Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Bilgili, Habibe" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    İnönü üniversitesi'nde yabancı uyruklu öğrenci olmak: Etnografik bir araştırma
    (İnönü Üniversitesi, 2016) Bilgili, Habibe
    Bu araştırmanın amacı İnönü Üniversitesi'nde öğrenim gören yabancı uyruklu öğrencilerin kişisel, akademik ve sosyal alandaki deneyimlerini incelemek, yabancı olma durumunun öğrenciler üzerindeki etkisini keşfetmektir. Araştırmanın modelini, nitel araştırma yöntemlerinden etnografik araştırma oluşturmaktadır. Araştırma verileri 2015-2016 eğitim yılında İnönü Üniversitesi'nde yürütülen dört ay süren alan çalışması yoluyla toplanmıştır. Araştırmaya sekiz yabancı uyruklu öğrenci (dört kadın ve dört erkek) ve beş öğretim elemanı katılmıştır. Araştırmada görüşme ve gözlem teknikleri gibi nitel araştırmalarda kullanılan veri toplama teknikleri kullanılmıştır. Veri toplamak amacıyla, "Öğrenci Görüşme Formu", "Kişisel Bilgi Formu", "Öğretim Elemanı Görüşme Formu", "Ses kayıtları", "Fotoğraflar", "Alan notları" ve "Alan günlükleri" kullanılmıştır. Araştırma verileri içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiş ve yabancı uyruklu öğrencilerin kişisel, akademik, kültürel ve sosyal deneyimleriyle ilgili bulgulara ulaşılmıştır. Araştırma sonucunda yabancı uyruklu öğrencilerin algılarına göre yurt dışında eğitim almanın onların duygusal ve kişisel açıdan gelişmelerine olanak sağladığı görülmüştür. Bununla birlikte öğrencilerin yalnızlık ve yalıtılmışlık hissettikleri, aile özlemi yaşadıkları ve bir takım maddi sıkıntılarla karşılaştıkları ortaya çıkmıştır. Yabancı uyruklu öğrencilerin yalnızlık hissinden kurtulmak için, kendi ülkelerinden gelen öğrencilerle sosyal faaliyetler düzenledikleri gözlenmiştir. Öğrencilerin karşılaştıkları sorunlarla çoğunlukla kendi başlarına mücadele ettiği, zaman zaman arkadaşlarından ve öğretim elemanlarından yardım aldığı sonucuna ulaşılmıştır. Yapılan araştırmada yabancı uyruklu öğrencilerin dil öğrenme süreçleri ile Türkiye'ye uyum sağlama süreçleri arasında bir ilişki olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin üniversitedeki ilk yıllarında, İnönü-Türkçe Öğrenim Merkezinde (TÖMER) almış oldukları bir yıllık dil eğitiminin, onların akademik ve sosyal açıdan uyumunu etkilediği görülmüştür. Öğrencilerin Türkçe konuşma ve yazma düzeylerinin, derslere katılmalarına ve derslerde başarılı olmalarına etki ettiği tespit edilmiştir. Yapılan araştırma sonucunda, yabancı uyruklu öğrencilerin, giyim tarzı, beden hareketleri, günlük aktiviteler ve kullandıkları isimler gibi konularda Türkiye'de birçok farklılıklarla karşılaştıkları görülmüştür. Kültürel farklılıklara alışmanın, yeni bir ülke yaşamına uyum sağlama sürecinin bir parçası olduğu belirlenmiştir. Araştırmada yabancı uyruklu öğrencilerin üniversitedeki öğrencilerle arkadaş oldukları ve arkadaşlarıyla kampüste zaman geçirdikleri tespit edilmiştir. Yabancı uyruklu öğrencilerin İnönü Üniversitesi'nde bulunan kütüphane, Mediko-sosyal tesisleri, internet merkezi ve Çardak Kafe gibi alanları sosyalleşmek için aktif bir şekilde kullandıkları ortaya çıkmıştır. Yabancı uyruklu öğrencilerin, sınıf arkadaşlarıyla iyi ilişkiler kurdukları ve ihtiyaç duydukları zaman onlardan yardım aldıkları görülmüştür.

| İnönü Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


İnönü Üniversitesi, Battalgazi, Malatya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim