Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Aypak, Cenk" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Bir üçüncü basamak evde sağlık hizmetleri merkezi örneği: başvuru nedenleri ve konsültasyon durumları
    (İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi, 2013) Yıkılkan, Hülya; Güneş, Nurcan Akbaş; Aypak, Cenk; Görpelioğlu, Süleyman
    Amaç: Ülkemizde evde sağlık hizmetleri birimleri geliştikçe hasta ve yakınlarının beklentileri de artmaktadır. Bu çalışma, 2012 yılı süresince bir eğitim araştırma hastanesi bünyesinde yer alan evde sağlık hizmetleri birimi tarafından değerlendirilen hastaların en sık başvuru sebeplerini ve verilmiş olan hizmetleri belirlemek amacıyla yapılmıştır. Gereç ve Yöntem: Çalışma, kayıtlardan elde edilen verilerle yapılmış tanımlayıcı tipte bir araştırmadır. Çalışmaya, evde sağlık hizmetleri birimi tarafından 01 Ocak-31 Aralık 2012 tarihleri arasında ziyaret edilmiş tüm hastalar alınmıştır. Tekrarlayan ziyaretler dışlanmıştır. Hastaların talepleri birden fazla ise değerlendirmeye dahil edilmiştir. Bulgular: Çalışmanın yapıldığı süre boyunca 218 erkek (%39,4), 336 kadın (%60,6) olmak üzere toplam 554 hasta ziyaret edilmişti. Hastaların yaş ortalaması 72,7±16,4 yıldı. En sık 3 başvuru nedeni sıklık sırasına göre; ilaç raporu yenileme (n= 252; %45,5), bez raporu talebi (n=197; %35,6) ve genel muayeneydi (n= 158; %28,5). Hastaların %34,8’inde hipertansiyon (HT), %31,0’inde tam ya da kısmi inme, %19,3’sinde Alzheimer, %18,8’inde diabetes mellitus ve %10,8’inde kalp hastalıkları bulunmaktaydı. Hastaların %49,0’una (n=272) konsültasyon ihtiyacı duyulmamıştı. Konsülte edilen hastalar ise sıklık sırasına göre en sık nöroloji, sosyal hizmet ve fizik tedavi ve rehabilitasyon uzmanlarına danışılmıştı. Sonuç: Çalışma sonuçlarımıza göre bir üçüncü basamak evde sağlık hizmetleri biriminden en sık beklenen hizmetler ilaç raporu yenileme ve bez raporu gibi uzman hekim gerektiren raporlardır. Hastaların aylık INR takipleri ve sonda değişimleri azımsanmayacak sayıda olduğundan ve uzmanlık gerektirmediğinden; takiplerin aile hekimleri tarafından yapılması üçüncü basamak hastanelerin iş yükünü azaltabilecektir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Bir Üçüncü Basamak Evde Sağlık Hizmetleri Merkezi Örneği: Başvuru Nedenleri ve Konsültasyon Durumları
    (İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi, 2014) Yıkılkan, Hülya; Güneş, Nurcan Akbaş; Aypak, Cenk; Görpelioğlu, Süleyman
    Amaç: Ülkemizde evde sağlık hizmetleri birimleri geliştikçe hasta ve yakınlarının beklentileri de artmaktadır. Bu çalışma, 2012 yılı süresince bir eğitim araştırma hastanesi bünyesinde yer alan evde sağlık hizmetleri birimi tarafından değerlendirilen hastaların en sık başvuru sebeplerini ve verilmiş olan hizmetleri belirlemek amacıyla yapılmıştır. Gereç ve Yöntem: Çalışma, kayıtlardan elde edilen verilerle yapılmış tanımlayıcı tipte bir araştırmadır. Çalışmaya, evde sağlık hizmetleri birimi tarafından 01 Ocak-31 Aralık 2012 tarihleri arasında ziyaret edilmiş tüm hastalar alınmıştır. Tekrarlayan ziyaretler dışlanmıştır. Hastaların talepleri birden fazla ise değerlendirmeye dahil edilmiştir. Bulgular: Çalışmanın yapıldığı süre boyunca 218 erkek (%39,4), 336 kadın (%60,6) olmak üzere toplam 554 hasta ziyaret edilmişti. Hastaların yaş ortalaması 72,7±16,4 yıldı. En sık 3 başvuru nedeni sıklık sırasına göre; ilaç raporu yenileme (n= 252; %45,5), bez raporu talebi (n=197; %35,6) ve genel muayeneydi (n= 158; %28,5). Hastaların %34,8’inde hipertansiyon (HT), %31,0’inde tam ya da kısmi inme, %19,3’sinde Alzheimer, %18,8’inde diabetes mellitus ve %10,8’inde kalp hastalıkları bulunmaktaydı. Hastaların %49,0’una (n=272) konsültasyon ihtiyacı duyulmamıştı. Konsülte edilen hastalar ise sıklık sırasına göre en sık nöroloji, sosyal hizmet ve fizik tedavi ve rehabilitasyon uzmanlarına danışılmıştı. Sonuç: Çalışma sonuçlarımıza göre bir üçüncü basamak evde sağlık hizmetleri biriminden en sık beklenen hizmetler ilaç raporu yenileme ve bez raporu gibi uzman hekim gerektiren raporlardır. Hastaların aylık INR takipleri ve sonda değişimleri azımsanmayacak sayıda olduğundan ve uzmanlık gerektirmediğinden; takiplerin aile hekimleri tarafından yapılması üçüncü basamak hastanelerin iş yükünü azaltabilecektir.

| İnönü Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


İnönü Üniversitesi, Battalgazi, Malatya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim