Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Bayram, Mecnun" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Sosyal bilgiler dersinde gazete tasarım etkinlikleriyle yapılan öğretim uygulamalarının akademik başarıya etkisi
    (İnönü Üniversitesi, 2023) Bayram, Mecnun
    Sosyal Bilgiler dersi ağırlıklı olarak soyut konular barındırdığından, öğrencilerin konuları kavramakta zorluklar çektiği ve öğrenilen bilgilerin kalıcılığının oldukça kısa olduğu söylenebilir. Bu da Sosyal Bilgiler derslerinde farklı materyallerin kullanımını zorunlu kılmaktadır. Bu materyallerden biri de günlük hayatta önemli bir yere sahip olan gazetelerdir. Araştırmada Sosyal Bilgiler dersi kültür ve miras öğrenme alanında gazete tasarım etkinliklerinin akademik başarıya, bilginin kalıcılığına, öğrencilerin derse karşı tutumlarına etkisi incelenmiştir. Araştırmanın evreni Adıyaman ili, örneklemi merkez ilçede bir devlet okulunda 6. sınıfa devam eden 72 öğrenci oluşturmaktadır. Deney grubu öğrencilerine gazete tasarım etkinlikleri kullanılarak eğitim-öğretim durumları düzenlenmiş, kontrol grubu öğrencilerine ise mevcut öğretim programı uygulanmıştır. Araştırmada karma araştırma yöntemi kullanılmış, araştırmanın nicel boyutu ön test- son test kontrol gruplu yarı deneysel desene göre düzenlenmiştir. Araştırmanın nicel verileri, akademik başarı testi ile öğrencilerin Sosyal Bilgiler dersine karşı tutumları ise tutum ölçeği aracılığıyla toplanmıştır. Araştırmanın nitel boyutunda ise standartlaştırılmış açık uçlu görüşme formu kullanılmıştır. Form aracılığıyla öğrencilerin bu araştırmada kullanılan öğretim uygulamaları hakkındaki görüşleri ortaya çıkarılmıştır. Araştırma sonunda gazete tasarım etkinlikleriyle yapılan eğitim-öğretim uygulamalarının öğrencilerin akademik başarılarını, öğrenilenlerin kalıcılığını ve derse karşı tutumunu artırmada etkili olduğu tespit edilmiştir. Anahtar kelimeler: Sosyal Bilgiler öğretimi, gazete tasarımı, etkinlik, ortaokul, yaşayarak öğrenme

| İnönü Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


İnönü Üniversitesi, Battalgazi, Malatya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim