Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Babacan, Mehmet" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    24 Haziran 2018 "Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sistemi" seçimlerinde başkan adaylarının sosyal medya kullanım pratikleri: Twitter örneği
    (İnönü Üniversitesi, 2019) Babacan, Mehmet
    Siyasal iletişim süreçlerinde temel nokta hiç kuşkusuz siyasal kampanyalardır. Özellikle seçim dönem ve süreçlerinde etkinliğini ve önemini arttıran siyasal kampanyalar partiler ve özellikle adaylar için dizayn açısından önem teşkil etmektedir. Cumhuriyet tarihinin ilk dönemlerinden günümüze seçim stratejilerinin temel parametreleri siyasal kampanyalar oluşturmaktadır. Siyasal kampanyalar, ilk örnekliklerinde de olduğu gibi slogan, afiş, seçim müzikleri yani görsel, yazılı ve işitsel olarak bir bütünlük arz etmek zorundadırlar. Toplumsal olarak kitle iletişim araçlarının kullanılıp yaygınlaşmasıyla beraber özellikle seçim dönemlerinde siyasal kampanyalar en önemli araç halini almaya başlamışlardır. Özellikle televizyon ve radyo araçları kullanılarak adaylar siyasal kampanyalarının tüm argümanlarını sergilemeye başlamışlardır. Son yıllarda sosyal medyanın toplumunun tüm tabakalarınca kullanılmaya başlamasıyla siyasi argümanların ve siyasal kampanyaların da bu platforma kayması ve buradan yönetilmesi kaçınılmaz bir hal almıştır. Bu bağlamda sosyal medyanın doğasında ve temellinde yer alan iletişim ve etkileşim özelliklerinden dolayı siyasal iletişim süreçlerinde her geçen gün etkin rol almaya başlamıştır. Bu anlamda sosyal medya platformları özellikle bu çalışma özelinde incelenen twitter, kullanıcıların kişisel olarak varlık gösterdikleri, siyasal tutum ve düşüncelerini sergiledikleri, adaylar açısından kişisel ve doğal veriler oluşturan ve barındıran son derece kıymetli ve değerli bir araç halini almaktadır. Bu bağlamda bu çalışmada, günümüzde etkin rol üstlenen sosyal medyanın ''twitter'ın'' ülkemizde yapısal ve kurumsal değişim ve dönüşüm sağlayan ''24 Haziran 2018 Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sistemi'' seçimi sürecinde adayların seçmenle kurdukları iletişim açısından nasıl ''twitter'ı'' deneyimledikleri analiz edilmektedir. Anahtar Kelimeler: Siyasal İletişim, Sosyal Medya, Twitter, Siyaset, 24 Haziran

| İnönü Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


İnönü Üniversitesi, Battalgazi, Malatya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim