Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Aysan, Ferda" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 6 / 6
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Öğretmen adaylarının mizaç, karakter ve kimlik özellikleri
    (İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2010) Totan, Tarık; Aysan, Ferda; Bektaş, Mahmut
    Bireylerin seçtikleri meslekler onların kişilik özelliklerini yansıtmaktadır. Öğretmenlik mesleğini tercih eden bireylerin de benzer kişilik örüntüleri sergilemesi beklenmektedir. Bu araştırmanın amacı ilköğretim birinci kademede görev alacak öğretmen adaylarının mizaç, karakter ve kimlik özelliklerinin cinsiyete ve eğitim aldıkları bölüme göre farklılık gösterip göstermediklerini incelemektir. Araştırmaya Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesine 2008-2009 öğretim yılında yerleşen 256 birinci sınıf öğretmen adayı katılmıştır. Araştırma bulgularına göre kadın öğretmen adayları erkek öğretmen adaylarına göre daha yüksek zarardan kaçınma, ödül bağımlılığı ve iş birliği yapma düzeylerine sahiptirler. Kimlik ölçeğinin alt boyutları cinsiyete dayalı olarak incelendiğinde kişisel kimlik, sosyal kimlik veya kolektif kimlik boyutunda cinsiyete dayalı anlamlı farklılıkların olmadığı bulunmuştur. Mizaç ve karakter ölçeklerinin alt boyutları olan yenilik arayışı, zarardan kaçınma ve kendi kendini yönetme boyutlarında bölüme göre anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Katılımcıların kimlik özellikleri bölüme göre incelendiğinde kişisel kimlik ve kolektif kimlik boyutlarında anlamlı farklılıklar olduğu ancak sosyal kimlik boyutunda bölüme dayalı anlamlı farklılıklar olmadığı görülmüştür.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    A Qualitative Study for University Students’ Marriage Expectation
    (İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2020) Soysal, F. Selda Öz; Baş, Aslı Uz; Aysan, Ferda
    Öz Bu araştırmanın amacı, evlilik beklentilerine göre idealist, kötümser ve gerçekçi olarak sınıflandırılan üniversite öğrencilerinin evliliğe yönelik bakış açılarını derinlemesine incelemektir. Çalışma grubu, uygun örnekleme yöntemi ile seçilen, 2017-2018 eğitim öğretim yılında Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Fakültesi, İngilizce Öğretmenliği, Resim-İş öğretmenliği, Matematik Öğretmenliği, Fizik öğretmenliği, Soysal Bilgiler Öğretmenliği bölümlerine devam eden yaşları 18 ile 24 arasında değişen(x̄=20.4, SD=1.6), 191’i kız (%64.4), 101’i (%36.6) erkek olmak üzere toplam 292 lisans öğrencisinden oluşmaktadır. Araştırmada öncelikle Jones ve Nelson tarafından geliştirilen, Türkçe’ye Öz Soysal, Uz Baş ve Aysan tarafından uyarlanan “Evlilik Beklentisi Ölçeği (EBÖ)” uygulanmıştır. Uygulama sonrasında katılımcıların ölçekten aldıkları puanlar gerçekçi, kötümser ve idealistik puan ortalamalarına göre sınıflandırılmıştır. Her grupta yer alan katılımcılardan on kişi olmak üzere toplam otuz kişi kura yolu ile seçilmiştir. Daha sonra araştırmacılar yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Araştırma bulguları idealist, kötümser ve gerçekçi beklentiye sahip bireylerin evlilik ilişkisinde aşk duygusu, çatışma çözümü, çocuk bakımı ve ev işleri, aile ilişkileriyle ilgili beklentilerin birbirlerinden farklı olduğunu göstermektedir. Ayrıca araştırma bulguları tüm katılımcıların evlilik beklentilerinin oluşmasında köken ailelerinin etkili olduğu göstermektedir. Evlilik beklentisi ile yapılacak sonraki çalışmalarda, köken aile, ilişkilere yönelik inanç ve bilişsel yapı, bağlanma stilleri, sosyal öğrenme ve medyanın etkileri gibi değişkenlerle ilişkilerinin incelenmesi önerilebilir. Anahtar Kelimeler: Evlilik beklentisi, üniversite öğrencisi, nitel araştırma.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Theoretical Orientation of Mental Health Workers in Turkey
