Yazar "Bilici, Burcu Akbulut" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Flüt Eğitiminde Aşamalı Kas Gevşeme Egzersizlerinin Öğrencilerin Performans Başarılarına Etkisi(2020) Bilici, Burcu Akbulut; Tankız, Kübra Dilek; Özçelik, SadıkBu çalışmada; psikoterapi alanında yer alan bilişsel terapiye dayalı aşamalı kas gevşeme egzersizlerinin,Bireysel Çalgı (Flüt) Eğitimi dersi alan öğrencilerin flüt performans başarılarına ekisinin tespit edilmesiamaçlanmıştır. Çalışma, gerçek deneysel araştırma yaklaşımlarından öntest-sontest kontrol gruplu seçkisizdesen temel alınarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, 2018- 2019 eğitim-öğretim yılınınbahar döneminde, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik EğitimiAnabilim Dalı’nda öğrenim gören flüt çalmaya Lisans 1. sınıfta başlayan 1.sınıf flüt öğrencileri (n=10)oluşturmaktadır. 8 haftalık deneysel işlem sürecinde deney grubuna aşamalı kas gevşeme egzersizlerine dayalıflüt öğretim programı; kontrol grubuna ise geleneksel flüt öğretim programı uygulanmıştır. Deney ve kontrolgruplarının flüt performansına ilişkin başarı düzeylerinin tespit edilmesi amacıyla uzman görüşleri alınarakbelirlenen farklı teknik ve müzikal becerileri kapsayan öntest ve sontest aşamasında uygulanan aynı etütler(Gariboldi ve Moyse etütleri) üzerinden yapılan ölçümler, alan uzmanı 3 öğretim üyesi tarafından öğrenciperformanslarının video kayıtları incelenerek puanlandırılmıştır. Araştırmada veriler, araştırmacı tarafındanuzman görüşleri doğrultusunda oluşturulan “Performans Değerlendirme Formu” kullanılarak elde edilmiştir.Elde edilen veriler, SPSS 23.0 programı ile analiz edilmiştir. Verilerin analizinde öncelikli olarak puanlayıcılararası güvenirlik (?), sınıf içi korelasyon katsayısı, Kendall’W testi sonuçları ile normal dağılım özellikleriincelendikten sonra uygulama öncesi deney ve kontrol gruplarının öntest puanlarının karşılaştırılmasındaküçük ve ilişkisiz grupların sıra ortalamalarının karşılaştırıldığı Mann-Whitney U testi; deney ve kontrolgruplarının öntest ve sontest puanlarının karşılaştırılmasında ise ilişkili grupların ortalamalarınınkarşılaştırıldığı Wilcoxon İşaretli Sıralar testi uygulanmış ve etki büyüklüğü (r) değerlerine bakılmıştır.Araştırmanın sonuçlarına göre; aşamalı kas gevşeme egzersizlerine dayalı flüt öğretiminin, deney grubuöğrencilerinin performans başarılarını olumlu yönde ve yüksek düzeyde etkilediği sonucuna ulaşılmıştır. Flütperformans başarısını oluşturan boyutlar (n=12) açısından bakıldığında ise“Diyafram Nefesini Doğru veVerimli Kullanabilme”, “Notaları Doğru Çalabilme” , “Ritim Kalıplarına Uygun Çalabilme”, “DoğruCümlemeler ile Bütünlük İçerisinde Çalabilme” boyutlarında (n=4) anlamlı ve yüksek düzeyde artış olduğusaptanmıştır. Performans başarısı üzerinde etkisinin araştırıldığı Gariboldi ve Moyse etütlerinden; Moyse etütüpuanlarında “Diyafram Nefesini Doğru ve Verimli Kullanabilme”, “Notaları Doğru Çalabilme”, “Kaliteli -güçlü, parlak, hacimli – Ton Elde Edebilme”, “Artikülasyonları Doğru Bir Şekilde Uygulayabilme”,“Parmakları Akıcı Bir Şekilde Kullanabilme”, “Doğru Cümlemeler ile Bütünlük İçerisinde Çalabilme” (n=6)boyutlarındaki anlamlı farklılığın, performans başarısına olumlu yönde ve yüksek düzeyde etki ettiği sonucunaulaşılmıştır.Öğe Flüt Eğitiminde Aşamalı Kas Gevşeme Egzersizlerinin Öğrencilerin Sınav Kaygılarına Etkisi(2020) Bilici, Burcu Akbulut; Tankız, Kübra Dilek; Özçelik, SadıkBu çalışmada, bilişsel-davranışçı terapiye dayalı aşamalı kas gevşeme egzersizlerinin flütöğrencilerinin sınav kaygısına etkisinin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Çalışma, gerçek deneyselaraştırma yaklaşımlarından öntest-sontest kontrol gruplu seçkisiz desen temel alınarakgerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, 2018- 2019eEğitim-Öğretim Yılının BaharDöneminde, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü MüzikEğitimi Ana Bilim Dalında flüt çalmaya lisans 1. sınıfta başlamış 1.sınıf flüt öğrencileri (n=10)oluşturmaktadır. Sekiz hafta boyunca, haftanın bir günü 45’er dakikalık bir ders saati süresincegerçekleştirilen deneysel işlem sürecindedeney grubuna aşamalı kas gevşeme egzersizlerinedayalı flüt öğretim programı; kontrol grubuna ise geleneksel flüt öğretim programıuygulanmıştır. Araştırmada veriler, “Bireysel Çalgı Performans Sınavı Kaygı Ölçeği”kullanılarak eldeedilmiştir. Verilerin analizinde öncelikle puanların Shapiro-Wilk testisonuçlarına ve çarpıklık-basıklık değerlerine bakılmıştır. Tanımlayıcı istatistiklere ilişkindeğerler tespit edildikten sonra uygulama öncesi deney ve kontrol gruplarının öntest puanlarınınkarşılaştırılmasında Mann-Whitney U testi uygulanmıştır. Deney ve kontrol gruplarının uygulamaöncesi ve sonrası puanlarındaki farklılıkların tespit edilmesinde ise Wilcoxon İşaretli Sıralar testiuygulanmış ve etki büyüklüğü (r) değerlerine bakılmıştır. Son olarak, her iki grubun sontestpuanlarındaki farklılıkların belirlenmesi amacı ile Mann-Whitney U testi uygulanmıştır. Araştırmanın sonucunda, aşamalı kas gevşeme egzersizlerine dayalı flüt öğretiminin, deney grubuöğrencilerinin sınav kaygılarını olumlu yönde ve yüksek düzeyde etkilediği ortaya çıkmıştır.