Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Bars, Abdullah" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    9.sınıf biyoloji dersinde difüzyon osmoz- osmotik kuvvetler konularının öğretiminde örnek olaya dayalı öğrenme yönteminin kullanılmasının öğrencilerin akademik başarılarına ve biyoloji dersine yönelik tutumlarına etkisi /
    (İnönü Üniversitesi, 2009) Bars, Abdullah
    Bu çalışma biyoloji dersi Canlılığın Temel Birimi Hücre ünitesindeki Difüzyon Osmoz Osmotik Kuvvetler konusunda örnek olay yöntemini kullanmanın öğrencilerin akademik başarılarına ve biyoloji dersine yönelik tutumlarına etkisini araştırmaktadır. Araştırmanın çalışma grubunu Eskişehir İli, merkez ilçesine bağlı Habib Edip Törehan Kız Meslek Lisesi'nin 9-A, 9-B, 9-C ve 9-D sınıfı öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmanın deney grubunu tesadüfi olarak seçilen 9-B ve 9-D sınıfında okuyan 54 öğrenci, kontrol gurubunu ise 9-A ve 9-C sınıflarında okuyan 59 öğrenci ( toplam 113) oluşturmaktadır. Araştırmacı tarafında 5 hafta boyunca kontrol grubu öğrencilerine, geleneksel öğretim yöntemleri, deney grubu öğrencilerine ise örnek olaya dayalı öğrenme yöntemleri kullanılarak dersler işlenmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak, biyoloji başarı testi ve biyoloji tutum ölçeği kullanılmış, bu test ve ölçek uygulama başlamadan önce ön test, uygulama sonunda ise son test olarak her iki gruptaki öğrencilere verilmiştir. Araştırma verilerinin analizinde, öğrencilerin başarı testine ve tutum ölçeğine verdikleri cevapların aritmetik ortalamaları, standart sapmaları bulunmuş bu ortalamalar ilişkili grup t testi ve ilişkisiz grup t testi kullanılarak değerlendirilmiştir. Tutum ölçeğinin geçerlilik çalışmaları için faktör analizi yapılmış, hem tutum ölçeğinin hem de başarı testinin güvenirlikleri hesaplanmıştır. Hesaplamalar için SPSS 13.00 paket programı kullanılmıştır. Verilerin analizi sonucunda elde edilen bulgular incelendiğinde, örnek olaya dayalı öğrenme yönteminin uygulandığı deney grubu öğrencilerinin akademik başarısı ve biyoloji dersine karşı tutumları, geleneksel öğrenme yönteminin uygulandığı kontrol grubu öğrencilerinin akademik başarısı ve biyoloji dersine yönelik tutumları arasında .05 düzeyinde deney grubu lehine anlamlı bir fark olduğu ortaya çıkmıştır. Sonuç olarak, örnek olaya dayalı öğrenme yönteminin, öğrenci başarısına etkisinin olumlu yönde olduğu ve biyoloji dersine yönelik öğrenci tutumlarını olumlu yönde değiştirdiği görülmüştür

| İnönü Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


İnönü Üniversitesi, Battalgazi, Malatya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim