Yazar "Baran, Mustafa" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Türkiye'de müzik bölümleri özel yetenek sınavlarına hazırlık sürecinde özel müzik eğitimi veren kurumlarda müziksel işitme okuma yazma eğitimi için kullanılan kaynaklar üzerine bir inceleme(İnönü Üniversitesi, 2021) Baran, Mustafa; Ayhan, Alı?Bu araştırma; Türkiye'de lisans düzeyinde eğitim veren müzik bölümlerine yönelik yetenek sınavlarına dair hazırlık eğitimi veren özel müzik eğitim merkezleri ve müzik kurslarında çalışan eğitmenlerin eğitim süreçlerinde müziksel işitme okuma yazma derslerinde kaynak kullanımı, çeşitleri ve yeterliliğine dair bilgilere ulaşan bir araştırmadır. Müzik eğitimcilerinin hazırlık eğitimi süreçlerinde müziksel işitme okuma yazma eğitimi için kullandıkları metotların ve kaynakların neler olduğunu belirlemek amacı ile tarama yöntemlerinden anket tekniği uygulanarak veriler elde edilmiştir. Araştırma evrenini Türkiye genelinde müzik yetenek sınavlarına yönelik eğitim veren kurs merkezlerinde çalışan müzik eğitimcileri oluşturmaktadır. Örneklem grubunu ise; 30' u büyükşehir olmak üzere toplam 37 şehrin yer aldığı müzik bölümleri yetenek sınavları hazırlık eğitimi veren 142 özel müzik eğitim merkezi ve bu kurslarda çalışan 167 müzik eğitimcisi oluşturmaktadır. Araştırmada uzman görüşleri doğrultusunda bir veri toplama aracı geliştirilmiştir. Araştırmanın nicel verilerinin elde edildiği anket formunda beşli likert türü ölçekleme kullanılarak müziksel işitme okuma ve yazma alanına yönelik kullanılan kaynaklara ait bilgiler toplanmıştır. Ayrıca konu ile ilgili örneklem grubunda yer alan müzik eğitimcilerine demografik özelliklerine bağlı sorular da ankette yer almaktadır. Araştırmanın sonucuna ait bulgular SPSS 25 programında frekans ve yüzdelik hesaplamalarına göre gerçekleştirilmiş ayrıca güvenirliği SPSS Cronbach Alpha hesaplama yöntemi ile elde edilmiştir. Araştırma sonucunda kullanılan kaynakların Türkiye genelinde mesleki müzik eğitimi veren birçok eğitim kurumu ve kademelerinde kullanılan kaynaklar olduğu belirlenmiştir. Kullanılan kaynakların müziksel işitme okuma ve yazma eğitiminde yetenek sınavlarına yönelik yapılan çalışmalarda yeterlilik gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmanın sonucuna göre yetenek sınavlarına hazırlık eğitimi için kullanılan kaynakların ders sürelerinin ve zamanının müzik eğitimcileri tarafından uzatılabileceği önerisinde bulunulmuştur. Anahtar Kelimeler: Müzik Bölümleri, Yetenek Sınavları, Özel Müzik Eğitim Merkezleri, Müzik Kursları, Müziksel İşitme Okuma Yazma.











