Yazar "Bayat, Meral" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe ALLERJİK HASTALIĞI OLAN ÇOCUKLARDA TAMAMLAYICI VE ALTERNATİF TIP KULLANIMI(2020) Sezer Efe, Yağmur; ÖZBEY, Harun; CANER, Nuray; Bayat, Meral; TAHAN, Fulya; Cansever, MuratBu çalışma, alerjik hastalığı olan çocuklarda kullanılan tamamlayıcı ve alternatif tıp (TAT) uygulamalarını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini bir üniversite hastanesinin çocuk allerji polikliniğinde 1 Temmuz-31 Aralık 2019 tarihleri arasında takip edilen çocukların anneleri (n=150) oluşturmaktadır. Veriler, Çocuk ve Ebeveyn Tanıtım Formu ve Tamamlayıcı Bakım Uygulamalarının Kullanımına İlişkin Form ile toplanmıştır. Araştırmaya katılan annelerin %46.0’ının TAT kullandığı ve bunların %39.7’sinin tedaviye destek sağlamak amacıyla TAT kullandıkları, %88.7’sinin TAT kullanımı hakkında sağlık personelini bilgilendirmediği saptanmıştır. TAT kullanan ebeveynlerin %36.4’ünün TAT yöntemi olarak doğal/bitkisel ürünleri tercih ettikleri saptanmıştır. Kızlarında alerjik hastalık olan (p≤0.001) ve tanıya ilişkin eğitim alan (p≤0.001) ebeveynlerin daha fazla TAT kullandıkları saptanmıştır. Bu doğrultuda TAT kullanımının hasta değerlendirmesinde araştırılması ve ebeveynlerin kullandıkları TAT uygulamaları konusunda sağlık personelini bilgilendirmeleri için teşvik edilmesi önerilebilir.Öğe ALLERJİK HASTALIĞI OLAN ÇOCUKLARDA TAMAMLAYICI VE ALTERNATİF TIP KULLANIMI(2020) Sezer Efe, Yağmur; ÖZBEY, Harun; Caner, Nuray; Bayat, Meral; TAHAN, Fulya; Cansever, MuratBu çalışma, alerjik hastalığı olan çocuklarda kullanılan tamamlayıcı ve alternatif tıp (TAT) uygulamalarını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini bir üniversite hastanesinin çocuk allerji polikliniğinde 1 Temmuz-31 Aralık 2019 tarihleri arasında takip edilen çocukların anneleri (n=150) oluşturmaktadır. Veriler, Çocuk ve Ebeveyn Tanıtım Formu ve Tamamlayıcı Bakım Uygulamalarının Kullanımına İlişkin Form ile toplanmıştır. Araştırmaya katılan annelerin %46.0’ının TAT kullandığı ve bunların %39.7’sinin tedaviye destek sağlamak amacıyla TAT kullandıkları, %88.7’sinin TAT kullanımı hakkında sağlık personelini bilgilendirmediği saptanmıştır. TAT kullanan ebeveynlerin %36.4’ünün TAT yöntemi olarak doğal/bitkisel ürünleri tercih ettikleri saptanmıştır. Kızlarında alerjik hastalık olan (p≤0.001) ve tanıya ilişkin eğitim alan (p≤0.001) ebeveynlerin daha fazla TAT kullandıkları saptanmıştır. Bu doğrultuda TAT kullanımının hasta değerlendirmesinde araştırılması ve ebeveynlerin kullandıkları TAT uygulamaları konusunda sağlık personelini bilgilendirmeleri için teşvik edilmesi önerilebilir.Öğe İNTÖRN HEMŞİRELERDE MESLEKİ DEĞERLER VE ETİK DUYARLILIK(2019) Caner, Nuray; Sezer Efe, Yağmur; Erdem, Emine; Başdaş, Öznur; Bayat, Meral; Yıldırım, MaksudeAbstract: Giriş: Hemşirelik eğitiminde öğrencilerin hemşireliğeilişkin bilgi, beceri, tutum, mesleki değerler ve etik ilkeleri içselleştirmesi beklenmektedir. Bu tanımlayıcı çalışma, intörn hemşirelerin mesleki değerlerinin ve etikduyarlılıklarının belirlenmesi amacıyla yapılmıştır.Yöntem: Bu çalışma, bir Sağlık Bilimleri Fakültesi hemşirelik son sınıf öğrencileri (n=139) ile gerçekleştirilmiştir. Etik kurul, kurum izni ve bireysel onam alınan buçalışmada veriler; anket formu, Hemşirelerin MeslekiDeğerleri Ölçeği ve Byrd’nin Hemşirelere Yönelik EtikDuyarlılık Testi ile toplanmıştır.Bulgular: Çalışmaya katılan öğrencilerin %84.9’ununkız olduğu, %56.8’inin hemşirelik bölümünü isteyerekseçtiği, %55.4’ünün mezuniyet sonrası iş bulma imkanıdaha fazla olduğu için hemşirelik mesleğini tercih ettiğibelirlenmiştir. Öğrencilerin %69.8’inin etik duyarlılıkları orta düzeyde bulunmuş olup, mesleğini seven öğrencilerin etik duyarlılıklarının daha iyi olduğu saptanmıştır (p<0.05). Ayrıca kız öğrencilerin, hemşirelikmesleğine isteyerek seçenlerin, hemşirelik mesleğiniseven ve mesleğini değiştirmek istemeyen öğrencilerinmesleki değerlerinin daha iyi olduğu belirlenmiştir(p>0.05).Sonuç: Çalışmada öğrencilerin cinsiyetinin, mesleğisevme ve mesleği isteyerek tercih etme durumlarınınetik duyarlılık düzeyleri ve mesleki değerleri üzerindeetkili olduğu bulunmuştur. Hemşirelik eğitiminde öğrencilerin mesleki değerleri ve etik duyarlılıklarınıngeliştirilmesine yönelik yapılacak faaliyetler ve eğitimmüfredatı düzenlemeleri hemşirelik mesleğinin gelişimiaçısından önemlidir.