Yazar "Aydemir, Cahit" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe İşletmelerde istatistiki karar alma teknikleri(İnönü Üniversitesi, 1988) Aydemir, Cahit[Abtsract Not Available]Öğe Kentiçi ulaşımında karayolu ulaşımına alternatif sistem: raylı ulaşım sistemi(İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2011) Gündüz, Ali Yılmaz; Kaya, Mehmet; Aydemir, CahitNowadays in the world, as in many large cities, the largest city in Turkey, one of the most important problems is the transportation problem. With the increase of urban population, urbanization and industrialization continues to accelerate, and each year thousands of vehicles to drive, transportation problems lead to further growth. Transport system in Turkey in the share of roads is higher still. Which is a very important part of urban life transportation to avoid falling into a state of the complex technological developments and modern applications considered, the efficient, economic and social benefits of the transport system should be developed. In this way, for people more comfortable, faster and most importantly, we will be more secure transport service provided. Rail transportation systems that provide these conditions is a modern transport system.Öğe Türkiye’de kalkınma ajanslarının ġstihdam üzerine etkisi: karacadağ kalkınma ajansı örneği(İnönü Üniversitesi /İİBF, 2010) Aydemir, Cahit; Karakoyu, İlhanÖzet Türkiye’de 1990’lı yıllarda yaşanan ekonomik krizler nedeniyle artan bölge içi ve bölgeler arası gelişmişlik farkları ve Avrupa Birliği’ne uyum sürecinin etkisiyle, bölgesel kalkınma yaklaşımında yeni arayış ve çabalar gündeme gelmiştir. Artan bu arayışların sonucunda, 2000’li yıllarda, bölgesel kalkınmanın yeni araçlarından biri olarak 26 düzey2 bölgesi esas alınarak kalkınma ajansları kurulmuştur. Kalkınma Ajanslarının amacı; “kamu kesimi, özel kesim ve sivil toplum kuruluşları arasındaki işbirliğini geliştirmek, kaynakların yerinde ve etkin kullanımını sağlamak ve yerel potansiyeli harekete geçirmek suretiyle, ulusal kalkınma plan ve programlarında öngörülen ilke ve politikalara uyumlu olarak bölgesel gelişmeyi hızlandırmak, sürdürülebilirliğini sağlamak, bölgeler arası ve bölge içi gelişmişlik farklarını azaltmak” olarak tanımlanmıştır. Bölgesel kalkınmanın en önemli göstergelerinden biri de, istihdam düzeyi ve işsizlik oranıdır. Diyarbakır ve şanlıurfa illerini kapsayan TRC2 Bölgesi, işsizlik oranının en yüksek olduğu bölgelerin başında gelmektedir. 2009 yılı verilerine göre, ekonomik krizin etkisiyle TRC2 Bölgesi, 26 bölge arasında işsizliğin en yüksek olduğu ikinci bölge konumundadır. Bu çalışmada, Diyarbakır ve şanlıurfa Bölgesinde faaliyette bulunan Karacadağ Kalkınma Ajansı’nın 2010 yılında işletmelere (KOBİ’ler) yönelik uyguladığı “Ekonomik Gelişme Mali Destek Programı” çerçevesinde, Ajanstan proje karşılığı mali destek alan 51 firmanın, proje uygulamaları sonucu kendi bünyelerinde istihdam ettikleri personel sayısındaki artış veya azalış incelenmiştir. Böylece Karacadağ Kalkınma Ajansı mali desteklerinin firmaların personel istihdamı üzerindeki etkileri ortaya konmaya çalışılmıştır.