Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Belber, Erhan" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Tatil kararında destinasyon (Varış yeri) imajının etkisi ve Nevşehir üzerine bir uygulama
    (İnönü Üniversitesi, 2010) Belber, Erhan
    Kişilerin geçici yer değiştirmelerinin temel hedefi, çoğu zaman belirli bir destinasyonu ziyaret etmektir. Doğal güzellikleri, zengin tarihi ve kültürel değerleri bakımından büyüleyici olan bir destinasyon (varış yeri), gerektiği gibi pazarlanamadığında, turistik talep bakımından hak ettiği konuma gelemeyecektir. Böylelikle, hem destinasyonun içerisinde yer aldığı yöre ekonomisi, hem de ülke ekonomisi bu durumdan olumsuz etkilenecektir.Turistik talebin yaratılması, tatil kararına etki eden faktörlerin doğru ve açık bir şekilde belirlenmesi ile gerçekleştirilebilir. Bu kapsamda destinasyon imajı, tatil kararına etki eden en önemli faktörlerden biridir.Tatil kararı, uzun zaman alan bir süreci kapsamaktadır. Tatil karar sürecinde; objektif bilgilenme yanında, sahip olunan hayaller, beklentiler, izlenimler, önyargılar, duygu ve düşüncelerden oluşan imaj da tutum ve davranışlar üzerinde belirleyici bir rol oynamaktadır. Destinasyon imajı, görüldüğünde ya da duyulduğunda hemen o destinasyonun adının çağrıştırılmasını sağlayacak bir takım simgelerin ve buna bağlı imajların oluşturulmasıdır. Örneğin; peribacaları, balon turları, trekking turu, çömlekçilik, yeraltı şehirleri, at binme, sema gösterileri, doğal manzaranın büyüleyiciliği ve şaraphane gezileri, Nevşehir için destinasyon imajı yaratmada kullanılabilecektir. Peribacaları, Nevşehir için destinasyon imajı olarak kullanılmakla beraber, sıralanan diğer unsurlar henüz yeterince kullanılmamaktadır.Bu çalışmada; tatil kararında destinasyon (varış yeri) imajının etkisi ortaya konulmuş; Türkiye'nin en önemli çekim merkezlerinden biri olan Nevşehir'in, gelen ziyaretçiler gözünde nasıl değerlendirildiği tespit edilmiş ve bu doğrultuda, destinasyonun özelliklerine uygun imaj yaklaşımlarının neler olması gerektiğine dair bir öneri ortaya konulmaya çalışılmıştır. Çalışmanın uygulama kısmı için Nevşehir destinasyonunda toplam 143 turiste anket uygulanmıştır.

| İnönü Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


İnönü Üniversitesi, Battalgazi, Malatya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim