Yazar "Bozmaz, Meryem" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Lisansüstü düzeyde Değerler Eğitimi dersi alan sınıf öğretmenlerinin görüşlerindeki değişimin incelenmesi(İnönü Üniversitesi, 2024) Bozmaz, Meryem; Yaşaroğlu, CihatDeğerler, sağlıklı bir toplumun inşasında ve toplumun huzur içinde yaşamasında geçmişten günümüze büyük öneme sahip olmuştur. Değerler eğitimi değerlerin tanınmasını, toplumların kültürlerini, inançlarını ve yaşam biçimlerini öğrenmelerini sağlar. Değerler eğitimi, değerlerin korunmasında ve gelecek nesillere doğru bir şekilde aktarılmasında önemli bir role sahiptir. Değerlerin eğitiminde çocukları ebeveynlerinden sonra en çok etkileyen sınıf öğretmenleridir. Öğretmenlerin değerler eğitimini öğrencilerine etkili bir şekilde verebilmelerinde gerekli eğitimleri almış olmaları önemlidir. Bu araştırmanın amacı lisansüstü eğitimlerinde değerler eğitimi dersi alan sınıf öğretmenlerinin görüşlerindeki değişimi ortaya koymaktır. Lisansüstü Düzeyde Değerler Araştırmanın katılımcılarını Türkiye'de bir devlet üniversitesinde yüksek lisans eğitimlerinde değerler eğitimi dersi almış 10 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum deseni kullanılmıştır. Veriler araştırmacı tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Ulaşılan başlıca sonuçlar arasında; öğretmenlerin değerler eğitimine yönelik bakış açılarının olumlu yönde etkilendiği, değerler eğitimini tüm derslere entegre etme becerisi kazandıkları, sınıf içi ve sınıf dışı etkinliklerin çeşitlendiği; mesleki gelişimlerine, iletişim becerilerine katkı sağladığı görülmüştür. Ayrıca araştırmaya katılan öğretmenler değerler eğitiminin tüm eğitim kademelerinde olması gerektiği yönünde görüş bildirmişlerdir.