Yazar "Bozdemir, Yasemin" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Sürükleyici sanal gerçeklik kullanımının yabancı dil eğitiminde dinleme becerisine etkisi(İnönü Üniversitesi, 2022) Bozdemir, YaseminEğitimde teknoloji kullanımının artmasıyla birlikte öğrenme ve öğretme süreçlerinde sanal gerçeklik uygulamaları önemli bir araç haline gelmiştir. Bu çalışmada, öğrencilerin sürükleyici sanal gerçeklik deneyimlerinin ve sanal gerçekliğin İngilizce dinleme becerisine etkisinin çok boyutlu olarak araştırılması amaçlanmaktadır. Bu çalışmada öğrenme deneyiminin ardından katılımcıların akademik başarılarının incelenmesi öncelikli hedeflerdendir. Öğrenme sürecine ilişkin bir değerlendirme yapılması noktasında ise katılımcıların sanal gerçeklik ortamı ve öğrenme süreçleriyle ilgili tutum ve görüşlerinin ortaya çıkarılması amaçlanmaktadır. Uygulama yapılırken İngilizce dinleme becerilerinin eğitimi için geliştirilmiş olan Mondly VR uygulaması kullanılmıştır. Çalışma grubu, 2021-2022 eğitim öğretim yılında İnönü Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu'nda öğrenim gören ve çalışmaya gönüllü katılmak isteyen 32 İngilizce hazırlık öğrencisinden oluşmaktadır. Çalışma grubu amaca uygun örnekleme yöntemi ile belirlenmiştir. Çalışmada yabancı dil eğitiminde sürükleyici sanal gerçeklik kullanımının dinleme becerilerine etkisinin incelenmesinde araştırma yöntemi olarak karma yöntem kullanılmıştır. Öğrencilerin sanal gerçeklik eğitimleri sürecinde deneyimlerini, tutumlarını ve başarı algılarını incelemek amacıyla yarı yapılandırılmış görüşme formu, sanal gerçeklik uygulamasının öğrenci başarısına etkisini belirlemek amacıyla başarı testi, eğitim esnasında kullanılacak gözlem formu ve öğrencilerin sanal gerçeklik uygulaması sürecinde dinleme becerilerinin ölçülmesi amacıyla dereceli puanlama anahtarı veri toplama araçları olarak kullanılmıştır. Ayrıca sanal gerçeklik uygulaması içinde öğrencilere uygulanan dinleme ve konuşma testlerinin verileri toplanmıştır. Araştırmada öğrencilerden elde edilen nitel veriler, nitel veri analiz yöntemlerinden tematik analiz yöntemine uygun olarak analiz edilmiştir. Nitel verilerin analizi sırasında Nvivo 12 programı kullanılmıştır. Çalışmanın nicel verilerini analizi için SPSS programı kullanılmıştır. Bu çalışmada sanal gerçekliğin yabancı dil eğitiminde dinleme becerilerini artırdığı sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca sanal gerçekliğin eğitimi ilgi çekici hale getirme, motivasyonu artırma, iletişim kurma becerisini artırma, etkileşim imkanı sağlama, aktif katılımı artırma, iletişim kaygısını azaltma, farklı mekanlarda bulunma imkanı verme, probleme dayalı öğrenmeyi sağlama, kendi hızında öğrenmeyi sağlama ve yaratıcılığı artırma gibi birçok olumlu etkisinin olduğu görülmüştür. Öte yandan sanal gerçeklik uygulaması sırasında İngilizce dinleme ve konuşmada yetersizlik, çekingenlik ve heyecan, boşlukta hissetme ve düşme korkusu, teknik problemler, eğitsel içerik ile ilgili problemler, hareket alanının sınırlarını kestirememek, deneyim eksikliği, fiziksel problemler, güvensizlik ve dikkat dağınıklığı ile ilgili bazı olumsuz durumların yaşandığı ortaya çıkmıştır. Bu çalışmanın yabancı dil eğitiminde kullanılan sürükleyici sanal gerçeklik teknolojisinin kullanımına ilişkin literatüre önemli bir katkı sağlayacağı düşünülmektedir.