    (Bilişsel Davranışçı Psikoterapi ve Araştırmalar Dergisi, 2018) Savcı, Mustafa; Demir, Yasin; Kutlu, Mustafa; Aysan, Ferda
    Abstract: The aim of the study is to evaluate the primary theoretical orientation of mental health workers (psychiatrist, psychologist, psychological counselor and social worker) in Turkey. The study was conducted on 1073 (572 women, 501 men) mental health workers, including 133 psychiatrists, 312 psychologists, 430 psychological counselors, and 198 social workers. Mental health workers between the ages of 22 and 73, from every city in Turkey participated in the study. Personal Information Form designed by the researchers was used as data collection tool in the study. Personal Information Form was emailed to the professionals and the data was collected online. Collected data were analyzed by frequency and percentage calculations. The findings of the study demonstrated that the primary theoretical orientation of psychiatrists and psychologists were cognitive behaviorist therapy, of psychological counselors were constructivist therapy and of social workers were system/family systems therapies. Furthermore, it was observed that the least preferred psychotherapy approach by the professionals was the multi-cultural therapy. The results of the study were discussed within the realm of the literature, and recommendations were presented for mental health workers and researchers.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Turkish adaptation of Young's Internet Addiction Test-Short Form: a reliability and validity study on university students and adolescents
    (Cumhuriyet Univ Tip Fak Psikiyatri Anabilim Dali, 2016) Kutlu, Mustafa; Savci, Mustafa; Demir, Yasin; Aysan, Ferda
    Objective: The objective of the study is to examine the validity and reliability of the Turkish version of the Short Form of Young's Internet Addiction Test (YIAT-SF) for university students and adolescents. Methods: The study was conducted with four different sample groups of 1167 university students of 17-35 years of age and five different sample groups of 945 adolescents aged between 14 and 17. The validity of the scale was examined using exploratory factor analysis, confirmatory factor analysis and criteria-dependent validity. The reliability of the scale was analyzed using Cronbach alpha coefficient and test-retest method. Item analysis was conducted using corrected item total points correlation and item average points for 27% of top and bottom groups. Findings: Exploratory factor analysis results demonstrated that the scale was formed by 12 items and a single factor for both university students and the adolescents; and confirmatory factor analysis showed that YIAT-SF had good adaptive values for both groups and correlation analysis results determined that YIAT-SF was correlated with the applied scales within the context of criteria-dependent validity for both university students and the adolescents. Both YIAT-SF Cronbach's alpha and test-retest reliability coefficients were found to be within the acceptable range for both groups. Finally, corrected item total correlation coefficients were observed to be at acceptable levels for both university students and the adolescents and t-values related to item average points for 27% of top and bottom groups were found to be significant. Result: These findings demonstrated that YIAT-SF is a reliable and valid scale for both university students and adolescents.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Üniversite Öğrencilerinin Evlilik Beklentisine Yönelik Nitel Bir Çalışma
    (2020) Öz Soysal, Fatma Selda; Uz Baş, Aslı; Aysan, Ferda
    Öz:Bu araştırmanın amacı, evlilik beklentilerine göre idealist, kötümser ve gerçekçi olarak sınıflandırılan üniversite öğrencilerinin evliliğe yönelik bakış açılarını derinlemesine incelemektir. Çalışma grubu, uygun örnekleme yöntemi ile seçilen, 2017-2018 eğitim öğretim yılında Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Fakültesi, İngilizce Öğretmenliği, Resim-İş öğretmenliği, Matematik Öğretmenliği, Fizik öğretmenliği, Soysal Bilgiler Öğretmenliği bölümlerine devam eden yaşları 18 ile 24 arasında değişen(x̄=20.4, SD=1.6), 191’i kız (%64.4), 101’i (%36.6) erkek olmak üzere toplam 292 lisans öğrencisinden oluşmaktadır. Araştırmada öncelikle Jones ve Nelson tarafından geliştirilen, Türkçe’ye Öz Soysal, Uz Baş ve Aysan tarafından uyarlanan “Evlilik Beklentisi Ölçeği (EBÖ)” uygulanmıştır. Uygulama sonrasında katılımcıların ölçekten aldıkları puanlar gerçekçi, kötümser ve idealistik puan ortalamalarına göre sınıflandırılmıştır. Her grupta yer alan katılımcılardan on kişi olmak üzere toplam otuz kişi kura yolu ile seçilmiştir. Daha sonra araştırmacılar yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Araştırma bulguları idealist, kötümser ve gerçekçi beklentiye sahip bireylerin evlilik ilişkisinde aşk duygusu, çatışma çözümü, çocuk bakımı ve ev işleri, aile ilişkileriyle ilgili beklentilerin birbirlerinden farklı olduğunu göstermektedir. Ayrıca araştırma bulguları tüm katılımcıların evlilik beklentilerinin oluşmasında köken ailelerinin etkili olduğu göstermektedir. Evlilik beklentisi ile yapılacak sonraki çalışmalarda, köken aile, ilişkilere yönelik inanç ve bilişsel yapı, bağlanma stilleri, sosyal öğrenme ve medyanın etkileri gibi değişkenlerle ilişkilerinin incelenmesi önerilebilir.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Young İnternet Bağımlılığı Testi Kısa Formunun Türkçe uyarlaması: Üniversite öğrencileri ve ergenlerde geçerlilik ve güvenilirlik çalışması
    (2016) Kutlu, Mustafa; Savcı, Mustafa; Demir, Yasin; Aysan, Ferda
    Öz: Amaç: Bu çalışmanın amacı Young İnternet Bağımlılığı Testi Kısa Formu (YİBT-KF) Türkçe sürümünün üniversite öğrencileri ve ergenlerde geçerlilik ve güvenilirliğini incelemektir. Yöntem: Çalışma dört farklı örneklem grubundan oluşan ve yaşları 17-35 arasında olan 1167 üniversite öğrencisi ile beş farklı örneklem grubundan oluşan ve yaşları 14-17 arasında olan 945 ergen üzerinde yapılmıştır. Ölçeğin geçerliliği, açımlayıcı faktör analizi, doğrulayıcı faktör analizi ve ölçüt geçerliliği ile incelenmiştir. Ölçeğin güvenilirliği, Cronbach alfa katsayısı ve test-tekrar test yöntemi ile incelenmiştir. Madde analizi, düzeltilmiş madde toplam puan korelasyonu ve %27'lik alt-üst grupların madde ortalama puanları aracılığıyla incelenmiştir. Bulgular: Açımlayıcı faktör analizi sonucunda ölçeğin hem üniversite öğrencilerinde, hem de ergenlerde 12 madde ve tek faktörden oluştuğu, doğrulayıcı faktör analizinde YİBT-KF modelinin iki grupta da iyi uyum değerlerine sahip olduğu, ölçüt geçerliliği için yapılan korelasyon analizleri sonucunda hem üniversite öğrencilerinde, hem de ergenlerde YİBT-KF'nin ölçüt geçerliliği kapsamında uygulanan ölçeklerle ilişkili olduğu görülmüştür. YİBT-KF'nin Cronbach alfa güvenilirlik katsayıları ve test tekrar-test güvenilirlik katsayıları iki grup için de kabul edilebilir düzeyde bulunmuştur. Ölçeğin hem üniversite öğrencilerinde, hem de ergenlerde düzeltilmiş madde toplam korelasyon katsayılarının kabul edilebilir düzeyde ve %27'lik alt-üst grupların madde ortalama puanlarına ilişkin t değerlerinin anlamlı olduğu görülmüştür. Sonuç: Bu sonuçlar, YİBT-KF'nin hem üniversite öğrencileri, hem de ergenler için geçerli ve güvenilir bir ölçek olduğunu göstermektedir.

| İnönü Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


İnönü Üniversitesi, Battalgazi, Malatya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim