Yazar "Ayhan, Ali" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe İmge kullanımının okul şarkılarının öğretimindeki başarıya etkisi(İnönü Üniversitesi, 2012) Ayhan, Ali; Sağer, TuranBu araştırmanın amacı; imge kullanımının okul şarkılarının öğretiminde ne ölçüde etkili olduğunu tespit etmektir. Bu amaçla araştırmada yöntem olarak kontrol gruplu öntest- sontest deneysel araştırma modeli kullanılmıştır. Buna göre araştırmanın çalışma gruplarını; Malatya İlinde Milli Eğitim Bakanlığı ?Ali Rıza Aydos?, ?Şehit Asteğmen Feyzullah Taşkınsoy?, ?Emine Nezihe Parlak? ve ?Gazi? İlköğretim Okulları, 4.sınıf (n=120) öğrencileri oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak, öğrenci kişisel bilgi toplama formu, öntest-sontest değerlendirme ölçeği ve imge destekli okul şarkıları öğretiminde kullanılan bilişsel ölçme formları kullanılmıştır. Buna göre öğrenciler; 2011?2012 Eğitim-Öğretim Yılı, Güz Yarıyılında dört ilköğretim okulunda deney ve kontrol gruplarına ayrılarak araştırmacı tarafından altı hafta ve haftada iki ders saati süresince, deney grubuna (n=60) imge destekli, kontrol grubuna (n=60) ise MEB müfredat programında yer alan tekniklere dayalı okul şarkıları eğitimi verilmiştir. Araştırmada deney gruplarında kullanılmak üzere, görsel ve işitsel algıların imgelem yoluyla desteklenerek aktif bir öğrenme sağlamayı amaçlayan, her bir okul şarkısının içeriği ile doğrudan bağlantılı animasyon ve videolar hazırlanmıştır. Bu amaçla, ilk olarak hazırlanan video ve animasyonlarda, okul şarkılarının sözel imgelerini temsil eden video görüntüleri ile resimler belirlenmiştir. İkinci sırada ise okul şarkılarına ait işitsel imgelerin, şarkı notalarının çoksesli bir dokuya dönüştürülmesi yoluyla zenginleştirilerek Logic Studio programında dikkat çekici bir hale getirilmesi sağlanmıştır. Son aşamada ise hazırlanan görsel ve işitsel imgeler, Flash CS5 animasyon programında bir araya getirilerek okul şarkıları öğretiminde kullanılacak eğitim-öğretim materyalinin hazırlanma aşaması tamamlanmıştır. Kontrol gruplarında ise geleneksel okul şarkıları öğretim yöntemlerinden ?kulaktan şarkı öğretimi? kullanılmıştır. Araştırma verilerinin analizleri SPSS.17 paket programıyla yapılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular doğrultusunda; a)İmge destekli okul şarkıları öğretiminde dayalı okul şarkıları eğitimi verilen deney grubuyla, geleneksel okul şarkıları öğretimine dayalı okul şarkıları eğitimi verilen kontrol grubunun öntest-sontest değerlendirme ölçeği, sontest puanları arasında tüm okullarda p<.05 anlamlılık düzeyinde deney grubu lehine farklılaşma olduğu sonucuna ulaşılmıştır. b)Öntest-sontest toplam puanları ANOVA sonuçlarına bakıldığında, Demografik değişkenlerden dinlediği müzik türü sayısı, aile aylık gelir düzeyine ve anne meslek durumuna göre anlamlı farklılıkların olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır.Öğe Impact of comorbidities on recurrence rates and survival in patients with endometrial cancer(2020) Rahatli, Samed; Kucukoztas, Nadire; Akilli, Huseyin; Abduyev, Zohrab; Oguz, Arzu; Altundag, Ozden; Ayhan, AliAim: Endometrial cancer (EC) is mostly seen in elderly population, the impact of comorbid conditions on clinical outcomes and survival of EC is a topic of increasing interest. The aim of this study was to determine the association of diabetes mellitus (DM), hypertension (HT) and metformin use with survival in patients with EC.Material and Methods: Clinical and tumor characteristics of 410 patients who underwent surgery for EC in our institution between 2006 and 2012 were reviewed. Demographic features, histological subtypes, stage, type of surgery, comorbidities, treatment modalities and patient outcomes in terms of relapse-free survival (RFS) and overall survival (OS) were assessed.Results: Median follow-up was 39 months. The presence of HT and DM were associated with overall survival after adjusted for age, disease stage and grade (HR for HT 2.88, p=0.055, HR for DM 2.01, p=0.045). Presence of either HT or DM (or both) was independently associated with lower rate of 5 years survival (HR 8.24, p=0.041). Metformin use was not associated with RFS or OS in whole patient population. However, among patients with diabetes, metformin use was associated with improved 5 years survival (p=0.024) but not with RFS (p=0.47).Conclusion: Our study showed DM and HT to be associated with increased mortality in patients with EC but no link was shown between presence of DM/HT and disease recurrence. Metformin might be the treatment of choice in patients with DM and EC, but beneficial effects are probably through metabolic effects rather than anticancer efficacy.Öğe Müzik eğitiminde imgelerin kullanımı(İnönü Üniversitesi, 2012) Sağer, Turan; Ayhan, AliBu çalışmada, görsel ve işitsel imgelerin müzik eğitiminde kullanımının elde edilecek olan başarı düzeylerine yönelik etkisi incelenmiştir. Gelişen teknolojiyi her geçen gün daha hızlı takip etmemiz gereken çağımızda müzik eğitiminde kullanılan yöntem ve tekniklerinde buna paralel olarak geliştirilmesi gerekmektedir. İmgelerin aktif olarak kullanılmasını sağlayacak eğitim-öğretim materyallerinin hazırlanması, müzik eğitiminde yeni bir yöntem olarak düşünülmüştür. Bu amaçla, okul şarkılarına, imgesel destekli animasyonlar, videolar hazırlanmıştır. Yapılan bu öğretim materyalleri ile özellikle de şarkı sözlerinin imgesel olarak desteklenmesi yoluyla, şarkıların hatırlanma düzeylerinde önemli bir artış gözlenmiştir. İlköğretim birinci kademe düzeyinde hazırlanan animasyon ve videolarda, şarkılara ait görsel ve işitsel imgeler, Flash CS5, iMovie, Photoshop CS5, Finale 2011, Logic Studio gibi programlar ile tasarlanarak bir araya getirilmiştir. Multimedya uygulamalarının kullanıldığı bu çalışmada imgelerin müzik eğitiminde kullanılmasının başarı düzeylerine olumlu bir etkisi olduğu tespit edilmiştir.Öğe Müzik öğretmenliği bilim dallarında yapılan yüksek lisans tezlerinin ve okutulan yüksek lisans derslerinin karşılaştırmalı değerlendirilmesi(İnönü Üniversitesi, 2006) Ayhan, AliMÜZ K ÖĞRETMENL Ğ B L M DALLARINDA YAPILAN YÜKSEK L SANS TEZLER N N VE OKUTULAN YÜKSEK L SANS DERSLER N N KARŞILAŞTIRMALI DEĞERLEND R LMES Yüksek Lisans Tezi, Ali AYHAN nönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Haziran 2006 Danışman, Doç. Dr. Turan SAĞER ÖZET VE ANAHTAR SÖZCÜKLER ÖZET Bu çalışmada, ülkemiz üniversiteleri enstitülerine bağlı olarak yürütülmekte olan yüksek lisans tez çalışmaları ve yüksek lisansta okutulmakta olan derslerin karşılaştırmalı bir değerlendirmesi yapılmıştır. Bu amaçla, YÖK tez tarama katalogunda yer alan müzik öğretmenliği bilim dallarına ait 1986-2003 yıllarına ait 412 yüksek lisans tez, çalışma kapsamına alınmıştır. Bu tezler 8 üst, 56 alt alana göre sınıflandırılmış ve istatistiksel değerler olarak belirtilmiştir. Daha sonra, yüksek lisans eğitiminde okutulmakta olan dersler ise müzik eğitimi, kompozisyon, tarihsel müzikoloji gibi 9 değişik alanda sınıflandırılmıştır. Son bölümde ise okutulan derslerin çalışılan tezleri destekleyip desteklemediği karşılaştırmalı bir değerlendirme ile belirtilmiştir. ANAHTAR SÖZCÜKLER Müzik, Müzik Eğitimi, Lisansüstü Eğitim, Yüksek Lisans Tezi. i