinde bireysel olarak yapılması gereken derslerin öğretim elemanı yetersizliği sebebiyle verimli olamadığı sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmaya katılan öğrenciler, müfredatta bulunan müzik derslerinin teorik açıdan azaltılarak daha çok uygulamaya yönelik güncellenmesi ve müfredattaki derslerin içerik açısından zenginleştirilmesi gereğini bildirmiştir. Tiyatro / Oyunculuk bölümlerinde verilen müzik eğitiminin oyuncu adaylarının mesleki kariyerlerine katkısının olumlu yönde olduğu, sahne performanslarını olumlu etkilediği, kariyerleri boyunca tercih edilebilirlik düzeylerinin arttığı araştırmanın önemli sonuçlarındandır.