Yazar "Balkan, Mehmet" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Keman eğitimi alan lisans müzik öğrencilerinin teknik problem düzeyleri ve bu problemlere yönelik çözüm önerileri(İnönü Üniversitesi, 2020) Balkan, Mehmet"Keman Eğitimi Alan Lisans Müzik Öğrencilerinin Teknik Problem Düzeyleri ve Bu Problemlere Yönelik Çözüm Önerileri" adlı tez çalışmasında keman eğitimi alan lisans düzeyi müzik öğrencilerine anket yöntemiyle tarama testi uygulanmış, problem düzeyleri belirlenerek bu problemlere yönelik çözüm önerileri arama yoluna gidilmiştir. Aynı zamanda problem düzeylerinin belirlenmesi aşmasında üniversitelerde görev yapan keman eğitimcileriyle de görüşmeler yapılmış ve öğrencilerin teknik problem düzeylerinin keman eğitimcilerimizin gözüyle derinleştirilmesi sağlanmıştır. Araştırma, keman tekniğinin temeli olarak kabul edilecek tekniklerde yaşanan problemleri belirlemeyi amaçlamaktadır. Araştırmanın örneklem grubunu 30 üniversitenin Güzel Sanatlar Fakültesi, Müzik Öğretmenliği Programı ve Konservatuvar'da okuyan 220 öğrenci oluşturmaktadır. Bu öğrencilere toplamda 50 sorudan oluşan "Likert Anket" ölçeği uygulanmıştır. Toplamda 248 görüşme yapılan anketlerin 28'i sınıf dağılımlarının sayı olarak eşit tutulması amaçlanarak devre dışı bırakılmıştır. Örneklem grubunun kayıtlı oldukları müzik programlarını 40 katılımcıyla "Güzel Sanatlar Fakültesi", 120 katılımcıyla "Müzik Öğretmenliği Programı" ve 60 katılımcıyla "Konservatuvar" oluşturmaktadır. Kullandığımız diğer görüşme formu üniversitelerde aktif olarak görev yapan 15 keman eğitimcisine uygulanmış ve eğitimcilerin gözünden öğrencilerin teknik problem düzeyleri belirlenmeye çalışılmıştır. Keman eğitimcilerine uygulanan 15 görüşme maddesi seçmeli ve açık uçlu sorulardan oluşmaktadır. Keman tekniğiyle ilgili yazılı ve görsel kaynaklara ulaşabilme imkânı, çalışma programlarının düzeni, yaşanan fiziksel problemler, temel arşe becerisi, détaché tekniği, legato tekniği, martelé tekniği, spiccato tekniği, sautillé tekniği, staccato tekniği, tril tekniği, vibrato tekniği, parmak basma ve kaldırma, entonasyon, pozisyon geçişleri ve çift ses tekniği araştırmada belirlenmek istenen problem düzeyi konularını oluşturmaktadır. Araştırmanın problemleri belirlendikten ve sayısal veriler çıkarıldıktan sonra alanında yetkin olan keman pedagoglarının bu problemlerle ilgili görüşlerine yer verilmiştir. Ivan Galamian, Joseph Joachim, Andreas Moser, Leopold Auer, Leopold Mozart, Louis Spohr, Carl Courvoisier, Ferdinand Küchler gibi son derece önemli keman eğitimcilerinin yazılı kaynakları araştırmamızda en çok faydalanılan materyalleri oluşturmaktadır. Bununla birlikte kendisi de bir kemancı olan araştırmanın yazarı da keman eğitimi süresince kazandığı mütevazı deneyimlerini araştırmamızın problemlerinin aydınlatılması aşamasında yer yer paylaşmıştır. Ülkemizde yapılan konuyla ilgili araştırmalar da incelenmiş ve problem çözümlerinde faydalı olabilecek görüşler çalışmaya ayrıca dâhil edilmiştir. Araştırmamızın sonuç bölümünde, keman eğitimi alan lisans düzeyi müzik öğrencilerinin bir takım tekniklerle ilgili yeterliliklerinin beklenenden düşük olduğu gözlenmiştir. Buradan hareketle keman eğitimi alan lisans öğrencilerinin teknik becerilerinin gelişimine yönelik hem öğrenci hem de eğitimciler tarafından daha bilinçli yaklaşımlar sergilenmesi gerektiği sonucuna ulaşılmıştır. Anahtar Kelimeler: Eğitim, Sanat, Müzik, Keman, Teknik.Öğe Riccardo Manzotti'de zihin felsefesi yaklaşımları(İnönü Üniversitesi, 2024) Balkan, Mehmet; Akar,? BirdalBu çalışmada İtalyan filozof, psikolog ve robotik mühendisi Riccardo Manzotti'nin Yayılmış Zihin Kuramı incelenecektir. Zihin felsefesi kuramları arasında fizikalist bir yaklaşıma sahip olan Yayılmış Zihin Kuramı'nın zihin açısından başlıca inceleme alanlarını nesne, bir nesne olarak beden, deneyim biçimleri olarak standart algı, illüzyonlar, halüsinasyonlar, rüyalar ve zaman oluşturuyor. Manzotti, öncelikle zihin felsefesi çalışmalarının nesneye bakışını, nesneyi zihin ya da deneyimin merkezine yerleştirerek revize eder. Bedeni de fiziksel dünyadaki diğer nesnelerin arasındaki bir nesne olarak tanımlar. Özel bir statüden kurtulan ve nesneyle eşitlenen bedenle birlikte deneyim ya da zihnin nesnesinin tanımı artık rahatlıkla yapılabilir. Deneyimlediğimiz her şey ya da zihin dediğimiz şey fiziksel dünyanın kendisinden başkası değildir. Deneyim nesnedir ve beden de deneyimlediği nesneye dönüşen nesnedir. Manzotti illüzyonlar, halüsinasyonlar ya da rüyalar gibi zihnin kendisinin ürettiğine inanılan algıları Yayılmış Zihin Kuramı içerisinde yeniden tanımlar. Standart algının dışında gibi görülen bu deneyim biçimleri içsel ve zihinsel üretimler değil fiziksel dünyadan beslenen deneyim biçimleridir. Deneyimin zamanı da deneyim ya da zihin açısından Manzotti'nin ele aldığı konular arasındadır. Doğrusal bir zaman algısını reddeden düşünür, geçmiş, şimdi ve gelecek kavramlarına Yayılmış Zihin Kuramı çerçevesinde farklı yorumlar getirmektedir.