Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Borazan, Abdulkadir" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    11. sınıf dönüşümler konusunun öğretiminde dinamik geometri yazılımlarının öğretmen ve öğrenci merkezli kullanımının öğrencilerin akademik başarılarına ve motivasyonlarına etkisi
    (İnönü Üniversitesi, 2019) Borazan, Abdulkadir
    Bu araştırmanın amacı, 11. sınıf matematik dersi dönüşümler konusunun öğretiminde Dinamik Geometri Yazılımı olan (DGY)'lerin öğretmen merkezli ve öğrenci merkezli kullanımının öğrencilerin akademik başarılarına ve motivasyonlarına etkisini belirlemek ve öğrencilerin bu konu hakkındaki görüşlerini tespit etmektir. Araştırmanın nicel boyutunda deneysel araştırma yöntemlerinden tek faktörlü gruplar arası faktöryel desen kullanılmıştır. Araştırma 2016-2017 eğitim-öğretim yılında Adıyaman il merkezinde bulunan bir Anadolu Lisesinde öğrenim gören 92 on birinci sınıf öğrencileri üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırma ikisi deney biri de kontrol grubu olmak üzere üç grup üzerinden yürütülmüştür. Dersler Deney grubu 1 (Gd1) grubunda bulunan 32 öğrenciye DGY sınıf ortamında öğretmen tarafından akıllı tahtada veya projektör yardımıyla yansıtılarak, Deney grubu 2 (Gd2) grubunda bulunan 30 öğrenciye laboratuvar ortamında öğrencilerin aktif olduğu bir ortamda işlenmiştir. Kontrol grubun (Gk)'da bulunan 30 öğrenciye ise mevcut öğretim programı uygulanmıştır. Araştırmanın nitel boyutunda ise deney gruplarında bulunan öğrencilere görüşme formu uygulanarak derslerin DGY kullanılarak anlatılması hakkındaki görüşleri alınmıştır. Araştırmanın uygulaması 2016-2017 eğitim öğretim yılının ikinci döneminde dönüşümler konusu için ayrılan haftada 6 ders saati olmak üzere 24 saat uygulanarak 4 haftada gerçekleştirilmiştir. Deney grubu öğrencileri derse başlamadan bir dinamik geometri yazılımı olan Cabri II Plus programının temel özellikleri hakkında bilgilendirilmiştir. Uygulamaya başlamadan önce araştırmaya katılacak olan öğrencilere dönüşümler konusu kazanımlarına uygun olarak araştırmacı tarafından geliştirilen 30 sorudan oluşan Matematik Başarı Testi (MBT) öntest olarak uygulanmıştır. Bu testin ortalama güçlük değeri .58, Kuder Richardson-20 (KR) güvenirlik katsayısı .74 olarak bulunmuştur. Bu değerler uygulanan testin güçlük değerinin orta düzeyde olan güvenilir bir test olduğunu göstermektedir. Araştırmanın sonucunda, grupların akademik başarıları bakımından DGY Cabri II Plus programının kullanıldığı her iki deney grubunun da kontrol grubu olan Gk grubundan daha başarılı oldukları görülmüştür. Fakat deney grupları arasında anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Her üç grubun motivasyon toplam puanları birbirleriyle karşılaştırıldığında Gd2 grubu lehine istatistiksel olarak anlamlı bir farklılığa rastlanmıştır. Diğer taraftan görüş formundan elde edilen verilerin içerik analizi sonucu deney grubu öğrencilerinin DGY Cabri II Plus programı kullanılarak işlenen derslerin daha eğlenceli, anlamlı, görsel, hızlı ve pratik geçtiği görüşlerini ifade ettikleri sonucuna varılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlar ve edinilen tecrübeler doğrultusunda bu konuda çalışmak isteyen araştırmalara ve uygulayıcılara bazı öneriler sunulmuştur. Anahtar Kelimeler: Dinamik Geometri Yazılımı, Cabri II Plus, Akademik Başarı, Motivasyon, Dönüşümler.

| İnönü Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


İnönü Üniversitesi, Battalgazi, Malatya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim