Yazar "Bingöl, Hülya" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 6 / 6
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe COVID-19’UN SPOR SEKTÖRÜNE ETKİSİ(2020) Bingöl, Hülya; Bingöl, Şükrü; Öner, İsmailÖz: Çin’in Vuhan kentinde ortaya çıkan hayatın her alanını olduğu gibi spor dünyasını da olumsuz etkileyen yeni tip koronavirüs (Covıd-19) dünya genelinde spor organizasyonlarını durma noktasına getirmiştir. Bu düşüncelerden yola çıkarak çalışmamızda, Covıd-19 salgının spor endüstrisi, organizasyonları, kulüpleri, ekonomisi, sporcular ve futbol üzerindeki muhtemel etkilerinin tespit edilmesi ve incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, doküman analizi yöntemi ile incelenmiştir. Sonuç olarak; global düzeyde seyir gösteren Covıd-19 salgını, spor organizasyonlarının ve müsabakalarının iptal edilmeleri ya da ileri tarihlere ötelenmesi durumu spor paydaşları kapsamında negatif sosyal ve ekonomik etkilerin ortaya çıkmasına neden olmuştur. Bu bağlamda spor organizasyonlarının ve kurumların iptal edilen ve ileri tarihlere ötelenen müsabakalar sebebiyle belirsiz düzeyde ekonomik bir maliyetle yüzleşeceği tahmin edilmektedir. Söz konusu problemin çözümü açısından spor paydaşlarının birlikte çalışması gerektiği ifade edilebilir.Öğe RESEARCHIN THE SATISFACTION LEVEL OF THE PROSPECTIVE PYSICAL EDUCATION STUDENTS ON THE SERVICES WHICH WERE PROVIDED WITHIN THE PHYSICAL EDUCATION PROGRAM AND PROGRAM(2012) Gündoğdu, Cemal; Bingöl, Şükrü; Bingöl, Hülya; Çoban, Bilal; Zekioğlu, Aylin; Mutlutürk, Navzat; Yavuz, GalipBu çalışmada Beden Eğitimi öğretmenliği programı 4.smıf öğrencilerinin program dâhilinde sunulan hizmetler, bölüm ve anabilim dalına ilişkin görüşler, anabilim dalmda görev yapan öğretim elemanlarına ilişkin sunulan hizmetlerin memnuniyet düzeylerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Ça-- lışmaya Fırat Üniversitesi, İnönü Üniversitesi, Erciyes Üniversitesi, Sakarya Üniversitesi ve Kırık-- kale Üniversitesinde öğrenimlerini sürdüren toplam 167 öğretmen adayı katılmıştır. Araştırma tara-- ma modelinde olup anket yöntemi kullanılarak gerçekleşmiştir. Araştırmada, ölçme aracı olarak ha-- zırlanan anketten "Sınıf Öğretmeni Adayları Memnuniyet Anketi'inden yararlanılmıştır. Bu anket, Erdoğan ve Uşak (2005) tarafından geliştirilen"Fen Bilgisi Öğretmen Adayları Memnuniyet Anketi (PSTSO)'nden uyarlanmıştır. Anketin cronbach alpha güvenirlik katsayısı 95 olarak bulunmuştur. Anket yoluyla elde edilen verilerin aritmetik ortalama, frekans ve yüzde değerleri hesaplanmıştır. Sonuç Olarak Beden Eğitimi Öğretmenlerinin takım üyesi olma becerileri ve arkadaşlık ilişkilerinin, yüksek (%82,6) olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Sonuçlar 95 güven aralığında, anlamlılık p<0,05 düzeyinde çift yönlü olarak değerlendirilmiştir.Öğe SPOR EĞİTİMİ VEREN KADIN AKADEMİSYENLERİN KARİYER ENGELLERİNDE DEMOGRAFİK VE MESLEKİ ÖZELLİKLERİN ETKİSİ(İnönü Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2021) Bingöl, Hülya; Gündoğdu, CemalBu araştırma spor eğitimi veren kadın akademisyenlerin kariyer engellerinin demografik ve mesleki göre incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Tanımlayıcı türdeki araştırmanın evreni Türkiye’de BESYO ve Spor Bilimleri Fakültelerinde görev yapan 371 kadın öğretim elemanı oluşturmuştur. Örneklem seçimine gidilmeden evrenin tamamına ulaşılmaya çalışılmış ve 310 kişi ile araştırma tamamlanmıştır. Araştırmanın kapsayıcılık oranı %83.8’dir. Veri toplama aracı olarak kişisel bilgi formu ile Kadın Akademisyenlerin Kariyer Engelleri Ölçeği (2015) kullanılmıştır. Veriler sayı, yüzde ve ortalama olarak ifade edilmiş, analizde bağımsız gruplarda t testi ve ANOVA kullanılmıştır. Kadın akademisyenlerin kariyer engelleri algıları yaşa, medeni durum, çocuk durumu, mesleki unvan ve idari görev durumuna göre incelenmiş; yaşın, unvanın ve idari görevin ölçeğin tüm alt boyutlarında anlamlı farklılık oluşturduğu görülmüştür (p<0.05). Medeni durum ve çocuk durumu ölçeğin örgütsel koşullar ve kalıplaşmış önyargılar alt boyutlarında etkili olmakla birlikte, çocuğu olan ve bekar olan akademisyenlerin kariyer engeli algıları daha yüksek bulunmuştur (p<0.05).Öğe SPOR EĞİTİMİ VEREN KADIN AKADEMİSYENLERİN KARİYER ENGELLERİNİN MOBBİNGE MARUZİYET, ÖRGÜTSEL BAĞLILIK VE İŞ TATMİNİ DEĞİŞKENLERİNE GÖRE İNCELENMESİ(2020) Bingöl, Hülya; Gündoğdu, CemalÖz: Bu çalışmanın amacı; spor eğitimi veren kadın akademisyenlerin kariyer engellerinin mobbinge maruziyet, örgütsel bağlılık ve iş tatmini değişkenlerine göre incelenmesidir. Tanımlayıcı türdeki araştırmanın evrenini Türkiye’de BESYO ve Spor Bilimleri Fakültelerinde görev yapan 371 kadın akademisyen oluşturmuştur. Örneklem seçimine gidilmeden evrenin tamamı araştırma kapsamına alınmış ve 310 kadın akademisyen ile araştırma tamamlanmıştır. Araştırmanın kapsayıcılık oranı %83.8’dir. Araştırmanın veri toplama aracı iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde kadın akademisyenlere mobbinge maruziyet, iş tatmini ve örgütsel bağlılığa ilişkin sorular yöneltilmiştir. İkinci bölümde Alaçam ve Altuntaş (2015) tarafından geliştirilen Kadın Akademisyenlerin Kariyer Engelleri Ölçeği kullanılmıştır. Veriler SPSS paket programında değerlendirilmiş ve sayı, yüzde, ortalama olarak ifade edilmiştir. Analizde bağımsız gruplarda t testi ve ANOVA kullanılmıştır. Mobbing eylemine maruz kalan kadın akademisyenlerin kariyer engeli algıları, mobbing eylemine maruz kalmayan kadın akademisyenlere göre daha yüksek bulunmuştur. Kadın akademisyenlerde iş tatmini ve örgütsel bağlılık algısı yükseldikçe kariyer engelleri algısı da düşmektedir.Öğe STUDY ON EXTENTS OF CAREER PLANNING OF TURKISH ATHLETES WHO HAVE WON MEDALS AT THE OLYMPICS WITH RESPECT TO THEIR INCOME LEVEL(IIB International Refereed Academic Social Sciences Journal, 2012) Gündoğdu, Cemal; Bingöl, Hülya; Yücel, A.Serdar; Bingöl, Şükrü; Mutlutürk, NevzatÖz: Bireyler belirledikleri hedefler ile aldıkları eğitim vasıtasıyla; kişisel ve mesleki gelişim süreci içerisinde, kimlik ve statü oluşturma, maddi güç, iş tatmini gibi birçok fayda faktörü sağlarlar. Kariyer bir süreçtir ve bireyler açısından kariyer planlaması gelecek açısından önemlidir. Kariyer planlamaması ve kariyer boyutunun gelir düzeyine gore incelenmesi konulu bu çalışmada, spor disiplinleri içerisinden (8 i (% 21,6) taekwondo, 18 i (% 48,6) güreş, 11 i (% 29,7) 4 boks, 4 halter, 2 judo, 1 atletizm) 37 farklı sporcu üzerinde inceleme gerçekleştirildi. Inceleme içerisinde kariyer planlama boyutlarının belirlenmesi amacıyla uygulamaya katılan kişilerin demografik özellikleri ve sportif değişkenler açısından farklılık olup olmadığı araştırılmıştır. Çalışma tamamen betimsel niteliktedir. Ayrıca olimpiyatlarda derece yapan sporcuların kariyer planlaması açısından etkinlikleri de ele alınmıştır. Bu çalışmanın uygulama aşamasında katılım sağlayan sporculara; 14 demografik soru, aktif sporculuk sürecindeki kariyer planlamasını ölçen 47 soru ve sporu bıraktığı süreç içerisindeki kariyer planlamasını ölçen 41 sorudan oluşan toplam 102 soruluk bir anket uygulanmıştır. Anket verileri SPSS 17.0 istatistik programı kullanılarak analiz edilmiştir. Analiz sonucunda ölçeğin güvenirliği ve geçerliliği farklı branşlardan spora devam eden veya bırakmış 80 milli sporcu üzerinde yapılmıştır. Spor yapılan sürece ait kariyer planlaması ölçeği için genel güvenirlik katsayısı (Crombach Alpha) 0,921 olarak, sporu bıraktıkları süreçteki kariyer planlaması ölçeği için ise genel güvenirlik katsayısı 0,879 olarak bulunmuştur. Anketin güvenilirliğinin belirlenmesinde alfa katsayısından, sporcuların demografik ve sportif profillerinin belirlenmesinde frekans ve yüzde istatistiklerinden, sporcuların spor yaptıkları ve sporu bıraktıkları süreçte kariyer planlama boyutlarının belirlenmesinde ise; ortalama ve standart sapma istatistiklerinden yararlanılmıştır. Sporcuların kariyer planlama boyutlarının demografik ve sportif profillerine göre farklılaşmasının belirlenmesinde; normal dağılım gösteren değişkenler için t-testi, anova, normal dağılım göstermeyen değişkenler için manwhitney-u, kruskall wallis testleri uygulanmıştır. Araştırmada; Olimpiyatlarda derece yapan Türk sporcularının gelir düzeylerine göre sportif açıdan etkin bir kari yer planlaması yapamadıkları, spor alanının dışındaki farklı mesleklere yöneldikleri ya da yönelmek zorunda kaldıkları sonucu elde edilmiştir. Ayrıca; yüksek gelir sahibi sporcuların ise spor yaptığı ve bıraktığı dönemde sporun kazanımlarının daha yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bu araştırma spor yönetimi, spor federasyonları, kulüpler ve elit sporcuların kariyer planlaması ile ilgili bilinçlenmesine ve bu süreçlerin kurumsal bir kimlik kazanmasına katkı sağlayacaktır.Öğe Üniversitelerde öğrenim gören taekwondo milli takım sporcularının maç öncesi kaygı düzeylerinin belirlenmesi(Selçuk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilim Dergisi, 2012) Bingöl, Hülya; Çoban, Bilal; Bingöl, Şükrü; Gündoğdu, CemalÖz: Bu araştırma üniversitelerde öğrenim gören taekwondo milli takım sporcularının maç öncesi kaygı düzeylerini belirlemek ve bazı değişkenlere göre incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma grubunu Ordu ilinde yapılan üniversiteler arası Türkiye şampiyonasına katılan 50 milli taekwondocu oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak Spielberger'in Durumluluk Kaygı ölçeği kullanılmıştır. Türkçeye çevrilmesi, güvenirlik ve geçerlik çalışmaları Öner ve Le Compte (1983) tarafından yapılmıştır. Elde edilen verilerin değerlendirilmesinde ikili karşılaştırmalar için Kruskal Wallis H testi ve çoklu karşılaştırmalar için Mann Whitney-U testi kullanılmıştır. Araştırmamızın sonucunda öğrencilerin cinsiyetleri, yaşları üniversiteleri ve spor yapma yaşlarına göre maç öncesi kaygı düzeyleri arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır (p>0,05). Sonuç olarak, üniversite öğrencisi milli taekwondocuların kaygı düzeylerinin cinsiyet, yaş, öğrenim gördükleri üniversite ve spor deneyiminden etkilenmediği söylenebilir Başlık (İngilizce): Determine the Anxiety Level of National Team Taekwondo Athletes before Matches Who Studied at Universities Öz (İngilizce): This survey is held to determine the before match anxiety level of undergraduate national taekwondo players and analyse according to some variables. Research staff is consisted of 50 national taekwondo players who joined intercollegiate Turkey championship which is held in the city Ordu. As the means of data collection Spielberger’s Situational anxiety scale is used. Translation the research into Turkish, reliability and validity measurements are done by Öner and Le Compte (1983). On obtained data for dual comparison Kruskal Wallis H test is used and for multiple comparisons Mann Whitney-u test is used. At the end of the survey no meaningful correlation between students’ gender, age, university, sport experience age and before match anxiety level was found (p>0,05). As a result, university students’ anxiety level from national taekwondo team may be affected by sexes, ages, university, and sport experience