Yazar "Başboğaoğlu, Uğur" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe İLKÖĞRETİM IV. VE V. SINIFLARDA KULLANILAN PERFORMANS GÖREVLERİNİN UYGULANMASINDA KARŞILAŞILAN SORUNLARA İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ(2016) Demir, Mehmet; Başboğaoğlu, UğurÖz: Bu araştırmanın amacı performans görevlerinin uygulanması aşamasında karşılaşılan sorunları belirlemek, performans görevlerinin öğrencilerin bilgi ve becerilerine ve motivasyonlarına katkı sağlayıp sağlamadığını ortaya koymak ve performans görevlerinin olumlu ve olumsuz etkilerini öğretmen görüşlerine göre tespit etmektir. Konuyla ilgili sorunları belirlemeyi ve bunlara ilişkin çözümler sunmayı amaçlayan bu araştırma betimsel bir araştırmadır. Veriler genel tarama modeliyle elde edilmiştir. Örneklemin belirlenmesinde tabakalı örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Bu örnekleme yöntemi kullanılarak 388 IV. ve V. Sınıf öğretmeni örnekleme dâhil edilmiştir. Veriler araştırmacı tarafından daha önceden geliştirilmiş iki boyutlu ölçek aracılığıyla toplanmıştır. Verilerin analizinde SPSS paket programı kullanılmıştır. Analizde öğretmen görüşlerini ortaya koymak amacıyla sistematik bir yol benimsenmiş ve yüzde, frekans, aritmetik ortalama hesaplanmış ve dağılımın özellikleri ortaya konmuştur. Sonuçlar bilgi ve beceri boyutunda incelendiğinde, performans görevlerinin öğrencilerin bilgi ve becerilerini geliştirmediği; öğretmenlerin performans görevlerini uygulamak için yeterli bilgiye sahip olmadıklarını ve bu yüzden performans görevlerinin amacına uygun bir şekilde gerçekleşmediği sonucuna ulaşılmıştır. Motivasyon boyutunda ise performans görevlerinin sınıfların kalabalık olmasından dolayı uygulamada zorluk yaşandığı, okullarda performans görevlerini uygulamak için yeterli donanımın olmadığı ancak performans görevlerinin öğrencilerin derse karşı motivasyonlarını arttırdığını ve kendilerine olan güven duygularını geliştirdiği sonucuna ulaşılmıştır. Performans görevlerinin verimli bir şekilde uygulanmasını sağlamak için öğretmenlere bilgilendirici seminerler verilmeli, okullarda gerekli donanım sağlanarak öğrenciler ve velileri bilinçlendirilmelidir