Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Bozkurt, Sema" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının ekolojik okuryazarlığa ilişkin farkındalık düzeylerinin belirlenmesi
    (İnönü Üniversitesi, 2023) Bozkurt, Sema
    Bu çalışma ile Sosyal Bilgiler branşında lisans eğitimi alan öğretmen adaylarının ekolojik okuryazarlığa ilişkin farkındalık düzeylerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının ekolojik okuryazarlıkları, cinsiyet, bulunulan sınıf ve devam edilen üniversitenin bulunduğu il ile yaşanılan yerleşim birimi değişkenleri açısından değerlendirilip anlamlı farkların oluşup oluşmadığı incelenmiştir. İnsanın dünya üzerindeki varlığının devamı için doğa ve çevresi ile uyum içinde yaşaması esastır. Buda ancak doğanın koyduğu kurallara uygun ve sürdürülebilir bir yaşam tarzı ile mümkündür. İnsanın doğası ile sürdürülebilir bir yaşam kurmasının yolu eğitimden geçmektedir. Bu konudaki en büyük sorumluluk öncelikle kişinin kendisine, çevresine ve ailesine düşmektedir. Ek olarak hayatının büyük bölümü eğitim ortamlarında geçen yeni neslin çevre bilinci kazanması sürecinde, öğretmenlerimiz çok önemli sorumluluklar yüklenmektedir. Dolayısıyla öğretmenlerin yüklendikleri sorumluluk gereği üniversitede aldıkları eğitim ve konu ile ilgili takındıkları tutumlar da büyük öneme haizdir. Öğretmenlik eğitiminin devam ettiği süreçte bu durumun tespiti, yapılacakların ortaya çıkarılması ve farkındalık düzeyinin artırılması adına bu türden çalışmaların yapılması ve sayısal olarak artırılması gerekmektedir. Çalışmada nicel araştırma yöntemi ve betimsel desen kullanılmıştır. Çalışmanın evrenini 2022-2023 eğitim-öğretim yılında Türkiye'de öğrenim gören Sosyal Bilgiler öğretmen adayları oluşturmuştur. Araştırmada, "Ekolojik Okuryazarlık Ölçeği" kullanılmıştır. Çalışma sürecinde elde edilen verilerin analizi ve yapılan değerlendirmelerle Sosyal Bilgiler branşında eğitim alan aday öğretmenlerin ekolojik okuryazarlığa ilişkin farkındalık düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından farklılık gösterip göstermediği belirlenmiştir.

| İnönü Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


İnönü Üniversitesi, Battalgazi, Malatya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim